Kako je LinkedIn postao novi dejting sajt

Foto: Profimedia

Da li je ova mreža novo rešenje za usamljene duše?

Zamislite veb-platformu za sastanke na kojoj se nalazi profi fotka vašeg potencijalnog udvarača, njegova detaljna poslovna biografija (da biste bili potpuno sigurni da je taj „advokat“ zaista advokat) kao i karakterne osobine, koje obavezno potvrđuje pouzdan izvor.

Dobra vest je da takva platforma već postoji! Međutim, nije u pitanju veb-sajt za upoznavanje kao što su eHarmony, Zoosk ili u našoj zemlji Ljubavni sastanak ili Flirtić, niti je reč o aplikacijama za mobilne telefone kao što su Grindr, Best Match ili Swoon. Upoznajmo bolje sajt LinkedIn i novu ulogu koju polako preuzima.

Samo u Srbiji više od 300.000 ljudi koristi ovu društvenu mrežu. Čak i ako polovina od njih na ovom sajtu traži ljubav, to onda LinkedIn čini vodećim „sajtom za upoznavanje“ u našoj zemlji.

Šta je to što LinkedIn čini pouzdanijim izvorom informacija za one koji ljubav svog života traže online?

Odgovor, pre svega, leži u tome što veliki broj ljudi na svojim profilima na sajtovima za upoznavanje piše netačne informacije, dok je na LinkedInu sve crno na belo, što daje mogućnost za solidnu procenu osobe koja vas zanima. Na kraju krajeva, naći onog pravog ili onu pravu preko poslovnih kontakta mnogo je bolja priča od one gde ste njega ili nju upoznali jer joj/mu je fotka bila jako seksi i GPS (sajtovi kao što je Tinder imaju opciju koja vam govori da li je vaša simpatija negde u vašoj blizini) pokazivao je da se trenutno nalazi u kafiću u vašem kraju.

Otud nije ni čudo što je LinkedIn postao prava Meka za sastanke i što se sve veći broj usamljenih duša ne obazire na korišćenje ove mreže kao poslovne platforme na kojoj se ostvaruju poslovne veze ili se traži posao, već ga koriste kao potencijalno mesto za ugovaranje romantičnih sastanaka.

Osnivač projekta koji se bavi ovim fenomenom, Michelle Kent (35), jedna je od njih. Izašla je na večeru sa tri muškarca tokom poslednja dva meseca, a sva trojica su je pozvala na sastanak preko privatnih poruka na LinkedInu.

„Njihovi profili su mi ukazali na to da su sva trojica uspešni poslovni ljudi, da rade u branši sličnoj mojoj i zaista moram da priznam da sam bez dileme prihvatila njihove pozive. Bilo mi je daleko prijatnije u njihovom društvu nego da sam na sastanku sa nekim koga sam upoznala u kafiću.“

Ovakva sigurnost dolazi od toga koliko zapravo možemo da saznamo o nekome preko njihovog LinkedIn profila. Svi detalji su tu – od zajedničkih kontakata do nečijeg poznavanja stranih jezika.

Znajući sve ovo, Sam Mutimer, direktorka za društvene medije u Melbourne Thinktank Socialu, nije iznenađena što se ovaj sajt koristi i u svrhu ljubavnih spojeva, budući da pruža mogućnost korisnicima da nađu idealnog partnera sa kojim se uveliko vide u romantičnom zagrljaju pred TV-om u toplini svog doma.

„Možete da saznate mnogo o nekome preko njegovog profila“, kaže Sam. „To je virtualni CV koji ima i primese privatne biografije jer otkriva da je neko, recimo, zaposlen već 15 godina u istoj firmi. Drugim rečima, taj neko je odan i verovatno finansijski stabilan. S druge strane, ako je neko radio gomilu različitih poslova i brzinski savladavao prepreke u karijeri, to vam govori da je taj neko go-getter i da je veoma ambiciozan.“

Poređenja mogu da se povuku između opcija koje nudi LinkedIn i neki drugi sajt za upoznavanje. Jedna od najposećenijih opcija koje nudi LinkedIn je ta da možete da vidite svakoga ko pogleda vaš profil; ako bacite pogled na nečiji profil – ta osoba će to videti i moguće je da će uraditi isto – pogledati vaš profil“, kaže Sam Mutimer. „To je digitalni ekvivalent za namigivanje i prilično je lako nastaviti flert sa te tačke gledišta.“

Ovakav koncept je privlačan dvema određenim grupama – stidljivim i superuspešnim. Za stidljive je ostvarivanje ličnih odnosa preko LinkedIna mnogo manje strašno nego što je direktno iskazivanje simpatije, recimo, na Facebooku. Poslovna strana ovog sajta zapravo ublažava sve.

To je bio i slučaj dvadesetdevetogodišnje biznis planerke Arne van Ravestein, koja je rešena da se nikako ne pridruži nekom od sajtova za upoznavanje da joj se prijatelji ne bi podsmevali, pa je za nju upoznavanje preko LinkedIna bilo idealno rešenje. Ponovo je uspostavila kontakt sa veoma zgodnim čovekom sa kojim je godinama ranije sarađivala. Posle dodavanja u kontakte na ovoj mreži, usledila je privatna poruka, a zatim i čitavi dijalozi.

„Neko vreme smo ćaskali na LinkedInu dok se nismo našli na piću“, kaže Arna. „Previše sam stidljiva i volim kada muškarac priđe meni.“

Iako ovaj flert nije otišao dalje od prvog i jedinog sastanka, Arna ne dozvoljava sebi da je to spreči u ponovnom „linkovanju“ sa nekim drugim: „To je bio dobar način da se upoznam sa nekim jer smo mogli da se povežemo preko zajedničkih poznanika i poslovnih partnera, što je odlična tema za razbijanje leda na početku sastanka.“

Za veoma moćne tipove ljudi kao što je izuzetno uspešna dvadesetdevetogodišnja advokatica Lara Ballinger, koja je svog novog momka upoznala u radnoj atmosferi, a kojoj su se i posle toga udvarali na Linekdinu, poenta je u svakom slučaju bila da pronađe ljubav sa kojom deli zajednička interesovanja.

„Kao advokat, radim baš mnogo i to znači da nemam vremena ni za brzo upoznavanje uživo kao ni za surfovanje na sajtovima za upoznavanje. S druge strane, ovo govori da su moja primanja veoma visoka“, kaže ona.

„Muškarci sa kojima sam se ranije viđala pomalo su bili zastrašeni mojim zanimanjem. Kada sam upoznala Bena na jednom zajedničkom sastanku, on mi je na LinkedInu poslao prijatnu, ali i zavodljivu poruku. Videla sam to kao priliku da se zabavljam s nekim iz svoje branše, što je ukazivalo na zajedničke interese, slična primanja kao i poštovanje međusobnog uspeha i karijere.“

Međutim, stručnjaci zaposleni u ljudskim resursima savetuju da oprezno prilazite ljudima na LinkedInu (čak i bivšim kolegama za koje biste stavili ruku u vatru) jer može da dođe do neplanirano neprijatnih situacija.

„Ne postoji strogo pravilo da to ne smete da radite, ali većina profesionalaca koje ja poznajem na LinkedIn gleda strogo kao na platformu za poslovanje, deljenje poslovnih kontakata i ni za šta drugo“, kaže Anne-Marie Orrock, direktorka u Corporate Canary HR Consulting.

„Ako bi se pročulo da je ista osoba pozvala nekoliko žena ili muškaraca na sastanak preko LinkedIna, to bi se veoma loše odrazilo na njenu reputaciju i verovatno bi izgubila posao.“

Krucijalno je da pažljivo ocenite koliko je pristojno ostvaren prvi korak u započinjanju komunikacije sa tim predivnim mendžerom kog ne poznajete ali volite da ga posmatrate iz daljine. Drugim rečima, nova pravila viđanja i tok sastanka drastično menjaju našu svest o tome šta je prihvatljivo, a šta neprihvatljivo.

„Danas vezu možete naći bilo gde. Za to imamo različite opcije više nego ikad – postoje sajtovi i aplikacije za sve“, kaže psiholog i stručnjak za veze John Aiken. „Bilo koja vrsta online platforme koja smišljena kako bi spojila ljude s vremenom će dozvoliti da preraste u platformu za razvijanje romantičnih odnosa. A s LinkedInom to je kao da imate romansu na poslu, što je prihvatljivo. Ovo definitivno nije svrha LinkedIna, ali zašto bismo sprečavali promene koje donosi?“

DO’S

# Tretirajte svoj profil kao profesionalnu brošuru. Neka vaša profil slika bude prikladna, a sve informacije o vama neka budu potpuno tačne.
# Promislite koga kontaktirate i stvarajte veze od značaja.
# Pišite smislene preporuke za druge. Budite duhoviti i privući ćete mnoge.

DON’TS

# Ne pretvarajte grupne diskusije u ventil za svoje lične probleme. Ovde nema mesta za sapunice.
# Ne dozvolite da vaš profil bude neaktivan. Čak iako objavljujete postove jednom nedeljno, održavajte profil 'živim'.
# Ne zaboravite da pre objavljivanja, slanja i slično, proverite pravopis! Ovo je vaš virtuelni CV i mora da bude bez greške.

Tekst: Vanessa Lawrence
Prevela i priredila: Jasmina Avramov


KOMENTARI
POVEZANE VESTI
Inicijalizacija u toku...


Magazin