Tom Ford o CFDA nagradama, američkoj modi i Diane von Furstenberg

foto:Profimedia

Tom Ford, modni dizajner i filmski reditelj, nedavno je u svoju biografiju dodao i zvanje novog predsednika CFDA-a...

Ekipa Vogue magazina imala je priliku da popriča sa Fordom i to samo nekoliko dana nakon što je otkriveno da će upravo on zameniti veliku Diane von Furstenberg na mestu predsednika CFDA-a koju će zvanično preuzeti tek u junu.

Ford stiže u CFDA, u trenutku kada je industrija u ovoj zemlji usred dramatične transformacije - brend Calvin Klein najavio ukidanje luksuznih linija i fokus na donjem vešu i denim kolekcijama, velikim prodorom sportsweara i novom generacijom kreatora koji tragaju za sopstvenim identitetom.

(Vest koja je digla modni svet na noge: Calvin Klein ukida dizajnerske linije i otpušta zaposlene)

Za sada, Tom je srećan da razgovara o američkoj modi sa svoje tačke gledišta, donoseći lucidnu i promišljenu tačku gledišta prošaranog njegovim uobičajenima osećajem za humor.

Za 20 minuta, Ford se dotiče svega, od toga koliko je presudno imati širu sliku, zatim na načine na koje je Amerika pomogla da se njegova karijera definiše i procveta, kao i zbog čega će biti teško zameniti  "penzionisanu" predsednicu CFDA - Diane von Furstenberg.

Tom, zašto ste prihvatili ulogu presedavajućeg CFDA?

Zbog osećaja dužnosti! Ja sam u ovoj industriji 35 godina. Iako sam bio u Evropi 30 godina, moj početak je vezan za Njujork i generalno gde god da sam kreirao, koristio sam veoma američki pristup. Istovremeno ono što donosim CFDA-u, a što poseduje i Diane, jeste činjenica da se smatram međunarodnim dizajnerom. Meni je to smetalo, što se CFDA "zatvorio" nekako i pod sadašnjom administracijom izgradio zid izolacije.

Pominjete snažan američki pristup, šta pod time mislite?

U Americi, ako ste kreativni, i istovremeno komercijalni, gledano nije loša stvar. Kada sam počeo pre 30 godina, to je bilo negativno. Niste bili tu da razmišljate šta biste a šta ne biste prodali - neko drugi je to radio za vas. Uvek je postojala ta praktičnost kada je američka moda u pitanju. Kada sam počeo u Gucci 1990. godine, to nije bio slučaj. "Oh, vi ste previše komercijalni." To je bila kleveta. Ali mi uvek mislimo: "Ko će to nositi?" "Zašto im je to potrebno?" "Čemu je svrha toga?" Međutim, tokom godina, razmišljanje o tim pitanjima prešlo je iz veoma američkog interesa na onaj koji je globalniji.

Po vama gde je sada američka moda?

U mom srcu, budućnost američke mode nije samo američka, ona je globalna, tako da ne znači nužno da dizajneri koji rade u ovoj zemlji moraju biti američki. U Parizu kada sam bio u YSL-u, Karl Lagerfeld je bio u Chanel-u, i gotovo svi koji su dizajnirali u velikoj kući nisu bili pariski, ali je ipak bila pariska moda. Što se tiče CFDA. bez obzira da li ste američki dizajner koji stvara kolekciju ili pokrećete sopstvenu etiketu, mora postojati ta globalna perspektiva. Kada je danas najveći procenat luksuznih kupaca iz Kine, morate razmišljati o ostatku sveta.

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 2 Sledeća ›

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...