Vest koja je digla modni svet na noge: Calvin Klein ukida dizajnerske linije i otpušta zaposlene

foto:Profimedia

08. 03. 2019.

Magazin WWD objavio je vest da kuća Calvin Klein ukida pret-a-porter kolekciju 205W39NYC, koja je svoj rebrending dobila sa Rafom Simonsom na čelu i u koju je uloženo oko 70 miliona dolara.

Investicija se nije isplatila i to je svima postalo jasno sa Simonsovim odlaskom iz kuće čak 8 meseci pre isteka ugovora koji je potpisao. Razlaz je bio sporazuman, a kao razlog su navedene kreativne razlike između dizajnera i uprave. To danas možemo pročitati ovako: uprava je izvršila pritisak na Simonsa da komercijalizuje stvari i popusti oko nekih kreativnih rešenja, a Simons, već oštećen kompromisima koje je radio u Dioru, taj zahtev fino odbio i zahvalio se na saradnji.

Iako su Simonsove revije dobijale dobre kritike i svaki informisani modni novinar je sa oduševljenjem tumačio sve reference američke pop kulture koju je Simons maestralno prikazivao kroz odeću, kupci nisu ostali impresionirani viđenim, tačnije nisu se snašli u Simonsovoj verziji Calvina Kleina. 

(Magija Afroamerikanki u Parizu: Zendaya i Grace Jones napravile spektakl na Tommy Hilfiger reviji)

Iz grupacije PVH-a koji su vlasnici brenda, najavili su i zatvaranje Calvin Klein by Appointment, što znači da kuća gubi svaki dodir s pojmom high end te sasvim sigurno u potpunosti postaje mass brend čije će se poslovanje bazirati na donjem vešu, jeansu, basic liniji, parfemima i aksesoarima.

Otkaz je dobilo stotinak ljudi, uključujući ceo milanski tim čije će kancelarije uskoro biti zatvorene. Po pisanju WWD-a kompletna strategija će se okrenuti ka jačanju severnoameričkog tržišta i restrukturiranja firme kako bi se što bolje fokusirali na tih nekoliko isplativijih linija koje su im ostale. Veći deo budžeta će ići na online oglašavanje i na influencere koji su osvanuli u nekoj od CK kampanja. Brend i dalje vuče jaka imena za svoje kolekcije donjeg veša i jeansa. Kompletan klan Kardashian-Jenner se pojavio u reklami za CK Jeans isto kao i ASAP Mob na čelu s modnom rep ikonom ASAP Rockyjem. Kampanju za CK Underwear je dobio Justin Bieber, a na tom mestu ga je nedavno nasledio još jedan devojčicama omiljen tip, pevač Shawn Mendes. Kendall Jenner je jedna od glavnih ambasadorki brenda. Cilj saradnje sa američkim influencerima je približavanje mlađoj generaciji kupaca.

Modni novinari su iskazali žaljenje zbog ovog poteza prvenstveno jer je Calvin Klein pionir američkog minimalizma i brend koji na Nedelji mode u New Yorku učestvuje još od početka 90-ih godina. Neki ovaj potez nazivaju krajem jedne ere što je apsolutna istina i javno apeluju na PVH da u svoje redove dovedu novog dizajnera koji će spasiti stvar.

Korporativna logika ovog poteza je jasna: zašto se boriti sa skupim revijama i high end kolekcijama koje se rade samo zbog imidža i koje niko ne kupuje kad novac mogu trošiti na Instagram zvezde i brushaltere od 40 dolara koje će kupiti svaka devojka koja prati Kendall Jenner. Gdje je tu kreativnost i strast za modom pitate se? Kreativnost i strast su ostale zakopane u fasciklama s poražavajućim finansijskim izveštajima na nekom stolu u upravi PVH-a. 

Moda je biznis, surov i jako konkurentan biznis koji više nema vremena za stvari koje ne funkcionišu. Ako vam je za to trebao još jedan dokaz evo serviran je upravo danas, hladno s predumišljajem.

Izvor: Buro247.hr

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>https://www.instagram.com/elleserbia/


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...