"U proteklih sedam dana, 21 odsto vremena provedenog na telefonu, provela sam na Instagramu. Dakle, posvetila sam pet i po sati skrolujući kroz feed i gledajući Insta Story-je. Ovo je ujedno duplo više vremena nego što sam odvojila za proveravanje mejlova, čitanje poruka, slušanje muzike i tvitovanje", kaže autorka teksta Madlene Buxton.

"Inače, ovo sam saznala pogledavši opciju battery usage u Settingsu. Da bih došla do podatka o tome koliko sam vremena provela na društvenim mrežama, a ubedljivo najviše na Instagramu", dodaje ona.

CEO Instagrama Kevin Systrom nedavno je dao izjavu upravo o ovoj novini, putem koje ćete moći da otkrijete koliko stalno vremena provodite na Instagramu.

"Uzevši u obzir činjenicu koliko vreme provedeno online utiče na ljude i koliko je važno, dužnost je i odgovornost svih kompanija da budu iskreni u vezi ove stavke. Želimo da budemo deo rešenja. Ja ovu odgovornost shvatam ozbiljno", izjavio je Kevin Systrom.

I Instagram nije jedini koji je skrenuo pažnju na to koliko vremena provodimo potpuno zavisni i omamljeni virtuelnim svetom.

To je nedavno uradio i sam Google, promovišući aplikaciju JOMO (the joy of missing out), koja će vas sprečiti da preterujete sa vremenom provedenim online, zahvaljujući posebnom "do not disturb" sistemu koji se aktivira kada odložite telefon.

Ova ogromna osvešćenost digitalnih magnata nije čudna samo nama, već i ostatku sveta naravno.

Još do juče bilo je jasno da je uspeh po svaku cenu u Silikonskoj dolini sasvim očekivana stvar, a formula je bila jasna: Zarazite ljude svojim proizvodom i uverite se da ga koriste u ogromnim kolilčinama, bez obzira na to da li je u pitanju fizički proizvod ili aplikacija.

Vreme jednako novac, oduvek je jedno od osnovnih biznis pravila.

I zaista, ovo vreme je u svetu digitalnih komunikacija dobilo na sve većoj važnosti, ali i ogromnoj popularnosti. Te se logično dobar deo marketinga sa televizije preselio u digitalni svet. Ipak, vodeći ljudi  digitalnog sveta postaju savesni i to javno, na sopstvenu štetu.

Da li je uopšte moguće da ne postoji nekakav preokret i začkoljica, koja nam je sve vreme pred nosom, ali nekako uspevamo da je ne vidimo.

Naravno da nije moguće i naravno da postoji.

Naime, Google, baš kao i Instagram igraju trenutno na kartu lojalnosti korisnika.

I koliko god dakle očigledno pstojala "skrivena" namera, nama je drago što je o ovoj temi počelo da se priča na mnogo višim nivoima i da se na istu na ovaj način skreće značajnija pažnja. S obzirom da poslednja istraživanja recimo pokazuju da tokom životnog veka ljudi provedu oko pet godina i četiri meseca na društvenim mrežama.

I to zaista nije za potcenjivanje!

Međutim, koliko god želeli svaliti odgovornost na druge, činjenica je isto tako da samo od nas samih zavisi koliko ćemo vremena provesti na društvenim mrežama i da li ćemo radije kliktati u nedogled po aplikaciji za dopisivanje ili jednostavno pozvati nekoga.