Lyst Indeks, kvartalna rang lista najpopularnijih brendova i proizvoda u svetu mode, upravo je objavila rezime prvog kvartala 2024. godine i već sada možemo da kažemo da se dogodilo nekoliko značajnih promena u odnosu na kraj 2023. Podsetimo, Lyst je kompanija i premium shopping aplikacija koja kvartalno rangira luksuzne brendove posmatrajući ponašanje svojih kupaca, uključujući pretrage unutar, ali i van svoje platforme, pregledane proizvode i prodaju.

Prema poslednjim vestima, Prada je bila na vrhu luksuzne mode, praćena kućom Miu Miu na drugom mestu, a sledili su LOEWE, Bottega Veneta, Moncler, Saint Laurent, Versace, Jacquemus, Burberry, te Valentino na desetom mestu. Međutim, prva tri meseca 2024. godine promenila su ravnotežu na mnogo načina, jer je rangiranje za Q1 2024. očigledno drugačije. Hajde da vidimo na koji način!

Miu Miu osvaja prvo mesto

Sestrinski brendovi Prada i Miu Miu su se dugo borili za prvo mesto, pri čemu je Miu Miu skliznuo ispod Prade u četvrtom kvartalu 2023. Međutim, u 2024. godini, Miu Miu je prevazišao svoju sestrinsku kompaniju (i vlasnicu) Pradu zauzevši čelnu poziciju.

Mnogi su pripisali trenutnu popularnost brenda Miu Miu njenim nedavnim saradnjama - uključujući, na prvom mestu onu sa New Balance markom, međutim mi bismo to okarakterisali kao miks različitih faktora: office sirenestetike, povratka preppy stila te aksesoara poput Wander matelassé torbe koja je na wishlisti mnogih fashion zaljubljenica.

Prada pada na drugo mesto

Iako je Prada izgubila svoje prvo mesto na Lystovom rangiranju najpopularnijih brendova za Q1, i dalje je popularnija od većine, budući da se trenutno nalazi na drugom mestu. Kreativna direktorka Miuccia Prada zasigurno je ponosna na oba brenda, i to sa dobrim razlogom.

LOEWE i Bottega Veneta održavaju svoj status

Na trećem i četvrtom mestu, LOEWE i Bottega Veneta su zadržali svoje pozicije na Lyst Indeksu bez ikakvih promena u odnosu na prethodni kvartal. Oba brenda su prepoznatljiva po visoko luksuznoj interpretaciji kvalitetnog dizajna i često neobičnih stilova.

Saint Laurent iznad Monclera

Imenovanje Diane Ross za novo lice brenda i veoma zapažena revija FW24 u Parizu samo su neki od načina na koje je Saint Laurent pretekao Moncler, iako je Moncler prijavio rast prihoda od 17% u 2023. godini u poređenju sa prethodnom godinom.

Versace udobno ostaje na sedmom mestu

Ikonična revija FW24 u Milanu, lansiranje Medusa '95 torbe i otkrivanje Cilliana Murphyja kao novog lica Versace Icons doprineli su održavanju Versacea na listi top deset najpopularnijih brendova.

Balenciaga je skočila četiri mesta

Nakon kampanje "Ormar" sa Kim Kardashian i Palomom Elsesser i revije za zimu 2024. godine u Parizu od koje se niko nije oporavio, nije iznenađenje što se Balenciaga popela na listi za više od par mesta, ali da li je iko očekivao četiri? Nakon velikog skandala u 2022. godini, mi svakako nismo.

Valentino se popeo na deveto mesto

Nakon prvog kvartala koji je otkrio vest da će Alessandro Michele zameniti Pierpaolo Picciolia kao kreativnog direktora, Valentino je očigledno privukao veliku pažnju modnog sveta, stigavši na deveto mesto.

Jacquemus pada dva mesta (ali i dalje je u top 10)

Iako je osnivač Jacquemusa, Simon Porte Jacquemus, nedavno proglašen pobednikom Neiman Marcus Fashion Innovation Award-a, brend je zabeležio blagi pad na Lystovoj rang listi. Ipak, i dalje je među top deset najpopularnijih brendova u Q1 2024. godine, što je svakako vredno priznanja. 

Izvor: ELLE/N.K.