Ako se vratimo malo unazad u prošlost, shvatićemo da je Pirelli kalendar prošao dugačak put, velike promene i uticaje. Od trenutka kada je zagolicao maštu, Pirelli kalendar je prihvatio potpuno novi svet.

Od nekada smatranog provokativnog i previše izazovnog, Pirelli je uspeo da se izbori sa raznim epitetima i da se svrsta u red najcenjenih kalendara, odnosno samih fotografija, najviše zahvaljujući kreativnom delu i ekipi vrhunskih fotografa, zajedno sa pažljivo biranim modelima koji su ga krasili.

Nakon prošlogodišnjeg kalendara na kom su se pojavile obične, PRAVE žene, ove godine fotograf Peter Lindberg je izabrao 15 jedinstvenih žena, glumica: Kate Winslet, Penélope Cruz, Nicole Kidman, Dame Helen Mirren, Umu Thurman, Robin Wright Penn, Lupitu Nyong’o, Aliciju Vikander, Julianne Moore, Rooney Maru, Jessicu Chastain, Charlotte Rampling, Zhang Ziyi i Léju Seydoux, sa posebnom ulogom u kojoj se obrela Anastasia Ignatova, profesorka političke teorije iz Moskve koju je Lindbergh upoznao prošle godine. 

Ove godine, Pirelli se može pohvaliti konceptom kao što je tradicionalan pojam stila i lepote.

Pored toga, on se odnosi na godine koje su transparentne, i ogoljene, od Alicia Vikander 27, do Helen Mirren 71. Penelope se na fotografijama pojavljuje sa nesređenom kosom, odevena u šorts i široku majicu, dok Uma Thurman pokazuje svoje lice bez šminke, dok je njen torzo prikriven, u glomaznoj rolki. 

Foto: Instagram / theeditorwif

Kao rezultat, Peter Lindberg kaže da fotografije predstavljaju "ljubavna pesma upućena žena koje poznajem i volim, bez izuzetka. Sve dame koje se pojavljuju u ovom kalendaru, u jednom trenutku u životu, poželeo sam da oženim, ali nisam imao petlju da ih to pitam!"

Specijalno za Vogue magazin, poznati svetski fotograf Peter je rešio da diskutuje o trenutnom stanju u industriji, kao i njegovim podvizima po pitanju aktuelnih standarda lepote...

Fotografisali ste za Pirelli kalendar već dva puta. Kada ste uradili prvi shot (1996. godine), kakav je bio vaš odnos prema kalendaru? 

Pirelli kalendar je, kao i sada, oduvek bio neverovatan medijski instrument. Godine 1996, sarađivao sam sa supermodelima, a s obzirom da se sam koncept Pirellija odnosi na lepe žene, i s obzirom da niste mogli da promenite tu ideju, ja sam znao da moram tako da radim. Fotografije su bile savršene, jer su sami modeli bili lepi i inteligentni. I to je bio prelep kalendar.

Već 2002, smatrao sam da bi koncept trebalo promeniti. Za to izdanje, umesto lepote ili žene koje znaju da predstave lepotu kroz svoj izraz ili telo, mislio sam da bi bilo bolje reći da je talenat važniji od dobrog tela, zar ne? To je bilo već bila malo revolucionarnija ideja, i danas mi idemo velikim korakom dalje. Ovaj Pirellijev kalendar je veoma važan, zato što se više ne odnosi na golotinju, i ja kao fotografi nisam bio pod pritiskom da moram da uradim bilo šta sa telom, što je odlično. Pojam lepote je danas promenjen, najviše iz komercijalnih razloga, pa ljudi misle da je prelepo ono što vide u reklamama i magazinima- sve te retuširane fotografije.  Morate da budete savršeni, vitki, mladi- sve je to glupost! Po mom mišljenju to je veoma grozno, i ova slika lepote je nametnuta ljudima iz komercijalnih razloga, zato što ne mogu zaraditi novac ako kažete nekome: "Znaš šta, ti si lepa baš takva kakva jesi."

Foto: Instagram / theeditorwif

Godine 2002, to je bio prvi put da je kalendar sniman sa glumicama umesto isključivo manekenkama. Da li se javila negativna reakcija? 

Jedina stvar koju sam tada čuo je ono što je novinar napisao: "Ovo je prvi i jedini inteligentan kalendar". (smeh). Ali to nikada ne bih rekao sam. Oni su pohvalili ideju, s obzirom da dame na fotografijama nisu morale da nose kupaći kostim ili visoke potpetice kako bi izgledale dobro. Sada je veoma slična poruka, ali mnogo jasnija: "odbacite svu perfekciju, od savršene kose i prelepe šminke- odbacite sve i recite: Ovo je 15 najrazumnijih, emocionalnih glumica." Upravo zato volim ovaj kalendar više nego bilo koji drugi, uključujući i one koje sam ja ranije radio. 

Da li se vaš kreativni proces razvio mnogo od perioda kada ste prvi put fotografisali za Pirellijev kalendar (1996)?

Iskreno ne. Ovde imate veliki spisak glumica koje nisu poznate po lošim, niskobužetnim filmovima, već nasuprot tome kvalitetnim i kultnim delima, a u prilog tome ide činjenica da su mnoge od njih osvojile Oskara, i nakon toga ostale ono što jesu. Sve njih sam znao već duže vreme, sarađivao, gajio ljubav prema njima i divio im se. To su glumice koje su svojim ulogama izazvale emocije, i dirnule vas. Odluka da se organizuje kasting je bila samo kako bismo bili sigurni da one mogu da se otvore i opuste, i da su spremne da to urade. Kada sam fotografisao prve dve, nisam mogao da verujem u ono što sam video, odnosno tu razliku između njih. Jedna glumica i sirov prikaz nje, bez ičega dodatog sa strane.... Možda mislite: "To izgleda grozno, zar ne?" Ali neverovatan je osećaj videti ko su one zaista.  Ja ih znam već 20 godina i zapanjen sam. Tako da poruka koju dobijate kroz ove fotografije je zaista veoma moćna i jaka. 

Foto: Instagram /thisisserenella

Da li se iskustvo sa ovogodišnjeg snimanja značajno razlikuje od prethodnih? Da li je bilo neko iznenađenje na setu?

Ne, nikako. Iznenađenje se jedino odnosi na to što su svi želeli da urade ovo. Sa jednom glumicom sam otišao na Time Square. Kada sam joj rekao: "O, mislim da idemo ka Times Squareu", ceo tim je reagovao burno rekavši mi da nisam pročitao ugovor koji nalaže da ne mogu snimati bilo šta, niti voditi glumice na javna mesta, zato što je za njih to neprijatno i može biti opasno iskustvo. Odgovorio sam im rečima: "Ućutite, pričaću sa njima, i one će ići bilo gde." Veče pre snimanja smo dobili odobrenje da odemo do Times Squarea. 

To je bilo uzbuljivo (i upadljivo) iskustvo- Times Square i gomila ljudi. Glumica okružena masom, i mnogo stresa. Rekao sam joj: "Nastavi da hodaš, ne staj."  Jurio sam iza nje, izvan fokusa, u fokusu. Izgubio sam poslednji delić samosvesti.  Nakon pola sata, dobio sam oko 50 portreta sa Times Squarea, a svi su lepši nego ikada. 

Šta je to što vas je privuklo da ponovo uvrstite Times Square u svom radu?

To je ludnica. Toliko stvari se dešava na jednom mestu koje ne možete kontrolisati, tako da modeli izgube samosvest, a ja svu kontrolu! To je kao da idete na rolerksoter kako biste doručkovali. (smeh). Ovaj doručak je zaista dosadan. Želim da uradim nešto drugačije, pa moram da doručkujem na rolekrosteru, a onda imam svu hranu na licu i odeći, i onda kažem: "Ovo je bilo odlično iskustvo!"

Volite element spontanosti?

Da, morate da iznenadite sebe. 

Tokom svoje karijere, da li osećate da je moda izgubila dozu zabave, na neki način? Da li je ona danas previše pod kontrolom?

Mislim da se moda nikada nije promenila. Može se reći da je danas mnogo više komercijalna, a kada sam ja bio mlad, svi dizajneri su bili dizajneri. Danas postoji sve više ljudi koji počinju da se bave dizajnom i oni se nalaze pod pritiskom da obavljaju puno posla, jer ako kolekcija ne uspe, dobiće otkaz. To je sasvim drugačije danas. 

Foto: Instagram /rooneymaradaily

Rekli bismo da mnogi ljudi bi voleli da puno vremena provode radeći sa vama....

Pokušavao sam da radim manje, u proteklih 20 godina. (smeh) Pokušavao sam sve! Nikada nisam radio vikendima, a onda sam rešio da ne radim ponedeljkom, što je činilo vikend mnogo boljim. Onda, svake prve nedelje u mesecu. A zatim sam dodao dva meseca odmora tokom leta- ne radeći ništa!

Možete li da nam otkrijete nešto više o snimanju glumica, u odnosu na modele? Pomenuli ste da u ovogodišnjem kalendaru fokus nije bio na karakteru, već o urođenom kvalitetu za fotografisanje koje poseduju glumice.

Jedna bitna razlika između glumica i modela je to što su modeli fiksirani za kameru, a glumice nikada ne gledaju u nju, ako ih ne forsirate. One su učile ceo svoj život da budu prisutne, ali da zaborave da se ispred njih nalazi kamera. To je glavna i osnovna razlika. 

Ovaj kalendar, želeo sam prvo da ga uradim sa pravim supermodelima koje sada imaju 45, 50 godina, i izgledaju prelepo- bez retuširanja. Međutim, znao sam kako ljudi gledaju na te fotografije: "To je zaista užasno, njene butine su ogromne, isl...." Ja volim noge koje imaju profesionalne plesačice, i ne volim tzv. "špageta" noge. Danas ne možete uvrstiti običnu ženu u modno fotografisanje, zato što neće moći da obuče garderobu. 

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija