Kako je nastao i razvio se čuveni italijanski brend Versace

Detinjstvo je proveo u krojačkom salonu svoje majke gde se učio zanatu. Čim je njegova sestra Donatella stasala, šio je večernje haljine za nju. Uz njega je i sama zavolela noćni život i hedonistički stil života je utemeljen u DNK brenda.

Nakon napuštenih studija arhitekture, Gianni se seli u Firencu, a zatim u Milano. U početku radi za druge milanske modne kuće, ali na nagovor brata Santa, koji je po struci ekonomista, osniva sopstveni salon.

Preduzeće Gianni Versace počelo je sa radom 1978. godine.

U narednih 10 godina brend je doživeo neverovatan uspeh. Pored odeće, izbačena je i linija modnih dodataka. Osnovane su i dve pristupačnije linije namenjene mlađim mušterijama, Istante i Versus. Za njih je bila zadužena Donatela.

Samo 10 godina nakon osnivanja, firma je obrtala 800 miliona dolara godišnje. Privatni život Giannija Versacija bio je u najmanju ruku turbulentan. On nikada nije krio da je homoseksualac i poslednjih 15 godina svog života proveo je sa manekenom Antoniom D'Amicom, koga porodica nikada nije prihvatila.

Gianni je bio među prvim poznatim ličnostima koje su otvoreno priznale da su gej i time što nije skrivao svoju orijentaciju načinio je velik korak u borbi za LGBT prava. Par je živeo u Majamiju, u vili Kaza Casuarina, koja je danas jedna od najvećih turističkih atrakcija ovog grada.

Izgrađena je 1930-ih godina i inspirisana je domom sina Cristofora Colomba, Diegom. Prvobitni vlasnik bio je opčinjen putovanjima, pa je vila prepuna detalja inspirisanih raznim delovima sveta i istorijskim epohama.

Tako se u vili mogu naći pločice slične medaljonima sa likovima Cleopatre, Mussolinija, Lenjina i Gandija, četiri stuba od belog kamena sa likovima koji predstavljaju četiri kontinenta: Kolumbo (Evropa), Konfucije (Azija), Frederik Daglas (Afrika) i Pokahontas (Severna Amerika), kao i brojne slika, tapiserije, murali, mozaici i statue. Upravo je jedna od statua, Afrodita na kolenima nikšićkog vajara Vuka Vukinića, privukla Versacija.

Kupio je kuću, proširio imanje oko nje, preuredio je i stvorio pravu palatu koja je danas poznata koliko i on sam. Danas je Caza Casuarina hotel. Nažalost, u svojoj kući iz snova Versace je proveo samo tri godine.

Početkom 90-ih godina Gianni Versace je oboleo od karcinoma uha, retkog oblika raka. Iz teške borbe protiv opake bolesti crpeo je inspiraciju za kolekciju sa hrišćanskim motivima.

Kao po nekom od Marfijevih zakona, ubrzo nakon što je ozdravio, ubijen je ispred svog doma u Majamiju. Andrew Cunanan bio je američki serijski ubica koji je tokom tri meseca 1997. godine ubio petoricu muškaraca od kojih su četvorica bili homoseksualci.

Gianni Versace 1946-1997 R.I.P. legend

A post shared by FASH BASH (@loudnessoflambs) on May 18, 2018 at 10:03pm PDT

Prve dve žrtve bili su njegovi poznanici, treća poznati američki tajkun Lee Miglin, zatim nesrećni čuvar Vilijam Ris čiji kamionet je prisvojio i na kraju, Gianni Versace. Ova ubistva i Cunnanova životna priča prikazani su u seriji Atentat na Gianni Versace: američka krimi priča.

Cunnanan je stigao u Majami dva meseca pre ubistva. Nekoliko dana je posmatrao dizajnera i njegove jutranje navike. Kao i danima pre toga, jutra 15. jula 1997. Versace je otišao po novine kada ga je na ulazu u vilu presreo Cunnanan i dva puta ga upucao, jednom u glavu i jednom u vrat. Iako je prvobitno pobegao sa mesta zločina, policija mu je ubrzo bila na tragu. Oduzeo je sebi život 23. jula.

Motiv za ova ubistva nije poznat. O Cunnanau se priča da je imao psihičkih problema, da je bio patološki lažov i da je toliko žudeo za novcem i slavom da je gazio preko mrtvih. Bukvalno. Iako pomenuta serija prikazuje nekoliko sastanaka tokom godina između Giannija i njegovog dželata, porodica i D’Amico demantuju bilo kakvu vezu između njih i tvrde da je čitava serija samo fikcija.

Ovaj gubitak bio je udarac kako za porodicu, tako i za celu modnu industriju. Sahrani su, između ostalih, prisustvovali princeza Diaana, Elton Johon i Naomi Campbell, Giannova miljenica. 

Iako je brend bio Giannijevo čedo, njegova sestra Donatella uvek je bila pokretačka sila. Osim što je bila njegova muza, od početka je radila na afirmaciji brenda, marketingu i odnosima sa javnošću. Osluškivala je puls gradova, noćnih izlazaka i društvene scene i usmeravala Gannija da stvara odeću koju žene žele da nose, a koja je ipak inovativna i ide korak ispred vremena.

Iako je do tada vodila ogranke Istante i Versus, nakon bratovljeve smrti na sebe je preuzela vođstvo nad celokupnom kućom.

Testamentom je Giannijev udeo u kompaniji (45%) pripao Donatellinoj ćerki Alegri. Uz Donatelinih 20% i Santovih 35%, kuća je još neko vreme ostala čisto porodični biznis. Međutim, ekonomska kriza je uzela danak i 2014. godine. 20% je otkupila kompanija Blekstoun grup u čijem su vlasništvu, između ostalog, zloglasne kroksice.

 Donatela je uvela brend u 21. vek. iz sezone u sezonu uspeva da prilagodi i osavremeni Giannijevu zamisao i očuva tradiciju i estetiku brenda i pored ludačkog tempa koji nameće industrija održava nivo kvaliteta i ekskluzivnosti. Temelj kuće je još uvek ona sama, njen ukus, platinasto plava kosa i vrtoglavo visoke potpetice, razuzdane žurke i uživanje u životu, slavljenje ženskog seksepila i moć ženstvenosti.

O filozofiji i estetici brenda pročitajte na sledećoj strani: 

Nastavak pročitajte na sledećoj strani ‹ Prethodna 2 / 3 Sledeća ›

KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...


Magazin