Mršavljenje bez gladovanja i odricanja: Koje kalorične namirnice možemo da jedemo svaki dan

Foto: Pixabay

Kada ste na dijeti ili posebnom režimu ishrane, postoji hrana koja spada u kategorije visokokaloričnih namirnica, ali se preporučuju u jelovniku.

Zdrava ishrana temelji se na uravnoteženom unosu različitih grupa namirnica. 

Pri tom, treba imati na umu da neke vrste kaloričnih namirnica možemo da konzumiramo i preporučuje se na svakodnevnoj bazi. Naravno, izbegavati masnu i prženu hranu u širokom luku, a posegniti za dobrim kalorijama koje dolaze iz namirnica bogatima proteinima.

1. Sir 

Za proizvodnju jedne kriške sira potrebna je čaša mleka, pa ne čudi da je ovaj proizvod pun hranjivih stvari poput kalcijuma, fosfora, selena i vitamina B12. 

U jednoj kriški sira nalazi se i nešto manje od 7 grama proteina koji su neophodni za izgradnju mišića, pravilan rad mozga i svih drugih organa u telu. Njegova konzumacija se preporučuje osobama koje izbegavaju da jedu meso i ribu. 

2. Jaja 

Kokošje jaje je jedina namirnica na svetu koja prilikom kuvanja na gubi hranjiva svojstva, a ima ih mnogo. Uz većinu minerala i vitamina, jaje je i odličan izvor omega 3 masnih kiselina koje štite srce i kardiovaskularni sistem. Nakon uživanja u ovim proteinskim bombicama, osećate se duže siti, pa se jaje smatra i saveznikom mršavljenja. 

3. Riba 

Mediteranska ishrana se smatra jednom od najzdravijih režima u svetu, a počiva na konzumaciji plave ribe poput jeftine, ali zdrave sardine. Studije su pokazale da ljudi koji nekoliko puta nedeljno jedu ribu bogatu omega 3 masnim kiselinama su generalno zdraviji i srećniji, imaju niži krvni pristisak i manji rizik od dobijanja hroničnih bolesti. 

Na sledećoj strani pročitajte koje još zdrave visokokalorične namirnice možete da konzumirate kada ste na dijeti. 

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 2 Sledeća ›

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...