U Galeriji Artget, otvara se izložba Emanuele Mašoni i Aleksandra Zografa, Apokalipsa – Bor, fotografija i strip, a kustoskinje izložbe su Milena Marjanović i Ilari Valbonezi.

Umetnik fotografije Emanuele Mašoni viđeno (u Boru) prisvaja kao kapital slikovnih znakova za svoje likovne ciljeve, sapete između dve sfere interesovanja. Jedne – snimaka apokalipse rudnika i rudarskog gradića.

(Pet muzeja koji slave modu i dizajn)

Druge – slika fantazmagorične lepote halucinantne okoline. Mašonijeve fotografije emaniraju pretežno estetiku apstraktnog. 

Priča O Borskoj beležnici Aleksandra Zografa, sa svojih 14 tabli u boji i celokupnom strukturom, podseća na arheološko iskopavanje.

(Čistač - događaj 2019: Ekskluzivna najava velike izložbe Marine Abramović u Muzeju savremene umetnosti)

Počinje dokazom prisustva bakra u ovom regionu, a završava se poslednjim iskopavanjem: ekshumacijom posmrtnih ostataka mađarskog pesnika Mikloša Radnotija (1909 ̶ 1944), koji je za vreme nacističke okupacije deportovan na prisilni rad u rudnike bakra i na kraju ustreljen u vrat u jednom maršu smrti. 

U Likovnoj galeriji umetnica Andrea Palašti, predstaviće se izložbom EMIL (B5044).

Izložba o Emilu, orangutanu koji je bio kućni ljubimac srpskog državnog službenika iz Marburga deo je projekta Šetnja kroz zoološki vrt koju čine serija fotografija i video rad, a u kome se ispituju kompleksni odnosi između ljudi i životinja, prirode i kulture, istorije i savremenog trenutka.

Istraživanjem Emilove istorije, poznatog orangutana iz šenbrunskog zoo vrta, ali i njegovog života nakon smrti – u različitim kulturnim i naučnim institucijama, otvaraju se pitanja antropomorfizma, kolonijalizma, ali i ideoloških motiva stvaranja muzejskih kolekcija.

Jer, kao što Dezmond Moris u knjizi The Human Zoo (1969) kaže, neprirodno ponašanje životinja u zoološkim vrtovima može da nam pomogne da razumemo, prihvatimo i prevaziđemo mehanizme koje život u potrošačkim društvima donosi. Reč orangutan na malajskom i indonežanskom jeziku znači „čovek-šume“ (orang-čovek; hutan-šuma). Orangutani, kao i ostali neljudski primati, često su meta krijumčarenja, koji potom postaju kućni ljubimci, „glumci“ u filmovima, marketinški alati u različitim reklamama, poznati stanovnici zooloških vrtova, a nakon smrti i jedinstveni pokazni primerci muzejskih postavki.

(Najlepši (skriveni) kutak grada Beograda: Zavirite u Muzeju knjiga i putovanja u kome postoji knjiga čije je korice oslikao slon)

Između 1927. i 1938. godine, Emil je bio medijska zvezda i omiljena atrakcija svim turistima u zoološkom vrtu – sve dok nije postao pregojazan i toliko depresivan da je odbijao svaki kontakt. Nakon smrti, Emilovi ostaci postali su deo naučnih institucija i muzejskih kolekcija

U okviru izložbe u galeriji Podroom biće prikazani eksperimentalni filmovi katalonskog umetnika Dionisa Eskrose, u kojima narativi nastaju kombinacijom fiktivnih i dokumentarističkih segmenata, kreirajući oniričke atmosfere prepune simboličkih referenci, a kustos je Arto Ušan.

Zrak i Vrag je naziv koji obuhvata devet filmova Dionisa Eskorse koji su nastali u poslednjih deset godina. i svi govore o uticaju političkih sukoba koji prerastaju u oružana nasilja na svakodnevni život krhkih pojedinaca. Dionis Eskorsa je saradnju sa Srbijom započeo još pre 15 godina, kada je u Beogradu producirao film pod nazivom „Rum servis za bombardovane zgrade“ (Room Service for Bombed Buildings). Zrak i Vrag je neka vrsta empatične spekulacije, sa distance koja je nalik snu, o psihičkom otuđenju do kojeg dovode ratovi, kako kod žrtava tako i kod agresora.

Dionis Escrosa - The Fountain of Youth

Izložbe će biti otvorene do 2. maja.

Galerije Kulturnog centra Beograda su otvorene svakog dana od 12:00 do 20:00, sem nedeljom, državnim i verskim praznicima.

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/