Ekskluzivni Intervju sa Gherardo Fellonijem dizajnerom luksuznih Roger Viver cipela

Foto: Profimedia

Roger Vivier sinonim je za luksuz kada je reč o cipelama, te samog dizajnera koji je 1930. osnovao atelje nisu slučajno nazivali Fragonardom obućarstva. Istančano oko za detalje, kvalitet i vanvremeni dizajn sa savremenim elementima čine ovaj brend prepoznatljivim. Od 2018. godine umetničku direkciju preuzima Gherardo Felloni koji svojom jedinstvenom kreativnošću ponovo postavlja ovaj brend na globalnu modnu scenu.

Počeo bih sa jednim uobičajenim pitanjem koje uvek volim da postavim dizajnerima - šta te najviše inspiriše kada radiš na Roger Vivier kolekcijama?

Imam mnogo izvora inspiracije. Najčešće su to jednostavne stvari ili momenti iz svakodnevnog života i sveta koji me okružuje, ali naravno i žene kojima se divim. Takođe, često me inspirišu opera i film. To su dve moje najveće strasti.

Šta je u najvećoj meri uticalo na to da postaneš dizajner?

Moja porodica bavila se dizajnom obuće. Imali su atelje za izradu luksuznih cipela tako da sam od malih nogu bio u kontaktu sa kreativnim procesom nastanka cipele. To je bilo u periodu mog odrastanja u Toskani. Zanimljivo je i da sam prvobitno želeo da budem arhitekta što mi je u velikoj meri pomoglo da spoznam povezanost između arhitekture i obuće.

Jedan si od predstavnika „nove generacije“ dizajnera. Koja je razlika između tvoje i one prethodne generacije?

Mislim da je najveća razlika u brzini i spremnosti da se hitro reaguje na promene koje su danas sastavni deo života. Takođe i sposobnost da posmatram i živim modu putem društvenih mreža.

Cipele ili torbe?

Ovo je teško pitanje. Volim sve cipele koje sam do sada dizajnirao, ali omiljeni model mi je I love Vivier, salonka sa unutra iscrtanim srcem. Naročito volim njene čiste linije koje potvrđuju minimalizam koji je sve više prisutan i kojem težimo jer nas vodi ka povratku esencijalnih linija i dizajna u modi. Takođe, reč je i o veoma udobnom modelu što su mi i potvrdile sve žene koje su ga nosile.

Roger Vivier je luxury brand u svakom smislu te reči. Šta je luksuz za tebe?

Po mom mišljenju luksuz je pre svega neosporan kvalitet, ali i ekskluzivnost i retkost. To je, takođe, užitak u vlasništvu nad nečim vrednim i retkim. Luksuz definitivno ne postoji bez kvaliteta.

Pred nama je težak i veoma izazovan period kroz koji ceo svet prolazi. Kako to utiče na tvoj posao?

Ovaj istorijski momenat navodi nas da mislimo mnogo dublje i još više cenimo stvari koje nas okružuju, a kojima u nedostatku vremena često ne pridajemo značaj. Moj posao i dalje ostaje isti, s tim što ga obavljam od kuće tako da to ne menja njegovu esenciju.

Kada bi mogao da izabereš jednu umetničku epohu u kojoj bi živeo i stvarao, koja bi to epoha bila?

Nije mi lako da izaberem samo jednu epohu jer su mi umetnost i njena istorija velika strast. Posedujem umetničke kolekcije među kojima su Nicolas Party, Victor Vasarely, Enrico Castellani... Takođe volim i antikvitete, posebno nakit i imam kolekciju nakita iz 19. veka.

Razgovarao: Petar Spasojević


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...