Dries van Noten: Možda sam naivan, ali me ne zanima da kreiram stvari koje se neće prodavati u mojim buticima!

foto: Imaxtree

„Manje je više“ postaje sve popularnija floskula savremenog društva. Šta to „manje“ podrazumeva za kreatora DRIESA VAN NOTENA i koliko vredi njegova sreća, istražio je Igor Jagić.

Klišeizirane priče koje kruže oko najvećih modnih imena, zanesenjaci, apstraktni umetnici, opijati, tužne porodične povesti, ljubavne intrige i skandali potpuno gube značaj kada je reč o belgijskom dizajneru Driesu Van Notenu. Vrlo svedenog izgleda, odmerenog ponašanja, mirnog uma čak i u najkriznijim situacijama, ovaj modni kreator direktno prkosi svim stereotipima koji važe u ovoj industriji čija se vrednost meri u ciframa koje se završavaju sa mnogo nula.

„Ja sam deo modnog sistema, ali ne poštujem sva njegova pravila. Ne želim da budem protivnik - samo da radim svoje stvari na svoj način.“ I to mu polazi za rukom već više od trideset godina. Ne obnažuje svoje modele, ne vređa javno kao njegove kolege, niti plasira svoj akt za potrebe najave nove kolekcije. Postavlja se pitanje kako Dries uspeva da opčini svet svojim luksuznim art deco motivima ukrašenim remek-delima nagrađivanim brojnim nagradama, od kojih je svakako najznačajnija CFDA nagrada 2008. godine za najuticajnijeg internacionalnog dizajnera. 

Kad je bio mali, umesto da se igra kao sva deca, Driesu je više odgovaralo da sa svojim ocem sortira upravo pristigle nove materijale u minijaturnoj porodičnoj radnji otvorenoj davne 1970. u Antverpenu. Za ovo mesto se direktno vezuju počeci šarene, eklektične i nikako skromne Van Notenove modne bajke. 

Veoma ambiciozan, sa tek dobijenom modnom diplomom sa prestižne Kraljevske akademije, Dries zajedno sa svojim kolegama iz klana „Antverpenska četvorka“ odlazi u London u potrazi za karijerom. Ne može se reći baš i „trbuhom za kruhom“, pošto je reč o momku sa tradicionalnom buržoaskom porodicom iza sebe: malo je studenata dizajna koji su mogli da se pohvale kako su sa roditeljima školske letnje raspuste provodili po najvećim modnim sajmovima kao što je na primer Pitti Uomo u Firenci. 

Gospodin van Noten javno iskazuje zahvalnost svojim roditeljima kad god ima priliku za to. Zapravo, veoma je vezan za njih i ne krije koliku mu je olakšicu u profesionalnom sazrevanju predstavljalo to što su mu dali početni kapital i butik u kom će prodavati svoje kreacije - pojedini kreatori morali su pošteno da se zaduže kako bi uopšte stigli do tog prvog koraka. Možda upravo u tome leži tajna uspeha ovog neosporno pretalentovanog dizajnera. Dries nikada nije morao da se trudi da postane modni dizajner i biznismen, on je zapravo to i bio već od najranijeg detinjstva. Samo je nastavio tamo gde su dve generacije pre njega stigle. 

Jednog sasvim običnog popodneva, sa nekih 16 godina, video je na svom televizoru Davida Bowiea i zaljubio se toliko da je godinama kasnije njegov lik i delo uzeo kao inspiraciju za kolekciju jesen/zima 2011. godine. To mu, ipak, nije zamerila njegova srodna duša Patrick Vangheluwe sa kojim je u emotivnoj vezi sada već skoro tri decenije. 

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 2 Sledeća ›

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...