Ekskluzivno za ELLE: Beyonce o Ivy Park liniji i ženskoj snazi

foto: Instagram / flaunt magazine

Njen glas se daleko čuje i ona ga nesebično koristi u ime svih onih koje su ućutkane, sputane.. Beyonce ekskluzivno za ELLE govori o ženskoj snazi, pravima na jednakost svojoj novoj liniji Ivy Park....

Bio je dvadeset i treći januarm sasvim uobičajen dan za Beyonce.

Kada vam je „run the world“ biznis plan, dan vam počinje ranije. Beyoncé Giselle Knowles Carter stiže u Mimodu, plesni studio u Los Anđelesu u tačno pet sati ujutru. Sala u ogledalima sa golim betonskim podom odiše stilom koji Beyoncé propagira: bela majica, mrežasta sportska jakna, bez aksesoara (ili čak cipela), kovrdžava kosa natapirana u  punđu u Flashdance stilu. Ona je žena koja je došla da radi. Pored nje je čuveni trio plesača koji je godinama prati i sada zajedno sa njom uvežbava – na radost kamera – slow motion pokrete koji su, kao što ćemo kasnije videti, delovi Formation videa. U ostalim kadrovima, Beyoncé stoji sama, nepomično i zapovednički, zureći pravo u kameru, bez ijednog treptaja oka. Atmosfera je opuštena i optimistična dok se šali i smeje sa plesačima, ali se iz aviona vidi da je ovo sve promišljeno vođena organizacija. 

Organizacija koju predvodi diva koja je, prema procenama Forbes magazina, prošle godine „bila teška“ 250 miliona dolara. Najnoviji projekti, između ostalog, uključuju novu muzičku izdavačku kuću, u sklopu njene kompanije Parkwood Entertainment, koja će uskoro predstaviti novu generaciju mladih pevača za čiji se stil i muziku pobrinula upravo ona – Beyoncé. Zatim Ivy Park, koji nije još jedna u nizu fashion-celebrity saradnji već pravi zajednički rad sa brendom Top Shop koji se razvijao godinama jer, kada Beyoncé potpisuje ugovore, spremna je da zasuče rukave. I stvarno je tako! Ona oblikuje i vodi svaki svoj projekat do kraja. Obično je i vlasnik – ili bar suvlasnik – istog.  A kao rezultat očekuje više od puke finansijske dobiti. Ivy Park nije samo gomila dukseva sa logoom, mrežastih topova, bodija i ultrastilizovanih helanki. On je način da se ženama pošalje poruka како treba da se osećaju moćno i dobro u svojoj koži, naglašava ženske vrednosti, suzbija perfekcionizam, snagu stavlja iznad lepote i propagira da žene treba da rade u skladu sa svojim telom, a ne protiv njega.

(zabavan info za Beyhivere: pevačicin srećan broj četiri, dan njenog i Jay Z-jevog rođenja i dan njihove godišnjice, suptilno se provlači kroz brend. Ime Ivy takođe u sebi nosi rimski broj IV) 

Kada je reč o uspehu brenda, Beyoncé kaže: „Za mene uspeh nije stvaran dok ne vidim žene u teretani, u parku ili na ulici kako nose kolekciju, znoje se u njoj i vole je.“ 

Da mit koji okružuje Beyoncéin lik i delo sve više raste svakim novim poglavljem njene karijere, najbolje oslikava činjenica da je ona žena sa najviše nominacija u istoriji Gremija: 53, i čak 20 osvojenih nagrada. Kako i sama kaže u pesmi Formation: „Sometimes I go off, I go hard / Take what’s mine, I’m a star / ’Cause I slay.” 

Mit o njoj raste zahvaljujući i njenoj suzdržanosti u medijima. Kao što je profesorka Yale univerziteta Daphne A. Brooks zabeležila u magazinu New York Times prošle godine: „Beyoncé je ovakvu popularnost dostigla zahvaljujući sposobnosti da bude veoma prisutna u javnosti, ali i nedodirljiva u isto vreme.“ Već tri godine zaredom, ona je u novinama sve, samo ne nema, ali pušta da njen rad govori umesto nje, negujući time osećaj misterije. U vremenu kada je sve vidljivo i dostupno, jedini trag svog intimnog života otkriva nam kroz fotografije na Instagramu i to uglavnom bez captiona. 

Zbog toga njena odluka da pusti spot za Formation bez ikakve promocije nije iznenađenje. Tako to radi Beyoncé! Na kraju, zar je ikakva promocija potrebna nekome ko može da sakupi sedam miliona YouTube pregleda u roku od 24 sata? Fascinantna slika na kojoj je ispružena na krovu policijskog automobila koji polako tone u reku New Orleans. Tamnoputi mladić pleše ispred linije belih uniformisanih policajaca, a Blue Ivy se slatko njiše uz stihove: „I like my baby hair, with baby hair and Afros / I like my Negro nose with Jackson 5 nostrils.“ Čim je izašao, spot je postao deo javne rasprave o rasi i krivičnoj pravdi u Americi. Dok su je neki optuživali za provokaciju, policajci sa Floride su je žustro branili. Kao i sa većinom stvari koje uradi, bilo da menja boju kose ili piše ljubavnu pesmu za muža, ne postoji osoba na svetu koja nema mišljenje o tome šta Beyoncé treba, a šta ne treba da radi. Spotom i pesmom Formation Beyoncé se deklariše kao umetnica spremna da iskoristi svoju moć kako bi pokrenula teške, ali veoma važne debate o temama koje su u Americi neophodne, a zaboravljene. Drugim rečima, Beyoncé ne samo da će zadržati svoju krunu, ona će nastaviti da je zaslužuje svakim novim korakom. „I dream it, I work hard, I grind till i own it.“ U ovom intervjuu Beyoncé priča o tome šta ljudi ne razumeju u vezi sa njenim poslom i kako čak i dizajniranje linije helanki može biti feministički čin. 

Počnimo sa Ivy Parkom. Koliko dugo se taj projekat radio?

Kupujem u Top Shopu skoro 10 godina. To je zapravo jedno od retkih mesta gde mogu da kupujem ono što volim. Osećam se kao tinejdžerka. Kad god sam u Londonu, tu je moj ritual: stavim kačket i izgubim se u odeći. Od kako sam postala mama, a i što sam starija, sve više me zanima fitnes i zdrav način života. Shvatila sam  da ne postoji pravi sportski brend za žene poput mene, mojih igračica ili prijateljica. Ništa za čim bi čeznule devojčice poput moje ćerke. Zamišljala sam Ivy Park kao mesto za žene kao što smo mi. Kontaktirala sam Topshop i našla se sa Sir Philipom Greenom, glavnim izvršnim direktorom kompanije Arcadia, kompanije koja je vlasnik Topshopa. Mislim da je prvobitno mislio da želim da budem njihovo zaštitno lice, kao što su radili sa drugim poznatim ličnostima, ali ja sam želela zajednički projekat. Već na prvom sastanku predstavila sam mu ideju, misiju, cilj, svrhu i marketinšku strategiju i mislim da je bio impresioniran. Pristao je na partnerstvo.

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 3 Sledeća ›

KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...


Magazin