5 vrsta voća koje provereno sagorevaju masti i pomažu pri mršavljenju

Foto: Shutterstock

U nastavku pročitajte koje voće treba češće da jedete ako želite da održite zdravu liniju.

U današnje vreme sve više ljudi želi da izgubi kilograme, te pribegavaj uraznim dijetama i režimima ishrane.

Međutim, konzumiranje voća može i te kako da pomogne da održimo vitku liniju. Razlog tome je velika količina vlakana i antioksidanasa. 

Borovnice

Borovnice sadrže moćne antioksidanse flavonoide koji se dele u nekoliko većih grupa. Među njima je grupa antocijani koja je ključna za vitku liniju.

Naime, antocijani u borovnicama mogu da spreče gojenje. Stručnjaci kažu da im nije sasvim jasno kako antocijani smanjuju mogućnost od nakupljanja viška kilograma, istraživanja su to potvrdila.

" Obožavam borovnice. Osim što su pune antioksidanasa, bogate su i vlaknima zbog kojih se duže osećam sitom. One su jedan od najzdravijih plodova koje možete jesti", kaže dr. Keti Peterson, internista u bolnici u Njujorku.

Inače, flavonoidi su veoma važni za rast i razvoj biljaka.

Sekundarni su metaboliti, što znači da predstavljaju organske spojeve koje nemaju direktnog uticaja na rast i razvoj biljaka, ali su moćni antioksidansi koji odstranjuju slobodne radikale. Slobodni radikali uzrokuju oštećenje ćelija, oštećenje naslednog materijala (DNA), ubrzavaju proces starenja, te su uzrok mnogih bolesti.

Zelene jabuke

Jabuke su takođe bogate flavonoidnim polimerima i prepune su vlakana, što ih čini savršenim za održavanje vitke linije.

Stručnjaci savetuju da jabuke jedete s korom.

"Na taj način ćete u telo uneti više vlakana i antioksidansa, te postići i bolju kontrolu nad nivoom šećera u krvi. To će smanjiti želju za hranom, posezanje za grickalicama i sprečiti prejedanje ", objašnjava dr. Šarad Paul iz Novog Zelanda, autor knjige "The Genetics of Health: Understand Your Genes for Better Health".

Uticaj jabuka na čovekovo zdravlje vekovima je poznat,  te se pre više od 900 godina jabuka davala pacijentima za poboljšanje zdravlja creva, pluća i živčanog sistema.

Sastojci jabuke, kao što su vlakna i flavonoidi, smanjuju nivo holesterola i poboljšavaju funkciju creva. Iste materije mogu da učestvuju u smanjenju rizika od pojave raka prostate, dijabetesa i astme.

Kruške

Ovo voće je takođe bogat vlaknima, flavonoidima, a samim time i antioksidansima. Kruške daju osećaj sitosti, pa ljudi koji ih redovno konzumiraju nisu toliko skloni da posežu za drugom hranom i grickalicama.

I kod njih važi pravilo, da ih je najbolje jesti zajedno s korom

Vrsta netopljivih prehrambenih vlakana koja se naziva Lignin, a prisutna je u kruškama deluje tako što reguliše holesterol u krvi, a poboljšava i probavu. Pomaže kod zatvora i štiti od raka debelog creva. 

Jagode

Kao i prethodno navedene voćke, i jagode su bogate grupom flavonoida - antocijanima.

Preporučuje se da šoljicu jagoda kombinujete sa ovsenim pahuiljicama i jogurtom za doručak. 

"Spada među najboljim voćem koje možete jesti ako pazite na liniju. Ne samo zato što je manje slatko, već i zato što sadrže visok nivo flavonoida - objašnjava dr. Keti Peterson.

Jagode sadrže mnoštvo antioksidanasa – 1 šolja ima više od više od dnevne preporučene količine vitamina C. Bogatstvo flavonoida (kvercetin, kemferol) omogućuje snižavanje lošeg holesterola.

Ljute papričice

Da, dobro ste pročitali - paprike su zapravo voće, iako ih velika većina ljudi svrstava u povrće.

Želite li da izgubite višak kilograma, svakako u svoj jelovnik uvrstite više ljutih papričica koje su bogate kapsaicinom - sastojkom jako zdravim za naše telo koji zapravo čiliju daje tu ljutinu.

Upravo je kapsaicin ključan za brže topljenje suvišnog sala na našem telu tako što pretvara belo masno tkivo u smeđe.

Smeđe masno tkivo locirano je među lopaticama i zaslužno je za trošenje masnoća, dok se elo masno tkivu nalazi na području stomaka i zadatak mu je da taloži masnoću.

Inače, ljudi koji jedu ljutu hranu žive duže, pokazala je jedna studija.

Naučnici tvrde kako ljudi koji ljutu hranu jedu jednom do dva puta nedeljno žive deset posto duže, a 14 posto oni na čijem je tanjiru dva do sedam puta nedeljno. Za to je zaslužan upravo kapsaicin koji se nalazi u čiliju, feferonima i kajenskom biberu. Što više kapsaicina sadrže, ljući im je ukus.

Izvor: Stil.rs


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...