Ovo nije priča o tome ko je Victoria Beckham. Ovo je priča o tome ko je modna dizajnerka Victoria Beckham. Postoji razlika. Priča o Victoriji Beckham, modnoj dizajnerki, kulminira prošlog septembra u Njujorku, kada je  pred 300 zvanica imala svoj momenat. Moglo bi se reći da je došla do svoje prekretnice, do momenta kritične mase, ključanja... Ili, govoreći modnim jezikom, izbacila je svoju najbolju kolekciju do sada koja je bila jedna od najzapaženijih tokom New York Fashion Weeka. 

Malo-pomalo, kolekciju po kolekciju, i poslednja, trinaesta do sada, pozicionirala ju je baš tamo gde smo hteli: sofisticirana, uverljiva, autentična. Ovo ne govori samo o odeći koju kreira, već i o samoj modnoj detoksikaciji ove dizajnerke. 

Njen napredak pratili smo od samih početaka, od prvih revija u Njujorku pred velikim brojem vlasnika butika, modnih urednika i modnih kritičara, gde bi se „nacrtala“, sa mikrofonom u rukama, ispred prvog reda, neverovatno hrabra, najavljujući svaku haljinu. Na prezentaciji njene druge linije, Victoria by Victoria Beckham, neumorno je objašnjavala priču koja stoji iza svakog prikazanog outfita. Onda su usledili uverljivi intervjui iz backstagea nedavnih revija, kao i uspešan proboj u prodajne lance, kada nam je pokazala svoj novi butik u Londonu. Njena promena, od paparazzi starlete do cenjene modne dizajnerke sa biznisom koji je prošle godine obrnuo preko 60 miliona dolara, kulminirala je uspehom na decembarskom British Fashion Awardu. Mogli ste da osetite promenu u stavu među glavnim igračima; nije bila pozvana samo kao dodatak koji bi osigurao tekstove u medijima – pozvana je da primi nagradu za brend godine, kao priznanje za sve što je postigla. Kao što je ranije izjavila, bila je poznata, ali sada je postala uspešna. 

Modni svet veoma je okrutan. Postoje granice koje se ne prelaze. I kada ih jednom pređete, nema više povratka. Kao što top modeli mrze glumice koje im otimaju naslovne strane, tako i glumice ne vole te iste top modele koji im otimaju filmske uloge. A modni dizajneri alergični su na sve poznate osobe koje odluče da postanu dizajneri. Prvi izlet u dizajnerske vode Victoria je imala sa svojom linijom jeansa VB Rocks u sklopu brenda Rock&Republick. Tada je dočekana na nož! Gotovo da nije bilo pozitivne kritike. Baš onako kako se očekuje od jedne Posh. U tom trenutku niko nije znao kakva se promena sprema u njenoj glavi i šta smera. U inat svima odlučila je da zakopa Posh Spice i predstavi sebe kao novu, inteligentnu poslovnu ženu. U tom trenutku kao da je otišla na modnu rehabilitaciju posle koje se vratila potpuno drugačija. Za prvi sledeći modni izlet izbacila je izuzetno uspešnu kolekciju sunčanih naočara u saradnji sa optičkom kućom Cutler & Gross. Svi su bili iznenađeni jednostavnošću modela. Kolekcija je prošla više nego zapaženo u modnom svetu. Nedugo zatim, polako ali sigurno, Victoria se spremila za svoje vatreno krštenje koje se dogodilo 2008. predstavivši svoju prvu prêt-a-porter kolekciju. Iako je, kao i u većini puta, verovatno bila spremna na brojne negativne komentare, dogodilo se nešto potpuno drugačije. Modni urednici, stilisti, novinari i kritičari kolekciju su dočekali sa iznanađenjem i odobravanjem. Pametno je postupila izabravši New York kao svoju bazu jer je Lonon i Milano sigurno ne bi tako lako prihvatili. Znala je u pravom trenutku šta ženama treba. Njene seksepilne kolekcije nikada nisu bile vulgarne, već uvek vešto procenjene i odmerene. Danas revija Victorie Beckham jeste jedna od najvažnijih na NY fashion weeku.

Međutim, ljudi van modne industrije i dalje imaju pitanja: „Radi li ona to sama?“ ili „Zašto se uopšte trudi kada je toliko bogata?“ Prava tajna leži u činjenici da se potpuno spustila na zemlju. Uz sebe ima najbolji tim gde je najvažnija figura Joe McKenna, inače jedan od najmoćnijih stilista na svetu. Luksuzne robne kuće širom sveta počele su da otkupljuju njene kolekcije, kreacije koje dizajnira nosi čitava vojska poznatih dama na crvenom tepihu, brend je toliko profitabilan da se može porediti sa bilo kojom modnom kućom starom i do nekoliko desetina godina. 

Želeli to da priznamo ili ne, Victoria je postala američka verzija francuskog minimalnizma koji obožavamo. Nekada Posh Spice, danas je nova institucija američke mode. 

Tekst: Milan Đačić