Kada volimo ono što radimo i radimo ono što volimo – strast za novim ciljevima, strategijama i učenjima nikada ne prestaje. To je samo jedan od razloga zbog koga je Jelena Gavrilović pokrenula prestižnu Molèn Akademiju, namenjenu svim kreativcima koji žele da se usavršavaju na polju digitalnog marketinga, dizajna, brend menadžmenta, upravljanja projektima... a u skladu s najnovijim trendovima i inovacijama na globalnom tržištu. Mi smo već u redu za prijavu, a ako je vama potrebno malo podstreka, pročitajte intervju koji će vas inspirisati i osnažiti na neke nove (neophodne) početke. Posebno ako ste žena koja sanja velike snove.

Kako ste došli na ideju da osnujete akademiju posvećenu profesionalnom usavršavanju i edukaciji, a u skladu sa trendovima i inovacijama na globalnom tržištu?

Kako sam do sada provela po nekoliko godina života u zemljama regiona, pre svega u Bosni i Hercegovini gde sam rođena i odrasla, nakon toga u Hrvatskoj, Crnoj Gori i Srbiji uvidela sam ogroman potencijal i potrebu da se ljudi, pored formalnog obrazovanja, dodatno edukuju prateći trendove savremenog poslovanja svake kompanije, bez obzira na delatnost ili veličinu.
Primetila sam da je postojeća ponuda edukativnih programa neadekvatna kada je u pitanju neformalna edukacija, a i da postoji velika disproporcija između ponude i tražnje na tržistu rada. Privredi je potreban dobar kadar, a posebno u sferama kao što su upravo oblasti koje naši programi obuhvataju (Marketing, Digitalni marketing, Dizajn enterijera, Kreativno pisanje, itd).

Osnovni principi rada Molèn Akademije su kreativnost, inovacija i stručnost. Kako ih sprovodite kroz svoje programe?

Pre svega, znanjem i iskustvom naših predavača. Svi Molèn programi su kreirani u skladu sa inovacijama na tržištu, i redovno se ažuriraju prema novitetima i trendovima. Sam pristup učenju je takav da su grupe sa ograničenim brojem polaznika, kako bi svaki polaznik imao dovoljno vremena da istraži i primeni konkretna znanja i veštine na svom proizvodu/usluzi, u svom poslu. Podstičemo kreativnost polaznika interaktivnim predavanjima, rešavanjem studija slučaja i simulacijama realnih situacija koje se tiču određenog izazova koji su sveprisutni u poslovanju.

Od digitalnog marketinga i copywritinga, preko dizajna enterijera i grafičkog dizajna, pa sve do upravljanja projektima – na koji način pravite selekciju programa, radionica i kurseva Molèn akademije?

Misija Molèn akademije i jeste da kreira dodatnu edukaciju i programe konstantnim osluškivanjem potreba na tržištu. Osim različitih oblasti koje imamo na Molèn Akademiji, radimo i raznovrsne formate obuka: jednosemestralni - koji traju 5 meseci, gde se prolazi čitav spektar tema koje čine jednu celinu na kraju, zatim sažetije formate obuka koje se fokusiraju na jednoj konkretnoj temi, jednodnevne radionice, online predavanja. Smatram da je važno da pored selekcije samih programa, klijentima damo različite opcije, koje su u skladu s njihovim poslovnim, privatnim vremenom i interesovanjima.

 A po čemu se oni razlikuju od svih ostalih na tržištu?

Ideja od samog osnivanja je i bila da ponudimo nešto drugačije, jedinstveno, sadržajno i neophodno. Konkurencija je velika, ona nas inspiriše da budemo još bolji, mada naša jedina misija je da konstantno pobeđujemo samo sebe. Naši programi su svakako drugačiji. Razlikuju se u pristupu prema polaznicima, posvećenosti, kvalitetu nastave, mogućnosti da radite 1 na 1 sa najvećim imenima u pomenutim industrijama. Predavači su i mentori, oni rade na konstantnom usavršavanju pojedinaca, što nas na kraju dovodi do našeg ultimativnog cilja, visok nivo novostečenog znanja i zadovoljstva naših polaznika.

Na osnovu Vašeg dosadašnjeg iskustva, koja je idealna razmera talenta – edukacije – vrednog rada da bi se postigao uspeh?

Mislim da je glavni sastojak svakog uspeha vredan i marljiv rad, podržan konstantnom edukacijom, a talenat je faktor koji ti pomaže da brže savladaš sve prepreke. Možete biti talentovani za nešto, ali ukoliko ne radite na sebi i nemate dobru edukaciju, put uspeha nije zagarantovan. Uspeh je neminovan rezultat vrednog rada i konstantnog usavršavanja. Istinski verujem u to da “čovek uči dok je živ”.

Vrlo uspešno balansirate privatan život i karijeru, dajući primer drugim ženama – naročito preduzetnicama - da ne odustaju od svog cilja. Koji su vam bili glavni izazovi, a koji mehanizmi za prevazilaženje istih?

Ključ svakog uspeha je u balansu. Najizazovniji period mi je bio taj kada sam nakon perioda pandemije prekinula partnerstvo u firmi i nastavila sama da vodim kompletan posao, dok se paralelno sa tim dešava i susret sa čovekom mog života, a onda brak, trudnoća, dolazak na svet jedne divne devojčice. Izazov koje donosi majčinstvo je potpuno jedna nova dimenzija života. Veoma je teško bilo uskladiti sve to uz poslovne obaveze, a pritom ne pitajući se jesam li dovoljno dobra majka, supruga, poslovna žena.

Svaka preduzetnica zna da za nas nema pravog “porodiljskog odsustva”, jer si konstantno pri telefonu, u mejlovima, nekom paralelnom univerzumu gde si takođe neophodna. Glavni mehanizam je pravilno određivanje prioriteta i besprekorna organizacija svakog trenutka. U životu je sve moguće postići ako znaš šta želiš i ako imaš jasno definisane ciljeve i prioritete. Sve to praćeno dobrom organizacijom, donosi taj rezultat balansa. Ukoliko uz sve ovo imate i podršku bliskih osoba, porodice i saradnika, to je zaista dodatni blagoslov.

JelenaGavrilovic_2023-12.jpg
Monika Pavlović 

Šta vas inspiriše na pomeranje granica?

Svaki lični i profesionalni rast se dešava onda kada napustite svoju zonu komfora. Kada izađemo iz granica nama poznatog tada istinski spoznajemo sebe, svoje kapacitete i to šta ti kao individua možes da pružiš i doprineseš pre svega porodici, a zatim i društvu u kome živiš.

Kome je namenjena Molèn Akademija?

Upravo svima onima koji žele da pomeraju sopstvene granice, da izađu iz svoje zone komfora. Svakome ko želi da se razvija, nauči nešto novo ili da usavrši postojeća znanja i veštine.

Kako se Molèn Akademija povezuje s industrijom i omogućava polaznicima da primene svoje kreativne veštine u praksi?

Pre svega, predavači Molèn Akademije su profesionalci iz industrije. Svi naši polaznici od prvog dana imaju mogućnost da dobiju praksu u vodećim kompanijama iz regiona (ukoliko nisu zaposleni ili ukoliko izraze želju za promenom u karijeri). Gradimo “Bazu talenata” za partnerske kompanije, i na taj način doprinosimo podizanju stope zaposlenosti u zemlji, ali i regionu. Kreirali smo internu Linkedin alumni grupu, gde ostajemo u kontaktu sa polaznicima, i kontinuirano ih obaveštavamo o novitetima i poslovnim mogućnostima.

I za kraj nam reci koji bi savet dala kreativcima, umetnicima i svima onima koji sanjaju velike snove?

Odustajanje nikada nije opcija. Radite na sebi, učite i usavršavajte se. Snaga je u znanju.