Poslednjih dana modni svet bruji o Balenciaginoj peškir-suknji, bizarnom komadu koji je bio predstavljen na reviji za proleće/leto 2024. na Nedelji mode u Parizu ove jeseni, a sada je osvanuo kao deo modne kampanje za mušku kolekciju.

Peškir-suknja ima podesivi kaiš, dugmad i logo brenda, prema viđenom se nosi preko pantalona, a dostupna je po ceni od 850 evra. Da li je ovo iznenađujuće i razlog za reakciju? Poznavajući brend Balenciaga, barem estetiku koju vidimo od kada je na mestu krativnog direktora kontroverzni Demna Gvasalia, odgovor je negativan. Poslednjih godina, Balenciaga je predstavila niz komada i aksesoara koji izgledaju sasvim obično i svakidašnje, ali po mnogostruko uvećanim cenama. Nakon prošlogodišnjeg debakla, kada je brend zbog skandala sa kampanjom u kojoj su učestvovala deca vrlo lako mogao da bude i cansellovan (na vama ostaje da prosudite da li je trebalo), najavljivalo se da će modna kuća nastaviti da radi sa manje buzz komada i provokacija.

Ono što u ovoj priči privlači pažnju više od Balenciage je reakcija brenda Ikea, koja je objavila odgovor na Balenciagin Towel Skirt - te predložila da se sve zainteresovane strane jednostavno ogrnu njihovim Vinarn peškirom za kupanje, komadom koji neverovatno podseća na Balenciaginu "suknju", a dostupan je po ceni od 10 evra.

Osim sličnosti artikla s Balenciaga komadom, Ikea je dodatno isprovocirala reakciju na društvenim mrežama tako što je svoj model odenula u estetiku nalik Balenciaginoj.

Sve je ovo nesumnjivo deo marketinga, pa ipak, treba se zapitati šta stoji iza bizarnih poteza nekada ugledne modne kuće Balenciaga - često nam se čini da je reč o jednom socijalnom eksperimentu, gde se ispituju granice ljubitelja mode, ali i onih, koji po svaku cenu moraju da imaju najnovije, viralne modne komade.

Izvor:  luxurysociety.hr