Tekst: Ana Stefanović

Na zvonce ispred vrata doma Jugoslava Pantelića pozvonila sam tačno u podne. Do njih sam došla popevši se nekoliko spratova uzanim spiralnim stepenicama jedne starinske zgrade. Otvorivši vrata, našalio se na temu vrtoglavih stepenica izgovorivši dobro poznatim dubokim glasom: „Dobro došli u utočište zvonara Bogorodičine crkve!“ Neko je negde napisao da on verovatno na tavanu čuva sliku sebe koja stari umesto njega. Ipak, unutra ne zatičemo nikakve tragove ni Kvazimoda ni gospodina Greja, već odmereno stilizovan ušuškani dom, pesmu Stillness of The Mind iz filma A Single Man koja dopire iz zvučnika i utišani televizor na kom sa DVD-a ide film Renéa Clémenta iz 1960, Plein Soleil. Uz kafu, bademe i Banini, neobavezno ćaskamo o oblačenju čekajući da počne fotografisanje. „Ne mogu sa sigurnošću da uperim prstom u nešto i kažem ’to i to je moj stil’, mene uvek nešto ponese u određenom pravcu“, kaže Jugoslav na samom početku razgovora. „Kažu mi da imam stila, bio sam čak i proglašavan za najbolje odevenog, ali nikada mi nije bilo sasvim jasno zašto baš ja. Jer ne spadam u grupu onih koji posebno vode računa o tome šta će i gde kupiti, koji se informišu, raspituju, nikada ne kupujem namenski, već slučajno, kada nešto vidim usput, kada se sklonim od kiše.“ Ma koliko on tvrdio da je stvar nenamerna i spontana, Jugoslav odista važi za beogradskog muškarca od stila. Govori o tome kako odeću kupuje slučajno, da se ne oblači po trendovima i da njegov stil najčešće formiraju umetnička dela koja ga pomere. Baš ta spontanost i neposrednost u izražavanju svog estetskog ukusa ključni su elementi potrebni za prefinjen muški stil. Bez preterivanja, bez kinđurenja, bez poziranja. „Svaki trenutak slobodnog vremena potrošim na gledanje filmova i čitanje. Primetio sam da, ako me neki film ili knjiga pomere (a to se vrlo često desi), to onda ume da utiče i na moj stil odevanja. Najčešće su to dela Francuza, a posebno filmovi Claudea Chabrola“, priča Jugoslav dok iz svog ormana izvlači čitavu armiju perfektno ukrojenih sakoa. „Nekada sam vodio računa da se oblačim koliko-toliko u skladu s trendom, ali sada više zaista nemam želju, ni potrebu, ni obavezu da to činim. Važna mi je tekstura i udobnost.“ Ipak, kako je dan odmicao, a razgovor o njegovom stilu se razrađivao dok smo rovarili po ormanu i škljocali, Jugoslav se prisećao najdražih brendova i najčešćih šoping ruta. „Ne volim da nosim preterano široke stvari, već se radije opredeljujem za nešto strukirano i uže. Što se tiče odela, pre svega gledam kroj, a krojeve koji mi pristaju kao saliveni najčešće nalazim u Patriziji Pepe. Kada bih upoznao tu ženu, zahvalio bih joj na tome. Često se opredelim da kupim i Zaru ili H&M, a za posao rado nosim i Hugo Boss odela. U emisiji Beograde, dobar dan nosim, između ostalog, i odela brenda Martini Vesto Boška Jakovljevića, koja su izuzetno dobro skrojena i sašivena. Veoma mi je bitno da imam udobnu, kvalitetnu cipelu koja čvrsto drži nogu.

PageBreak

Kada su cipele u pitanju, najradije nosim Kenzo, Salvatore Ferragamo, Paul Smith i Miu Miu. Dobra cipela koja savršeno odgovara, verujem, može da utiče na samopouzdanje i čvrst stav. Koliko god ljudi govorili da odelo ne čini čoveka, ja se dopola slažem sa njima, jer odelo ipak čini pola čoveka.“ A kako je sve počelo, pitam ga. „Odrastajući, vrlo rano sam se izborio da sam odlučujem šta hoću i šta neću da nosim. To se dogodilo u vreme kada sam počeo da slušam Davida Bowieja, onda sam neko vreme bio fasciniran hipi stilom i pankom... Bio sam klasičan imitator onoga što sam viđao u muzičkim časopisima i spotovima.“ Među stvarima u nečijem ormanu, najzanimljiviju ili najiskreniju priču često će vam ispričati komad odeće koji vlasnik izdvoji kao najekstravagantniji. Pored pomenute armije besprekornih crnih i sivih sakoa, čvrstih poslovnih kožnih torbi, cilindara i belih košulja, Jugoslav Pantelić je iz svog ormana izvukao bledoroze sako prekriven izvezenim aplikacijama krupnih crvenih cvetova, koji potpisuje Paul Smith. Kontrast je zaista ličio na vlasnika: iza ozbiljnog četrdesetogodišnjeg TV lica prepoznatljivog baritona krije se veseli, duhoviti zaljubljenik u život. „Nosio sam ovaj sako dva ili tri puta, na žurkama. Ovakvi komadi na prvi pogled deluju napadno i čudno, ali ako se osećate dobro u njima i fino ih uklopite, moći ćete da ih iznesete kako treba.“ U svom garderoberu Jugoslav Pantelić ima odeću za najrazličitije prilike: od banketa u Kanu do odlaska na rok koncert u klubu. Kaže da podjednako voli i jedno i drugo i nikada se ne bi opredelio za samo jednu stranu svog ormana. „Sticajem okolnosti, zbog posla kojim se bavim često moram da nosim smoking, i to mi nimalo ne smeta, čak volim. U takvim prilikama generalno sam pristalica klasične muške note: belo, crno i sivo; kravate, manšete, leptir-mašne. U privatnom životu oblačim se potpuno drugačije. Najčešće nosim neki džins i u tom slučaju preferiram Takeshyja Kurosawu, zbog krojeva koji mi savršeno odgovaraju. Zimi obožavam debele robusne džempere sa motivima irvasa koji izgledaju kao ručni rad, a kada dođe proleće, volim da nosim karirane košulje inspirisane sedamdesetim.“ Razgovor o stilu u jednom trenutku odvukao nas je, kako je i očekivano, do priče o filmovima, kako aktuelnim tako i starim klasicima, do priče o venecijanskim maskama, o staroj eleganciji i o zlatnom Hollywoodu. „Volim eleganciju sa početka prošlog veka“, kaže Jugoslav dok listamo njegovu dragocenu kolekciju filmova i filmske muzike. „Najviše bih voleo kada bi se ljudi i sada tako oblačili: kada bi nosili cilindre, štapove i kada bi koristili kočije umesto automobila.“ Kakav elegantan vrli otmeni svet bi to bio!

P&O
Klasik iz tvog ormana? Perfektno sašiveno odelo od dobrog materijala. Jedno takvo Costume National nosim već
godinama.
Stilska ikona? Dopada mi se kako se oblače Lenny Kravitz, Vincent Cassel, Mark Strong i Mads Mikkelsen.
Omiljeni parfem? Hèrmes Concentre d’Orange Verte, Diorov Jules i Geoffrey Beene Grey Flannel. Ne znam koji mi je od ta tri lepši, volim ih i mislim da ću ih zauvek koristiti.

Jugoslav Pantelić, zaštitno lice Studija B, filmski komentator i muškarac sa stilom otvara nam vrata svog autentično elegantnog garderobera