Marko Ćerketa: Nadam se da će „kupac“ evoluirati u potrošača kome nije bitno koliko je lajkova ispod slike, nego koliko je proizvod zaista kvalitetan!

foto: Dragan Mandić

Dizajner čije ideje preuzimaju i moćni svetski brendovi, Marko Ćerketa, predlaže ukidanje muških i ženskih boja i krojeva i tvrdi da Instagram ume da bude štetan ukoliko mu se veruje više nego zdravom razumu ..

Dovoljno je samo da prođe pored njega na ulici i čovek već dobija potrebu da izgovori neku melodramatičnu rečenicu jer najednom ima osećaj da je u nekom dobrom kadru visokoestetizovanog spota ili filma koji nikada neće pasti u zaborav.

Marko Ćerketa, dizajner čiji je brend "Ruksag" odavno osvojio svesniji deo modne planete, sasvim namerno tako izgleda. Kao i svakog kreativnog jurišnika, uzbuđuju ga dizajniranje svakodnevice i besmrtnost. Ozbiljnost mu je najveći turn-off. 

Kako biste opisali vašu svakodnevnu „uniformu“?

Definitivno kao neku vrstu „uloge“. Jedan dan volim da sam Ian Curtis, drugi Adrien Brody kao Dmitri iz "Grand Hotel Budapest", a u poslednje vreme Johnny Cash.

Moj stil menja se u zavisnosti od dnevne inspiracije. Dok sam bio mlađi, modu nikad nisam shvatao ozbiljno, niti sam joj tako prilazio. Mislim da se po tome razlikujem od drugih. Uvek sam voleo iconic stil - ljude koje, koliko god se menjali, možeš da prepoznaš i u mraku.

Poreklom ste iz Bosne, ali ste često na relaciji Pariz - Srbija. Kako na vaš stil utiče taj spoj različitih pogleda na život?

Mala sredina u nama budi mnogo veći revolt i na taj način napredujemo. Kod mene je to rezultiralo ovim čime se danas bavim, a tako je i kad je o stilu reč. Već četiri godine zbog Ruksaga sam non-stop na relaciji Pariz-Beograd. Pariz je ogromna eklektična sredina, ne samo u modnom smislu. Trenutno na mene on ima najveći uticaj. Dovoljno je samo da jednom prošetate ulicom Marea i da potpuno drugačije kreativno razmišljate.

Kako se gradi prepoznatljiv stil?

Samo ću citirati Vivienne Westwood: „Buy less, choose well, make it last!!“

Veliki brendovi često, bez pitanja ili ugovora, preuzimaju ideje od lokalnih dizajnera, kao što je bio slučaj za Loewe i vaš brend Ruksag. Smatrate li da su svetski poznate kuće iscrple zalihe kreativnosti i šta to znači za budućnost modne industrije?

Veliki brendovi davno su počeli da gube svoj identitet, a samim tim i svoj kreativni kapacitet. Ali, mislim da više nije reč o tome da li se radi o velikom ili malom brendu, problem je u brzini u kojoj modna industrija mnogo gubi i na kraju ostaje samo taj naziv „industrija“. Što se tiče budućnosti, mislim da će još dugo ostati ovako. Veliki brendovi će zarađivati, a mali će morati da traže nove forme poslovanja kako bi mogli da se plasiraju. Danas svi, kao i moda, doživljavaju vrtoglavu tranziciju u digitalnom dobu što, naravno, nije pogrešno, ali to ima i svoje loše strane i to svi znamo. Nadam se samo da će „kupac“ jednog dana evoluirati u potrošača kome nije bitno koliko je lajkova ispod slike, nego koliko je proizvod zaista kvalitetan.

Kako je nastao Ruksag? Šta je budućnost vašeg brenda?

Ruksag je nastao iz čiste znatiželje prema radu sa kožom. Hteo sam da proverim kako bih se snašao u tome. Ruksag se upravo sedmi put pojavio na Mens Paris Fasion Weeku, a kada ste na tako velikom tržištu, uvek očekujete više. Još više gradova gde ćemo se prodavati i, naravno, sopstveni store, to bi bilo divno.

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 2 Sledeća ›

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...