Milica Marković: Zašto su šivena odela po meri izraz ultimativnog fashion stava

foto: Miša Obradović

Direktorka korporativnih komunikacija u Direct Mediji ispričala je modnoj urednici Ani Ostojić kako istovremeno održati integritet u poslu i oblačenju, zašto su šivena odela po meri izraz ultimativnog fashion stava, kao i da današnji trendovi apsolutno dozvoljavaju patike u poslovnim prilikama

Više od petnaest godina uspešno poslujete u sferi novinarstva i odnosa sa javnošću. Da li outfit u biznis okruženju šalje direktnu poruku? (Koliko je bitan outfit i izgrađen fashion stil u poslovnom okruženju?)

Sve je komunikacija. Već dugo se time bavim i u svemu vidim poruku, bilo da je svesna ili podsvesna. Način na koji se oblačimo jeste posebna komunikacijska priča. Garderobom oduvek iskazujemo stav, protest, pripadnost - klasi, religiji, društvu iz kraja ili poslovnoj branši. Možda ne zvuči tako, jer se vezuje za modu, ali stil jeste važna reč u poslovnom svetu. Tu mislim na stil rukovođenja, komunikacije, kakvu interakciju ostvarujete sa kolegama i, naravno, kako se oblačite. Cenim integritet u poslu i odevanju, kada je neko dosledan u stilu i stavu, a prepozna trenutak kada treba da bude mek, fleksibilan, bez ugrožavanja svog principa. Slično kao sa praćenjem modnih trendova.

Koliko vam se razlikuje privatan stil oblačenja od poslovnog?

U poslednje vreme i ne toliko, iako priznajem da volim casual i street style. Dosta vremena provodim na poslu, pa veći deo mog garderobera čine stvari koje nosim za tu priliku. Uglavnom su to sakoi, košulje, pantalone koje zamenim farmerkama u casual varijanti. Sviđa mi se to što je moda u poslednjih dvadesetak godina učinila da teren poslovnog odevanja postane veliko igralište za zaljubljenike u modne trendove. Često i sama za posao obučem smelije kombinacije. 

Kada je za office dozvoljen casual stil? Patike - da ili ne?

 Patike i odelo? Da! Baš takav outfit imala sam na našem godišnjem edukativnom eventu Direct Media akademije. Dolazimo na teren trenda koji mi se sviđa, a prisutan je već nekoliko godina, gde dominiraju dizajnerske patike u svim kombinacijama. Kada radite u kući koja se bavi komunikacijama kao što je Direct Media, slika koju možete da vidite na hodnicima mnogo je mladih ljudi u casual garderobi. Ta industrija danas traži mlade ljude koji su u svojoj biti neorenesansni - poseduju puno znanja iz humanističkih nauka, veštine novog doba i neverovatno kreativan način razmišljanja. Uz sve to ide i garderoba. Više od pedeset odsto zaposlenih kod nas čine milenijalci i nekad i ja zastanem na tom hodniku i proučavam outfite sa„wow!“ izrazom lica. Poslovnu klimu, stvaraju ljudi, sa svim svojim kompetencijama, vrednostima, pa i patikama, što da ne.

Poznata je Marylinkina izreka „Dajte ženi odgovarajući par cipela i pokoriće svet.“ Da li visoke potpetice pružaju osećaj superiornosti na bitnim sastancima?

Nikad nisam smatrala da samopouzdanje dolazi od garderobe. Za bitne sastanke najvažnije mi je da sam pripremljena, naspavana, da ne zaboravim naočare za vid koje na poslu, pored torbe, čine moj jedini aksesoar. Osećaj superiornosti pre mi daje energija sa dobrog treninga, recimo, taj osećaj da u zdravom telu i zaista živi zdrav duh. Energija na štiklama, to je možda najbolja kombinacija. Šalu na stranu, body intelligence (BQ), kao način na koji tretirate sopstveno telo i šta činite da se biste se osećali dobro i spremno da odgovorite na svakodnevni stres u poslovnom svetu na zapadu tretira se kao podjednako važna kao i druge vrste inteligencije.  

Koliko je ambicija u sinergiji sa dobrim odelima? Da li je bitan brend na etiketi?

Dobra odela stvarno su komad i tu nema priče. Ako po nečemu može da se prepozna kvalitetan dizajnerski rad, to je po odelima, i za to bih uvek dala novac. Šivenje odela po meri smatram izrazom ultimativnog modnog stava, iako je prisutnije u muškom odevanju, a tu je i više ambicije. Prirodno je da dobrim krojem odela od dobrog materijala želite da budete zapaženi u svom okruženju. Brend je bitan ako to može da vam obezbedi.

Ostatak intervjua pročitajte na sledećoj stranici:  

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 2 Sledeća ›

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...


Magazin