Uvukli su se u naše ormane, a da to nismo ni primetili. Strpljivo su čekali u senci. Kao zapete puške. Sada, evo, konačno izlaze na svetlo dana, skaču nam za vrat i koža nam se ježi... Da li ste spremne da živite ovaj modni košmar na javi? O, da, stiglo nam je vreme čudovišta! Bez panike. U dobrodušnim debeljuškastim siluetama koje vladaju ove sezone nema ni trunke agresivnosti: veliki krzneni kaputi su ukrašeni i obojeni jarkim ili nežnim bojama, ramena su široka, obuća je luckasto dlakava, a torbe izgledaju tako da prosto poželite da ih pomazite.

"Ovo je nov način nošenja krzna i podseća na medvediće“, kaže Thomas Zylberman iz kabineta Carlin International, agencije koja se bavi proučavanjem trendova. "Potpuno je detinjasto!" Da, ove godine smo zaista pod najezdom plišanih medvedića. Moschino nudi ogrtač bonbon roze boje, a Kenzo nebesko plavu bluzu koja podseća na crtane junake Mece Dobriće. Jeremy Scott je prikazao krzneni kombinezon u boji senfa, a Marc Fast ciklama ogrtač koji neodoljivo podseća na junake animiranog filma Univerziteta za monstrume (zar Sullivan, kolovođa celog društva iz filma, nije dlakav od glave do pete?).

Fendi i Carven su se, dizajnirajući kapute, prisetili Gremlina po imenu Furby, jedne od ikona 90-ih, koja je ponovo u modi, Versace se okrenuo strip junaku Marsupilamiju, a  Altuzzara dalmatincima. "Ovi kaputi su pre svega imitacija krzna. Dakle, čak i kada se radi o pravom krznu, ono je obrađeno tako da liči na nešto iz sveta mašte“, objašnjava Thomas Zylberman.

Još jedna razlika u odnosu na ranije sezone je ideja da se krzno, kao donekle elitistički simbol, izvadi iz buržoaskog konteksta i postane, jednostavno i zabavno. U ovom trendu ima humora, jasnih asocijacija na pop kulturu, želje da same sebe ne shvatamo preozbiljno i potrebe za igrom. Ukratko, draže nam je da na leđa ogrnemo lik iz crtaća nego da na njih stavimo mrtvu životinju. „Dolazak monster-toon kaputa ukazuje na izuzetno interesantnu evoluciju na tržištu luksuzne robe i skupe konfekcije: jak uticaj koji klijenti iz azijskih zemalja imaju na modu. Ovi komadi nas približavaju Manga univerzumu, zabavni su i šareni, što se dopada japanskim kupcima i dobro prolazi na azijskom tržištu uopšte. Tamo se nalaze kupci koji ’dižu’ potrošnju u ovom sektoru i daju mu ton“, tvrdi Zylberman. Zemlje u usponu redefinišu i osvežavaju sva pravila luksuza. Tako, zahvaljujući globalizmu, priželjkujemo bundu koja kao da je izašla pravo iz knjiga za decu.

I sad, kako da nosimo ovaj radikalan komad garderobe, a da ne izgledamo kao klovnovi? Neka vas inspirišu sve one fashioniste ridicool (ridiculous + cool, prim. prev) koje poslednjih meseci drmaju tu planetu zvanu Moda. Pre svih to je Lady Gaga. Već smo navikli da od svog oblačenja svakodnevno pravi happening – haljina koja liči na burku, mantil kao oklop... Zanemeli smo od divljenja! Tu su i Nicky Minaj, Azealia Banks, Miley Cyrus, Grimes, Rita Ora, Cara Delevingne i, svakako, Rihanna. Uz njih smo naučile da se bez stida mogu kombinovati šešir koji podseća na pandu sa dezeniranom kratkom haljinom (Cara Delevingne) i, na primer, tanka bluza u boji zelene jabuke sa kombinezonom dezeniranim poput engleskih šoljica za čaj (Rita Ora). A u stvarnom životu? Izaberite JEDAN ključni komad.

"U vreme krize žene imaju običaj da kupe samo jedan upečatljiv deo garderobe koji će obeležiti sezonu. Ovi kaputi prosto skaču u oči, grafički su spektakularni i izgledaju kao otelotvorenje trendova sezone, pa su samim tim i vredni toga da se u njih investira", nastavlja Thomas Zylbermann. Kako biste jednu veliku dlakavu loptu prilagodili svakodnevnom nošenju morate je pažljivo stilizovati. Šta nositi ispod? Silueta mora biti uska i oštra, rock’n’roll. Vrlo Saint Laurent, vrlo mračna. Jednom rečju ozbiljna, kako bi se videlo da se ispod nacerenog monstruma krije zrela i sposobna mlada dama.  

Tekst: Nathalie Dolivo 

Želimo pop, želimo zabavu, želimo dlakave kapute! Dakle, vraćamo se u detinjstvo i igramo se na Univerzitetu za monstrume...