Budućnost mode

Diane von Furstenberg/Foto: Imaxtree

Šta možemo očekivati od dizajnera u godinama koje slede? Koje ćemo trendove pratiti i koliko se zapravo prožimaju moda i tehnologija?

Tekst: Jelena Karakaš

Verovatno ste primetili da se modna industrija ne zaustavlja: ni svetska ekonomska kriza, ni zamršena društvena situacija, pa ni toliko najavljivani smak sveta modi ne mogu baš ništa.

Modno pleme najkraće možemo opisati kao early adopters, jer oni su ti koji će rado isprobati svaku novotariju, ma koliko blesavo zvučala.

Danas ključne reči više nisu kroj, boja i forma, već Twitter, Instagram, Blog, Facebook, Tumblr i Pinterest. Modeli se ocenjuju u sekundi kad se pojave na pistama i njihov komercijalni uspeh najviše zavisi od radoznalih očiju na internetu. Još dok je mreža bila samo igralište za geekove, dizajneri su rezervisali svoje parče online neba. Diskretno i bez puno buke ljubitelji stilskih igrarija počeli su da naseljavaju tada pust internet prostor, te nas danas ne čudi što se broj blogova i sajtova posvećenih modi broji u stotinama hiljada, na baš svim svetskim jezicima.

Od nekada vrlo ekskluzivnih modnih revija stigli smo do prenosa uživo. Pionir u ovoj oblasti svakako je Burberry, čiji su čelnici prvi uvideli značaj online prisustva, a kao nagradu oni na Facebooku imaju milione fanova. Ali posle nekoliko euforičnih internet godina, fotografije jednostavno više nisu dovoljne. Publika iz fotelja postala je veoma zahtevna. Zato su sledeći korak modni filmovi. U generaciji 5D svi su tehnički pismeni i očekuju mnogo, te je na scenu stupila Phantom kamera, kojom se može zabeležiti 1.000 frejmova u sekundi i zahvaljujući tome gledaoci mogu sagledati detalje.

Kreatorka Diane von Furstenberg otpočela je saradnju sa kompanijom Google i manekenke na pisti nosile su posebne Project Glass naočare, koje su mnogo više od zanimljivog modnog dodatka. Naočare imaju ugrađene mikrokamere, a tokom priprema za reviju nosila ih je i sama kreatorka. Osim što su se tako snimljene fotografije objavljivale direktno na Twitteru, u septembru smo mogli i da pogledamo kratak film direktno iz vizure dizajnerke i manekenki.

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 4 Sledeća ›

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...