ČARAPE + ŠTIKLE: Kada je modni apsurd postao trend?

Foto: Amy Shablen/Unsplash

Apsurd mode postepeno je počeo da izlazi na površinu od početka novog milenijuma.

Bele čarape i crne sandale oduvek su predstavljale određenu stigmu. Nosile su ih uglavnom ''čike'', a psihologija stereotipa napravila je korelaciju ove kardinalne greške u oblačenju i sredovečnih nemačkih turista koje ste zasigurno viđali kako fotografišu zdanja po svetskim metropolama.

Iako se stil nemačkog naroda danas mahom vezuje za underground Berlin i alternativnim svirkama po tajnim klubovima, ne treba zaboraviti da ova višemilionska zemlja ima i druge gradove. Jedno je sigurno - ako nekoga vidite da je upario ova dva nespojiva komada, možete pretpostaviti odakle dolazi. Stručnjaci su čak pokušali da pronađu objašnjenje za ovaj modni manifest, a najbliže tome jeste tvrdnja da sokne sprečavaju da vam se stopalo oznoji i isprlja od prašine. Međutim, ljudi iz jedne od najvrednijih svetskih industrija odlučili su da ovo ipak ne može da opravda objektivno ''ružnu estetiku''. Barem je to donedavno bio slučaj, dok sve što je naizgled ''ružno na oko'' nije postalo ultimativni fashion yes, yes. Hvala, Gucci.

Ono što je prethodnoj generaciji modnih eksperata bilo nezamislivo, danas je dozvoljeno.

Plišana trenerka, mešanje printova, miksovanje boja poput crne i braon postalo je svakodnevica. Glavnom akteru ove priče trebalo je malo više vremena. Strpljivo je sedeo na klupi modnih promašaja i čekao svojih pet minuta slave.

Kada su negde oko 2015. čuvene Birkenstock papuče postale prepoznatljiv letnji komad, samo je trebalo da se temperatura malo spusti pa da se ovaj modni paprikaš začini čarapama. Hulahopke, dokolenice, sokne, sportske - nebo je bilo granica. Što se tiče modnih giganata, među prvima ga je u svoj asortiman uvrstio Missoni, a svi ostali su počeli da ga prate. Burberry, Gucci, Dolce & Gabbana i Jacquemus samo su neki koji su se zalagali za popularizaciju istog, a ni Justin Bieber, Sophie Turner, Kendall Jenner i Katie Holmes nisu ostali imuni na njegovu udobnost.

Foto: Profimedia

Kada su u februaru ove godine predstavljane nove kolekcije, Dior sa Mariom Graziom Chiuri na čelu, opredelio se za klasične sportske i dokolenice od najlona, a Italijani su stavili fokus na najlonke koje su bile zvezde piste Stefana i Domenica iz kuće Dolce & Gabbana. Ispod njihovih crnih kardigana i bajkerskih čizama našle su se upravo one.

Ukoliko govorimo o ovom konceptu, ne smemo izostaviti hulahopke koje predstavljaju elegantniju reinterpretaciju germanskog globtrotera. Sandale sa visokom štiklom u kombinaciji sa čarapama svetlucavih materijala mogli smo da primetimo na različitim pistama, od Max Mare i Prade pa do Marca Jacobsa. Acne Studios predstavio je klasične crne najlonke sa biserima, dok Chanel naglašava one koje krasi čuveno dvostruko C, a koštaju ni manje ni više nego 2.700 dolara. Ako je sudeći po ceni od nekoliko mesečnih plata ljudi u Srbiji, greju bolje od vizonske bunde, a ako ne, onda zasigurno utopljavaju srce onog ko ih obuče. Ipak je to Chanel.

Šoping je odavno prestao da bude puka kupovina stvari i postao je pazarenje duhovnog iskustva. Posedovati Louis Vuitton ili Balenciagu više nije samo znak novčanog statusa, već znači da ste sebi priuštili deo višegodišnje istorije i pripadnost određenom klubu. Postavlja se pitanje da li ćemo postati miljenici određene klike samo ako se na nešto donedavno besramo nalepi prepoznatljiv logo? Ukoliko je odgovor potvrdan, možda treba da razmislimo postoji li nezasito čudovište koje svakog dana moramo da hranimo novim brendiranim stvarima. Da li trend nastaje onog trenutka kada se papuča ili najlonka etiketiraju markom Givenchy, ili može da prođe i onda kada obujemo bezimenu čarapu za trening? U slučaju da po svaku cenu želite da ispratite ovu novinu, onda makar razmislite zbog čega, i da li je reč o još jednoj žrtvi u maratonu modnih trendova, ili se zaista radi o udobnosti koja se može naći u svakoj radnji, a ne samo u onima ispred kojih stoje poštovana imena modnih giganta.


Foto: Profimedia

Tekst: Aleksandar Nastasijević


KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...


Magazin