Takva je nezaboravna Margot Tenenbaum, stisnutih usana u svilenim kombinezon-haljinama i pomalo ofucanoj bundi od nerca predugih rukava u izvedbi Gwyneth Paltrow u filmu The Royal Tenenbaums. Anjelica Huston kao raspuštenica Eleanor Zissou u filmu The Life Aquatic With Steve Zissou takođe odgovara opisu, sa predimenzioniranim nakitom od tirkiza i fluidnim večernjim toaletama. Takva je i Suzy Bishop u ostvarenju Moonrise Kingdom, dvanaestogodišnja devojčica iz predgrađa čije haljine sa smernim kragnama i manžetnama podsećaju na novu kolekciju Louis Vuitton.

Sada ponovo pogledajte revije za jesen/zimu i biće vam jasno: Andersonova žena je među nama. Prvo ćete je spaziti kod Guccija iako se, malo stidljivije, već pojavila na revijama Emiliae Wickstead u Londonu i Lacoste u Njujorku.

Felipe Oliveira Baptista poigrao se sa znojnicom i trenerkom u stilu bivšeg teniskog profesionalca Richiea Tenenbauma, dok je Emilia Wickstead inspiraciju za svoje kapute i karirane balske haljine pronašla u Andersonovom filmu iz 2014. godine The Grand Budapest Hotel. Ipak, najveći zaluđenik Anersenovim ženama jeste novi kreativni direktor kuće Gucci, Alessandro Michele. Njegove devojke podsećaju na najveće hitove režisera u tenenbaumovskim krznenim kaputima, plisiranim lame materijalima sa geometrijskim desenima prekopiranim sa starih mebl-štofova i tašnama sa lancima na kojima se nalazi logo kompanije ( i koje liče na nešto što je vaša baka nosila pod rukom posle Drugog svetskog rata). Margot Tenenbaum, čini se, nije samo glavna junakinja jednog kultnog filma već i cele nove sezone.

Nisu samo krojevi ti koji granny-chic odeću asociraju na Andersonove žene, veliku ulogu igra i paleta boja. Crvenkasta nijansa vina, boja konjaka i smaragdnozelena, sve neočekivano dobro funkcionišu zajedno kao rolna zidnih tapeta sa greškom u bojenju. Postoji čak i Tumblr nalog koji objašnjava koja Pantone nijansa odgovara kom liku iz filma: 727c je boja Margotinog nerca, 179 je ružičastonarandžasta Zissou štrikane kape, 236 označava puderastoružičastu sa pakovanja iz Mendelove poslastičarnice u ostvarenju The Grand Budapest Hotel. Prada zimska kolekcija u znaku je ove poslednje: cela revija i sam prostor u kom je održana bila je u fancy bojama fondana. „Na pola puta između lažnog i stvarnog“ opisala je Miuccia svoje zašećerene nijanse breskve, limuna i cvetno ružičaste na sunđerastim žersej tkaninama zbog kojih su boje izgledale zasićeno i dvodimenzionalno poput boja na filmu.

Filmski trend: Moderna Margot

foto: Profimedia

Wes Anderson ne samo da razume modu nego u njoj i uživa. Sarađivao je sa Pradaom na seriji kratkih filmova i na uređivanju seta u milanskom kafeu Bar luce koji je prošlog maja otvoren u okviru Prada umetničke fondacije.

Filmski trend: Moderna Margot
Author: Alessandro Zeno Copyright: Alessandro Zeno/IMAXTREE.COM Software:Adobe Photoshop CC 2014 (Macintosh) Created: 2015:09:04 16:58:24

Prada (foto: Imaxtree)

Najkraći opis njegove estetike? Nastrano.

To je ključna reč za razumevanje kako njegovih filmova, tako i njega samog. I kako sad da se inspirišete njegovom heroinom, a da ne izgledate kao da ste se zaputili na maskenbal? Nekada su se i mnogi dizajneri bojali iste stvari. Emilia Wickstead jedna je od retkih koja ga konkretno imenuje kao svoju inspiraciju: „Luda sam za njegovim scenarijima i pažnjom koju obraća na detalje koji su tako precizni i šarmantni.“  Njena kolekcija igra na kartu suptilnih andersonovskih efekata, a to bi trebalo da uradite i vi.

Filmski trend: Moderna Margot

foto: Profimedia (©Buena Vista Pictures/Courtesy Everett Collection)

Njegova paleta, boja senfa i plavkastobordo, nije tako nemoguća za izneti ako se upari sa džinsom, na primer, ili čak i crnom, za razliku od kamel i braon. Gucci kaput od brokata uklopiće se bez problema u garderobu neke stvarne žene. Ignorišite asocijacije na Mendelovu poslastičarnicu: one maturske Prada pastelne haljine jednostavno su lepe. U njihovom slučaju nema potrebe za ironijom. Nismo baš potpuno sigurni za kape sa gombama i beretke ali, na kraju krajeva, ovo je sezona za jesen/zimu. Ako ništa drugo, Anderson zna kako da svoje junakinje obuče za ovo godišnje doba, a to je nešto što su mnogi dizajneri zaboravili.

Ima nečeg neodoljivo udobnog u izbledelim suknjama A-kroja Susy Bishop, u konzervativnim Miu Miu bluzama, u kamel kaputima Saoirse Ronan ili univerzalno privlačnom prevelikom nercu Margot Tenenbaum. To nisu kostimi, to je jednostavno odeća. I to dobra! Kad malo bolje razmislimo, nemali broj dizajnera trebalo bi da malo bolje prouči Andersonov rad. Iako, čini nam se, mnogi to već i jesu uradili ove sezone.

Priredila: Manda Javorina

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija