Odlazak Karla: Chanel pred najvećim izazovom od smrti svog osnivača

foto: Profimedia

21. 02. 2019.

Veliki Kalr preuzeo je Chanel 1983. godine i sa neospornim autoritetom pretvorio ovu kuću visoke mode u globalni megabrend sa godišnjom prodajom od 9,6 milijardi dolara.

Odlazak Karla Lagerfelda donosi Chanelu najveći kreativni izazov do sada, od smrti iskonskog osnivača ovog brenda, famozne Coco koja je preminula 1973.

Preminuvši u 85.godini svog života, Karl je iza sebe ostavio dugogodišnju najbližu saradnicu Virginie Viard, koja će kako stoji u saopštenju francuske kuće preuzeti ulogu kreativnog direktora Chanela.

(Desna ruka Karla Lagerfelda: Ona 30 godina vlada Chanelom iz senke)

Od presudne važnosti za budućnost brenda je pitanje da li Viard može izaći iz Karlove senke i nametnuti ubedljivu kreativnu viziju, ili će Chanel tražiti afirmisanog dizajnera kao što je Phoebe Philo, koja je napustila Celine prošle godine, ili pak Albera Elbaza, koji je bio dugogodišnja vodilja Lanvin-a?

Licitacija je svakko već počela...

"Tražiće visoko kvalifikovanog kreativnog direktora, a u međuvremenu imaju neverovatno sposobne ljude u svom timu", rekao je Mario Ortelli, koji vodi savetodavno preduzeće o luksuznoj strategiji, sa sedištem u Londonu.

"Svaki dizajner na svetu bi bio više nego srećan da radi za Chanel."

Kreativni genije

Lagerfeld je nadgledao čak osam Chanel kolekcija godišnje: proleće, jesen, ski, haute couture i još mnogo toga.

Jedan od najplodnijih modnih dizajnera 20. i 21. veka, takođe je kreirao odeću za italijanski brend Fendi i sopstven Karl Lagerfeld brend - sve u isto vreme.

Prepoznatljiv po majicama sa visokim ogrlicama, belom repu, tamnim sunčanim naočarima i crnim rukavicama bez prstiju, Lagerfeld je imao listu klijenata na kojoj su se nalazile najveće show biz zvezde , uključujući glumicu Cate Blanchett i pevača Pharrell Villiams-a.

"Izgubili smo kreativnog genija koji je pomogao da Pariz postane modna prestonica sveta", rekao je Bernard Arno, predsednik i izvršni direktor luksuznog giganta LVMH Moet Hennessi Louis Vuitton.

Kada je Chanel prošlog meseca objavio da je dizajner suviše umoran da bi se pojavio na svojoj reviji proleće/leto 2019 u Parizu, njegovo odsustvo je izazvalo veću vest nego ručno šivene cvetne haljine, odela od tvida i perje na plaštu. 

Modna kuća je reagovala brzo posle smrti Lagerfelda i saopštila da je Viard "njegovoj najbližoj saradnici više od 30 godina, poveren kreativni rad" na kolekcijama, "tako da nasleđe Gabrielle Chanel i Karl Lagerfelda može da nastavi da živi dalje." 

Znak poraza

Oštroumni Lagerfeld - poznat po linijama kao što je "nošenje trenerki je znak poraza" - došao je u Chanel da bi obnovio brend 1983. Coco Chanel, osnivač brenda umrla je 12 godina ranije, a u međuvremenu kompanija se provlačila kroz industriju potpomognuta licencama za odeću i prodajom parfema No.5.

Nastojeći da podmlade Chanel, njegovi vlasnici - braća Alain i Gerard Wertheimer, okrenuli su se Lagerfeldu, nemačkom dizajneru koji je u svojoj 21. godini osvojio prestižnu nagradu Woolmark za dizajn, a do 1965. postao kreativni direktor modnih kuća Chloe i Fendi.

U Chanelu, Lagerfeld je brzo podigao imidž brenda na novi i viši nivo reinterpirajući legendarna tvid odela sa suknjama, sa više ženstvenog kroja i pojačanom upotrebom bisera, lanaca i dvostrukog “C” logotipa.

Nastavak pročitajte na sledećoj strani  1 / 2 Sledeća ›

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...


Magazin