Elle mišljenje: Šta redakcija misli o LOGOMANIJI

foto: Imaxtree

11. 12. 2018.

Trend devedesetih godina opet je zaveo ceo svet. Da li je reč o etiketiranju izgubljenog identiteta ili pak o estetskom konceptu koji ima ime, polemišu Elle kolege.

CON / Ana Dodig, web urednica

Ništa novo ako znamo da je moda cirkularna, a društvo sve siromašnije i zavisno od m(anija)aterijalnog i površnog. Idealan tajming da opet stavimo na sebe veliku, ogromnu etiketu kao 90-ih kada se logo prvi put „probio“ u epicentar trendova. Jer to je LOGO. Obeleženi ste. Pripadate nekome. Ali, ne tamo nekoj kineskoj robnoj kući Zvezda. Hej, zašto to niko ne stavi preko svojih grudi?! Ili neki domaći brend? Zato jer to prosto nije kul. Ne, ako već stavljam na sebe etiketu, to moraju da budu mejnstrim brendovi. Oni koji „vrište“ na sav glas: „Bogataaa sam“ i „u trendu!“ 

LV, Prada, Fendi. Nema veze što je i fejk. Naravno u većini slučajevi, bar u Centralnoj i Istočnoj Evropi. To je opet najbliži DIOR koji nose Rihanna, Rasta i Bella.   

I dok mi vodimo polemiku, brendovi veselo trljaju ruke i obrću silne milione jer su nam opet prodali najjeftiniju marketinšku foru. Ako niste znali, vi ste njihova najbolja reklama, hodajući billboard. Devedeset odsto vas. Onih 10 odsto pametnih koji fejkuju tu pripadnost, za to bivaju plaćeni, i to papreno.  

PRO / Igor Karanov, novinar 

Kad je reč o logomaniji, hejteri neprekidno ponavljaju da se u nedostatku zvučnosti sopstvenog imena često pribegava nošenju tuđeg - što krupnijim i zlatnijim slovima. Međutim, u opštoj krizi autorstva, kada milioni entuzijasta u svojim statusima na društvenim mrežama ispisuju Shakespeareove, Baudelaireove ili reči Dostojevskog kao svoje, potpis je neophodna stvar da bi se u kreativnom univerzumu napravilo malo reda, da se zna ko je ko.

Kad čovek kupuje dobro dizajniran komad odeće ili aksesoar, on ne bira samo lep kroj ili detalj, već ističe čitav estetski, često i životni koncept kom se divi. A taj estetski koncept ima autora koji ima ime. I zašto ga ne pomenuti?

Uz to, činjenica je da svaki logo iza svog nastanka krije ideju i ozbiljan dizajnerski rad, baš kao malo umetničko delo. Na kraju, kolika bi količina hipsteraja u krvi bila potrebna na skali od 0 to 9.000.000 da bi se na zid okačilo Picassovo platno bez potpisa? 

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> https://www.instagram.com/elleserbia/


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...