Pad i propast Dolce i Gabbane carstva: Kako je tržište od 1.4 milijarde kaznilo grešku italijanskog brenda i nanelo im najveću štetu u istoriji

foto: Profimedia

27. 11. 2018.

Rasistička video kampanja i arogancija brenda doprineli su da italijanska kuća bar na neko vreme zaboravi na kinesko tržište.

Prošle nedelje glavna vest u modnom svetu ticala se italijanskog brenda Dolce & Gabbane koji je pod pritiskom kineske javnosti otkazao svoju dugonajavljivanju reviju "The Great Show" u Šangaju.

Za to je najviše bila "kriva" video kampanja brenda u kojoj su na jedna podrugljiv i vrlo rasistički način prikazane Kineskinje te i sama kineska kultura. Ova kampanja toliko je povredila i uvredila veliki deo kineske javnosti koja od tada ne prestaje da bojkotuje DG proizvode i butike.

Tako je pre nekoliko dana Xiang Kai, režiser i pisac iz Šangaja spalio robu s etiketom Dolce & Gabbane koja je uključivala kapute, jakne i torbe, a čija ukupna vrendost je bila više od 20 hiljada dolara. 

Xiang koji je do juče bio veran fan dua, za NyTimes je otkrio kako se otarasio i satova i cipela s potpisom italijanskog brenda.

"Cilj ovog paljenja jeste želja da Kinezi shvate kakvu uvredu je brend naneo kompletnom našem stanovništvu. Znam da su mnogi prokomentarisali kako sam protraćio veliku količinu novca, ali znate šta - dostojanstvo nema cenu!"    

Režiser i pisac samo je jedan od ljudi koji su revoltirani kampanjom pozvali na bojkot brenda koji je svoju reputaciju izgradio oko seksi sicilijanskih "udovica" te miksa italijanske tradicije sa modernim tendencijama.

Podsetimo se, početkom prošle nedelje brend je lansirao tri video klipa u kojima se poigrao sa stereotipima (u njima kineska manekenka jede picu, špagete i kanole sa kineskim štapićima) u želji da ispromoviše ekstravagantan show koji je pripremao za Šangaj i koji je trebao da bude oda kineskoj kulturi.

Nakon toga Stefano Gabbana, osnivač i dizajner brenda dolio je ulje na vatru svojim ishitrenim i pogrešnim komentarisanjem na Instagramu, iako je kasnije PR brenda tvrdio da mu je profil hakovan.  

Takva objašnjenja nisu zanimala kinesku javnost, te i celebrity svet koji je bio pozvan na reviju. Bunt je bio prevelik i pokazao je šta se desi kada se naivno i pogrešno "poigrate" pa i online na najbrže rastućem svetskom tržištu koje je ujedno i veoma luksuzno i bitno za Dolce i Gabbanu.

Dolce & Gabbana carstvo počelo je da propada, a "miševi i pacovi" da napuštaju brod.

Evo šta se desilo u roku od samo 4 dana:

- DG je bio primoran da otkaže reviju.

- Show su napustile demonstrativno i sa zvaničnim saopštenjem kineske slavne osobe koje su bile na listi zvanica i ambasadori brenda.

- Brend se našao u velikom broju video snimaka gde je njegova roba bila bačena, spaljena i uništena.

-  Brend je morao da obezbedi dodatno obezbeđenje na ulazu u svoje butike u Kini te izlepi svaki izlog sa porukom "NOT ME" koja se pozivala na stav Stefana Gabbane da mu je profil hakovan te da nije on napisao uvredljive komentare na reakciju kineske javnosti.

- Sva DG roba uklonjenja je sa kineskog online giganta Alibaba, kao i sa jd.com, secoo.com i iz tržnog centra Lane Crawford iz kog je stiglo saopštenje da su se na to odlučili nakon što je veliki broj kupaca počeo da dolazi i vraća Dolce & Gabbana komade.

- Brend se našao na udaru mnogih modnih portala što je doprinelo da mu prodaja značajno opadne. Najveći udar stigao ih je na Instagram profilu Diet Prada koji je sa žarom napao brend.

- Iako nije zvanično potvrđeno DG je napustilo nekoliko sponzora iz Evrope i Amerike, kao i veliki broj vernih influensera i ambasadora. 

- Net-a-porter, jedan od najpoznatijih online portala za šoping takođe je uklonio Dolce & Gabbana proizvode sa svoje kineske platforme, dok je Lucky Blue Smith (model i influenser od 3.2 miliona pratilaca) jedan od standardnih Dolce modela postovao na svom profilu post u znak podrške svim Kinezima s porukom "svi smo Božja deca i sve nas treba da tretiraju jednako, isto tako svaka kultura treba da dobije jednako poštovanje." 

Ni izvinjenje dizajnera nije popravilo stvari...

Za to ima objašnjenje Angelica Cheung, urednica kineskog Vogua izdanja: "Kinesko tržište ima 1.4 milijarde ljudi i sigurno je privlačno tlo za sve velike brendove, ali ako nešto pogrešite, pa i slučajno, bes tih ljudi postaje jaka i snažna sila koja će vam promeniti poslovanje naglavačke." 

Priredila: Ana Dodig

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> https://www.instagram.com/elleserbia/


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...