Ako pratite neke od aktuelnih influenserki poput Kylie Jenner, Khloe Kardashian, Kourtney Kardashian i nezaobilazne Cardi B. koja je najveća ambasadorka brenda ovog brenda - pod nazivom Fashion Nova, sigurno ste primijetili hashtag #novastars ili #novababes, po kome se obožavateljke kuće prepoznaju na društvenim mrežama. 

Za početak ćemo vam otkriti podatak da je Fashion Nova samo u 2017. porasla za 600% ostavivši za sobom mnogo jače brendove u segmentu high streeta.

Taj nagli finansijski boom naterao je analitičare da na trenutak skrenu pogled s Balenciage i Guccija sa kojima se Fashion Nova našla uz rame kao najgooglaniji brend 2017. i počnu pažljivo posmatrati šta to radi Richard Saghian u zabitom delu Los Anđelesa gde su smeštene kancelarije ovog online high street giganta. Ako vam treba dokaz popularnosti evo još jedan, Fashion Nova je u 2017. godini googlana više od Diora.

Po poslovnom modelu Fashion Nova nije ništa drugačija od ostalih brendova brze mode - sistem je razvijen tako da kupac u kratkom roku može doći do željenog proizvoda, plasiraju čak 600 novih komada nedeljno, izuzetno su aktivni na Instagramu koji im je najbolja platforma za pridobijanje novih kupaca i umeju kopirati određena dizajnerska rešenja koja potom prodaju po niskim cenama u rasponu od 20 d0 50 dolara. Ono što ih je izdvojilo od ostalih jeste činjenica da su obuhvatili grupu koja se naglo proširila zahvaljujući aktuelnim standardima lepote.

Ako se sećate, pre Instagrama i Kardashiana, obline nisu bile slavljene na način kako ih slavimo danas, jer činjenica je sliku lepote koji su nametali mediji i modna industrija nalagala da je žena privlačnija ako je vitkija. Veća zadnjica i grudi, iako univerzalno privlačne već godinama, u medijima nisu dobijale pečat mainstream lepote kakvu smo viđali u modnim magazinima, pa čak i u Holivudu gde su glumice živele na listu salate kako bi se uvukle u veličinu 0. To prokletstvo "nule" je počelo jenjavati sa pojavom društvenih mreža i sestara Kardashian koje su promovisale  nešto drugačiju sliku tela. Putenije oblike i ženstvenije.

Jasno je da im je u kreiranju tog imidža pomogao čitav tim lekara sa Beverly Hillsa i da su im proporcije u određenom trenutku postale granične, ali se ne može osporiti da je kompletan "curve" pokret na društvenim mrežama postao vrlo popularan i poželjan zahvaljujući njima.

Žene sa takvim oblinama nisu mogle pronaći odgovarajući par farmerica koji će ih dobro obgrliti u bokovima i dodatno naglasiti zadnjicu, niti su mogle pronaći seksi bodycon haljinu koja je prihvatljivog kroja i cene.

Tu na scenu stupa Richard Saghian koji je još 2013. godine preselio svoj fizički butik online i krenuo s Instagram promocijom brenda Fashion Nova. 

Kako je community rastao Saghian je počeo da širi posao i reklamira se putem influencera koji su se obraćali publici koju je želio da pridobije. Radio je to već 2014. godine s Cardi B. koja u to vreme nije bila ni blizu superzvezde kakva je danas, ali je na svom Instagramu već okupljala zavidan broj pratilaca koji su želeli da izgledaju poput nje. Fashion Novu je promovisala i Kylie Jenner za koju je rekao da samo jednim postom na Instagramu može generisati oko 50.000 dolara prometa na Fashion Nova stranici.

Brend danas ima oko 13.8 miliona pratilaca i na svom profilu objavljuju fotografije svakih 30 minuta nudeći neke nove modele koji su stigli u ponudu.  Ne planiraju otvarenje fizičkih butika već im je cilj dostavljati u što više zemalja sveta.

Konstantno su u potrazi za dizajnerima koje uzimaju odmah nakon fakulteta i daju im priliku da rade u velikom sistemu. Kako je Saghian rekao u intervjuu za WWD, opcije za zaposlenje su raznolike i konstantno traže saradnike.  70% odeće se proizvodi u Los Anđelesu, dok se deo zimske kolekcije pravi u inostranstvu (pretpostavljamo Kini ili Inidji).  Što se njihove estetike tiče neće se svideti svima. Mahom se radi o napucanim komadima koji su prilepljeni uz telo i jako naglašavaju obline. Ako ste jedan od onih decentnijih tipova žene nećete ni pogledati ove komade, štaviše možete ih smatrati neukusnim, ali ako volite istaći svaki deo tela onda ćete satima skrolovati po njihovoj stranici.

U ovom slučaju estetika nije toliko ni bitna koliko je važno saznanje o tome šta pravilna online strategija može da uradi za jedan novi brend. Instagram je doneo demokratizaciju mode, otvorio oči mnogim kućama koje su bile usko orijentisane na jednu grupu kupaca. Brendovi nove generacije znaju da svet nije sastavljen od mršavih plavuša koje stanu u farmerice 34. Toj nekolicini se ionako obraćaju high end brendovi. Mnogi stručnjaci su se složili da je Saghian pridobio sve one kupce koji su drugi brendovi ignorisali i da je to tajna njegovog ogromnog uspeha, naravno uz pametnu pr strategiju koja je uključivala sve poznate dame s oblinama.

Saghian je na pametan način iskoristio moć mikro influensera i to je napravio pre svih ostalih. Mikro influencsri su mnogo agilniji u promociji brenda i odgovor njihove publike je direktniji, iskreniji i često povlači akciju više od onih miliona pratitelja koje imaju neke veće face. Danas za Fashion Novu radi 2000 influensera koji na mesečnoj bazi stvaraju sadržaj i tako progresivno šire svest o brendu po čitavom svetu. Uskoro izlazi kolekcija koju je kreirala Cardi B i koja će sigurno planuti u jednom danu zahvaljujući njenom aktivnom promovisanju iste putem svih mogućih kanala. U planu je i pohod na beauty tržište s brendom NovaBeauty koji će se uskoro predstaviti javnosti i koji će targetirati sve te žene koje kupuju na njihovoj platformi. Sa startnom pozicijom od 13.8 milliona pratilaca na Instagramu koliko ih sada imaju uspeh je na dohvat ruke.

Izvor: buro247.hr

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/