Koliko zapravo košta jedna revija?

foto: Profimedia

10. 10. 2018.

Producirati reviju na NYFW ili LFW zahteva priličan budžet koji retko koji brend može da iznese.

Za sve dizajnere koji žele jednog dana da svoje kolekcije predstave celom svetu, krajnji cilj je svakako Fashion Week. Ipak, čak i veliki igrači ne uspevaju uvek da budu prisutni na Nedeljama mode koje se održavaju u modnim metropolama. Razlog za to su neverovatni troškovi.

Kolege iz australijkog Vogue izdanja pričale su na ovu temu sa njujorškim dizajnerom Christianom Sirianom.

Christian je naime najmlađi pobednik u istoriji modnog rijatija Project Runaway kojim su presedavali Nina Garcia, Heidi Klum i Michael Kors između ostalih. Od tada, Siriano je redovan učesnik skoro svakog NYFW izdanja, a poslednji show je priredio pre nekoliko nedelja u Njujorku, i to u Gotham Hall-u.  

Zašto je tebi kao kreatoru i dalje zanimljivo da budeš deo NYFW i održavaš revije?

Postoji nekoliko razloga za to. Prvenstveno jer smatram da je takav vid prezentacije i dalje sjajan ambijent mojoj odeći, koja se tako lepo kreće kroz prostor. S druge strane, osećam obavezu prema svojim klijentima koji redovno popune moje prve redove i nestrpljivo iščekuju trenutak kada će biti održana revija. Ta veza između mene i njih mi je najbitnija.

Koliko zapravo tebe košta jedna revija?

Pa, oko 40.000 - 60.000 dolara ode na modele. Ukoliko želim nekog jakog igrača iz modeling sveta, on će me dodatno sam koštati 20.000. Zatim tu je iznajmljivanje prostora za koje takođe moram da izdvojim jednako toliko, od 20.000 do 50.000. Izbor mesta iziskuje najviše vremena jer moramo da posetimo nekoliko lokacija pre odabira - koliko košta, koliko ljudi može da stane, šta sve može unutar njega da se uradi. Njujork koliko god velik, vrlo je limitiran po pitanju prostora. Zatim, produkcija. Ona izađe na 20.000 ili 30.000 dolara i pokriva ljude koji rade u bekstejdžu muziku, svetla, kontrolu koja ide manekenka po redu. Svi ti ljudi rade možda ne tako glamurozne poslove, ali oni su najbitniji za show.

Ukoliko želite da imate podignute redove gde vam gosti sede, verujte da na to izađe od 5. do 10.000. Ponekad nije potrebno da vam publika bude izdignuta, i ako su svi u jednom nivou, sve se lepo vidi, ali to je stvarno retkost. Samo za set design ( scenografija i kako će sve na kraju izgledati) ode od 20.000 do 100.000.  Ne smemo da zaboravimo ni ketering, jer svi ti modeli, šminkeri, tonci moraju da jedu. A to vas košta od dve do pet hiljada dolara.

Kosa, šminka i nokti? To mahom pokriju sponzori.

Total: od 125.000 do 312.000 dolara.

I naravno, imajte na umu da sama realizacija kolekcije isto košta te na kraju dođemo sigurno na jedno milionče.    

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> https://www.instagram.com/elleserbia/


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...