PRO / Igor Jagić, modni saradnik

Da, da i da! Apsolutno sam oduševljen idejom Toma Forda! Ovaj, kako mnogi kažu, marketinški potez ne doživljavam ni kao vulgaran ni kao nepotreban. Volim što kolege iz modne industrije nisu više zatvorene u svojim kreativnim balonima, već se nalaze ovde i sada, učestvuju u svim aktuelnim događajima. Čelnici modne kuće odlučili su da stanu na stranu žena i podrže globalni pokret #mеtоо u borbi protiv seksualnog uznemiravanja. Dubok naklon za ideju. Koncept i te kako priliči incidentnom cowboy geniju koji je svojevremeno bacio rukavicu u lice Yvesu Saint Laurentu izjavivši da je on najveće zlo od čoveka kog je upoznao i za koga je radio.

Zgražavanje zbog natpisa je suvišno jer šta ste očekivali od osobe koja bočicom pokriva žensko međunožje i sve to u službi reklame za novi parfem za muškarce davne 2007. godine. Niste valjda zaboravili privezak na lančiću u obliku velikog falusa protiv koga se papa lično pobunio jer asocira na krst? Krenula je lavina pitanja može li torbica sa tim natpisom da stoji na katedri neke profesorke ili u kabinetu sudije. Može, posebno ako miriše na parfem iz poslednje linije pod nazivom Fucking fabulous.

Ja zamišljam jedno perfektno ukrojeno crno odelo, sa pantalonama 7/8 dužine, neke neutralne cipele i torbicu kao drski statement komad. Sav ovaj seksizam mi je potpuno OK, ali me cena dovodi do ludila, skoro 9.000 $ za jednu malenu kontroverznu torbu koju by the way kupiš, ali ne dobiješ odmah jer postoji pre-order list. Opsovao bih. Svakako jedva čekam da vidim šta je sledeće sto će nam servirati na tacni uvrnuti gospodin Ford koji definitivno zna šta radi, mudro se igra temom seksa i to radi opojno po sve njegove kupce iz prvog reda. Do tada sa nestrpljenjem iščekujem da torbicu ponese podjednako kontroverzna prva dama Melanija Trump, ako prethodno izgladi odnose sa kreatorom.

CON / Ana Ostojić, modna urednica

Granica mora da postoji! Naravno da je inovativnost u modi neophodna, ali ovo je još jedan dokaz kako fashion industrija ume da glorifikuje potpuno bezvredne komade. Primeri su brojni, poput Jeremy Scott dizajna iz 2010. godine. kada je Little Black Dress natpis na haljini izazvao pozitivnu histeriju. Reč je bila o najjeftinijem materijalu, kreacija bez ikakve forme i ideje, a cena, naravno, vasionska. Kolekcije McDonald ne želim ni da se sećam.

Ovo je bilo samo još jedno vređanje inteligencije. Zna se šta je kreatorski vredan komad, a kakav je dizajn i kvalitet luksuznih aksesoara. Manija logomanije, a ovu tašnu smatram delom tog skupa, jeste pretenciozni trofej prestiža za stilski neoformljene ličnosti. Zašto iz aviona mora da se prepoznaje brend pa makar pisalo i Gucci, LV ili, evo sad, Pussy Power koji direktno otkriva čije ime piše na unutrašnjoj etiketi, a poznato je da je cena ovog aksesoara nekoliko hiljada evra.

Upravo ova filozofija divljenja brendiranim komadima koji su izrađeni od “primitivnih” materijala pospešuje prosperitet fake proizvodnje, da ne kažem i olakšava, a masa željna statement komada i lažnog prikazivanja postaje zasićena unificiranim trendovima. Provokativni natpisi su za žutu štampu i tamo treba da ostanu. Sex sells mantra zasigurno prolazi, ali zar je zaista poenta u tome?

Zar trendeovi nisu inspiracija koja pospešuje individualan stil i daje smernice, a dobra tašna izrađena od kvalitetne crne kože sa jakim metalnim ziperima? Ne mogu nijednu ozbiljnu poslovnu ženu (kao ni sebe) da zamislim sa Pussy Power tašnom koja košta 9.000 evra. Ipak u opusu genijalnog Tom Forda pre biram Alligator Alix Model. Upravo je sa 25.000 spala na 12.000 evra. Odličan popust zar ne?
Da li sebe možete da zamislite sa jednom ovakvim komadom asesoara na poslu ili u setnji po gradu?

Tekst priredili: Igor Jagić i Ana Ostojić

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/