Leandra Medine i Ines de la Fressange o benefitima i (prokletstvu) društvenih mreža

foto: Profimedia

20. 06. 2018.

U zanimljivom telefonskom intervju dve poznate dame od stila razmenile su svoja mišljenja o Instagramu, inflenserima i modi uopšteno.

Leandra: Zdravo! Kako si? Drago mi je da ti čujem glas. 

Ines: Da, ovo je baš zabavno. Gde si ti sada, u Njujorku?

Leandra: Da, u svom apartmanu sam. Ovde je toliko prevruće.

Ines: Ja sam celi dan provela u bašti. Ali da, mi bismo trebale da pričamo o Instagramu, zar ne? Evo krenuću ja. Mislim da Instagram dosta otkriva o nekoj osobi.

Lenadra: Stvarno. U kojoj meri?

Ines: Pa, na Instagramu sam otkrila veliki broj ljudi koje ne poznajem lično, ali koje sam zavolela odmah zbog njihovog osećaja za humor, estetike, ukusa za modu, muziku pa i slika koje postuju. Verujem da svi ako i pratimo nekog koga ne znamo, osećamo neku povezanost sa njim ili njom. Neku sličnost ili afinitet koji nam je blizak. S druge strane, mislim da Instagram ipak samo pokazuje onu lepšu stvarnost koju svi žele da prikažu. Na Instagramu niko nije tužan, neraspoložen ili depresivan.

Leandra: Ja se nekako ne slažem. Tvoje ćerke su tinejdžerke, zar ne?

Ines: Da.

Leandra: Ne znam kakva je situcija u Evropi ali u Americi postoje neobrađene, nesavršene slike mladih. Oni danas imaju odvojene profile. Jedan za lepe slike, i jedan za "prave" slike, gde su iskreni, bez šminke u svom prirodnom okruženju. Ti realni profili imaju često više folovera od ovih na kojima su doterane, ali vrlo nerealne slike. Ta statistika mi se posebno sviđa jer pokazuje da je i mladima dosta fejk slika, fejk poza i fejk života.

Ines: Nisam to primetila ali ono što mogu da kažem je da omladina u Evropi nekako izbegava da toliko doteruje slike. Moje ćerke će umesto glamurozne slike na svoj profil pre okačiti neku na kojoj su u nekoj zabavnoj ili weard situaciji, pozi. Teže tome da prikažu sebe kao mlade devojke koje su opuštene i vole da se zabave.

Leandra: Kakvi su ti zvanični profili dizajnerskih kuća?

Ines: Profesionalni. Ipak naginjem onima koji su shvatili da su društvene mreže prevashodno mesto za zabavu i koji nisu preozbiljni u postovima i obraćanju. Uostalom, moda bi trebala da rastereti ljude i priži im zabavu. Ja na primer volim kada na tim profilima vidim proces pravljenja nekog aksesoara ili odevnog komada.

Leadra: Slažem se, s tim što mislim da bi trebalo imati granicu. Ako svima na nos stavljaš svoj osećaj za humor i koliko je sve tvoje fun-fun, to više nije niti simpatično, niti zabavno. Kakav je tvoj odnos prema društvenim mrežama? Da li ti sama koristiš neku?

Ines: Da, imam svoj profil na Instagramu ali ga ne koristim često. Znam da bi mnogi hteli da me ima više, ali ne stižem.

Leandra: Zašto ne?

Ines: Ne želim da mi to postane rutina. Kad osetim želju da postujem neku fotografiju, to i uradim. Lično shvatila sam da ljudi najbolje reaguju na slike kućnih ljubimaca i cveća te uglavnom to i postujem (smeh). S druge strane nikada ne bih okačila selfie iz kupatila.

Leandra: Razumem te. Mislim da je to prokletstvo Instagrama, taj njegov trend da prikazujete perfektan život čak i kada ga nemate. To je u neku ruku izazov. Koga pratiš na Instagramu?

Ines: Mahom urednike i novinare, i neke fotografe, ali najviše ljude koje lično uopšte ne poznajem.

Leandra: A zašta najviše koristiš ovu mrežu?

Ines: Za revije koje sam propustila. Za inspiraciju. Pratim veliki broj ljudi koji postuju vintage slike i filmove, ali moram da napomenem da nisam manijak po pitanju skrolovanja i praćenja. Nisam toliko zaluđena kao što su neki ljudi. Zbog nekog neobjašnjivog razloga ne volim da šerujem slike sebe na mreže. Sem ako ne držim Roger Vivier torbu. 

 

 


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...