Pre četiri godine Kanye West, majstor provokacije i skandala kritikovao je tadašnju globalnu modnu scenu zbog diskriminacije. Izjava je već tada bila šokantna i popularna, a u svetlu nedavnih događaja sasvim je izvesno da će ostati zabeležena i u modnoj istoriji.

"Prokleto dobro znate da ne postoji niti jedna crna osoba, niti celebrity koji pravi Louis Vuitton bilo šta!", izjavio je Kanye tokom nastupa na londonskom Wireless festivalu, pomenute godine. Četiri godine kasnije, West više nije u prilici da nešto ovako izjavi, s obzirom da su se stvari prilično promenile.

A za to, velikim delom je odgovoran upravo on.

Naime, upravo je njegov saradnik i prijatelj - Virgil Abloh postao kreativni direktor u prestižnoj kući Louis Vuitton. Prvi Afroamerikanac na čelu jedne ovako jake kuće, predstavlja presedan u novijoj modnoj istoriji.

Nakon ovog "dramatičnog" događaja usledio je i još jedan zanimljiv modni prevrat, britanska streetwear marka A Cold Wall, koju je osnovao Samuel Ross, bivši Ablohov kreativni konsultant, postala je finalista prestižnih LVMH nagrada za nove talente.

Još jedan od članova Kanyeove modne postave - Matthew Williams iz Alyx Studia, takođe je zvezda u usponu.

Svi ovi događaji na neki način povezani su sa poznatim reperom, ipak je on bio taj koji je sva pomenuta imena okupio oko sebe i dao im priliku da se iskažu u svetu mode, s toga i ne čudi što su skorija dešavanja u modnom svetu, mediji prozvali "West efektom".

Zašto je sve ovo važno, a posebno pojava Virgila Abloha na mestu kreativnog direktora u Louis Vuittonu?

Naime, Abloh je 37-godišnji osnivač sada već uveliko poznatog brenda Off-White.

Školovao se za arhitektu i inžinjera, a radio je i kao DJ i dizajner i poseduje vrlo malo formalnog modnog obrazovanja. To ipak nije bila prepreka ka njegovom uspehu i činjenici da posedujte fantastičan osećaj kako da se modom približi mlađoj generaciji.

Proboj mu je pružio upravo Kanye kada mu je dao da osmisli nekoliko kreacija za njegovu turneju ali i modele za prvu Yeezy kolekciju repera. Ubrzo nakon toga Virgil je shvatio kako narod želi da lifestyle postane komad odeće.

"Virgil stvara hype na koji većina ljudi reaguje sjajno. On razume prelaz između sportske garderobe i visoke mode, što savršeno odgovara estetici Louis Vuitton, čiji koreni brenda leže u proizvodnji aksesoara za putovanje, a tek kasnije se približavaju visokoj modi", objašnjava Ellie Pithers, urednik tema britanskog Voguea.

"Virgil poseduje izuzetnu umešanost u stvaranju spoja između klasike i aktuelnih trendova koji slede duh vremena", kaže Michael Burke, izvršni šef u Louis Vuittonu. Burke je upoznao Abloha još pre nešto više od decenije, kada je dizajner bio stažista u Fendiju, a Burke izvršni šef italijanske kuće.

"Ne mogu reći da sam nešto naročito iznenađen što je Ablohu pripalo mesto kreativnog direktora u Lousi Vuittonu. To samo odslikava trenutno stanje stvari, da je streetwear moda postala norma, a sa druge strane činjenica je da ovaj trend vodi glavnu modnu priču već godinama. Takođe, smatram da nije neophodno da posedujete formalno modno obrazovanje da biste dobro radili svoj posao", smatra  Alec Leach, osnivač uticajnog streetwear brenda Highsnobiety.

Procenjuje se da je Louis Vuitton najprodavaniji brend grupacije LVMH, sa godišnjom zaradom od više od devet milijardi evra! 

Predavajući palicu mladom, Afroamerikancu iz Ilinoisa sa vrlo malo formalnog modnog obrazovanja, LVMH pokazuje da je i te kako spreman da oda priznanje streetwear trendu, te da je svestan njegove rastuće moći. 

Kojom brzinom se kolo sreće u modnom svetu okreće, dosta dobro odslikava i situacija koja se dogodila prošle jeseni, kada je Vuitton izbacio kolekciju nastalu u saradnji sa skejtbord brendom Supreme.

A nije prošlo ni čitave dve decenije od slučaja koji je završio na sudu, kada je Supreme na svoje skejtbordove stavio nalepnice sa znakom Vuitton.

"Kada pogledate koliko je dobro Kanye upoznat sa svetom dizajna, tržištem i prodavanjem odeće generalno i sve to u vreme kada se svet mode muči u pokušaju da uspostavi poveznicu sa mladim ljudima, dolazimo do zaključka da West i te kako potpada pod definiciju vrlo uspešnog mladog dizajnera", zaključuje Pithers.

"Fenomen Kanye Westa nastao je prvenstveno zahavljujući društvenim mrežama, spajajući tako liniju između onog komercijalnog i undergrounda. Naravno da ćete kupiti Kanyeove patike i podržati njegov tim ukoliko vam se dopada njegov album, jer ste kupili njegov način života. Vrlo je jednostavno", smarta Boima Tucker, DJ i producent koji Ablohov rad poznaje mnogo pre no što je dizajner lanisirao Off-White.

Zato, ako uskoro primetite da Kanye hvali i podržava nekog dizajnera, zapamtite to ime, jer sudeći po dosadašnjem uticaju Westa, toj osobi sledi lepa i uspešna budućnost u modnoj industriji.

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/