Venecuelanska dizajnerka i jedna od najomiljenijih dama njujorške modne scene Carolina Herrera danas će na NYFW poslednji put izaći pred publiku, spuštajući zavesu na impresivan staž od 37 godina.

Očekivanja su da Carolinu vidimo u pensil suknji i statement beloj košulji, kombinaciji u kojoj se najčešće pojavljivala na kraju sopstvenih revija i u intervjuima za prestižne listove.

Podrška će sigurno doći iz prvih redova u kojima će sedeti njen suprug Reinaldo, i ćerke Patricia i Carolina Jr, kao i ćerke iz prvog braka Mercedes i Ana Luisa, ali i Bianca Jagger koja je bila gošća njene prve revije koja je održana 1981. Tu negde u bekstejdžu biće sigurno i Wes Gordon, 31-godišnjak koji je unazad 11 meseci njen stručni konsultant.

Od 13. februara Herrera će postati globalni ambasador brenda, dok će Mr. Gordon biti promovisan u kreativnog direktora.

"Nemojte molim vas da pišete kako se povlačim ili idem u penziju", izjavila je 79-godišnja Carolina i nastavila "ne povlačim se, samo pratim trendove i idem korak napred".

Ovu odluku Carolina je donela u želji da se posveti porodici- suprugu, ćerkama, dvanaestoro unučadi i 6 praunućića.

"Samo prestajem da kreiram, da se budim s mišlju da li ovaj rukav treba da stoji tu, a da suknja bude duža i sa faltama ili bez."



Ova promena definitivno će uticati na njujoršku scenu koja trpi velike promene od kada su je napustile određene kuće, poput Wanga i Proenze Schouler. Uticaće i na izbor dama koje su do sada nosile njene kreacije poput Renee Zellweger kojaje Herreru nosila na Oskarima 2004, 2008. i 2013. Jer, iako moda voli i uživa u konstantim promenama, istorija je pokazala da se ove "tektonske" promene loše odraze i da brend sa promenom kreće od nule.

Dovoljni su primeri Oscara de la rente i Diane von Furstenberg. Naslenici - Peter Copping i Jonathan Saunders nisu se dugo zadržali, a sami brendovi su izgubli tržištnu scenu i polako ostali u senci giganta koji su se ekspresno razvijali.



"Moda se promenila prilično. Danas je u trendu ružnoća. Žene se oblače veoma čudno, poput klovnova. Danas postoji taj pritisak za stalnom promenom, ali opet mislim da svako treba da nosi ono u čemu se najbolje oseća. Dodajte nešto novo čisto da biste osvežili svoj stil, ali jedna konstantnost je vrlo bitna, pokazuje da imate karakter i sopstveni stil, i da niste podložni trendovima."

Carolina čije bogatstvo se procenjuje na 1.4 milijarde uvek je bila vrlo direktna u komunikaciji sa medijima o modi. Zato često citiramo njene izreke: "Najlakši način da izgledate staro je da se odevate kao da imate 20 godina." "Elegancija se pamti."



Naslednik?

Wes Gordon koji se Carolinom timu pridružio u martu prošle godine, završio je prestižni Central Saint Martins 2009. godine i odmah pokrenuo sosptveni brend. Gordon je poznat po uptown estetici, onoj koju neguje Carolina i koja podrazumeva luksuznu, smelu i nosivu modu. Krajni cilj je da moda ne bude KUL, već PRELEPA. Kao i  da se brend proširi globalno. Za sada CH ima samo tri butika u Americi i jedan segment u londonskoj robnoj kući Harrods.

U kompaniji koja je vlasništvo grupacije Puig iz Španije ostaće za sada i njena ćerka Patricia (konsultant za specijalne projekte) i Carolina Jr. (kreativni direktor linije parfema).           

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/