Kako su društvene mreže zamenile modeling agencije: Dobro došli u eru Instagram modela

foto: Profimedia

23. 12. 2017.

Još do pre godinu dana internetom je kružio meme na kom je stajalo "Oh, ti si model? Ko ti je agent? Instagram?"

Instagram se pokazao kao vodeći modni agent/agencija godine jer su zahvaljujući ovoj društvenoj mreži devojke zaradile milione dolara u prošloj godini.

Danas manekenke marketinški vrede onoliko koliko ih korisnika prati te nije čudno da model s najviše Instagram pratlaca (Kendall Jenner) ujedno zauzima i prvo mesto najplaćenijih modela u ovoj godini, po rangiranju časopisa Forbes.

Na toj listi se nalazi još nekoliko imena koja su instagramske zvezde, uključujući suprugu Johna Legenda, Chrissy Teigen koja ima oko 15 miliona pratilaca, a od modnih angažmana u svojoj karijeri nema niti jedan posao za high end brend, što je do pre nekoliko godina bilo nezamislivo za nekog ko se nalazi pri vrhu liste najplaćenijih (i samim time najuticajnijih) manekenki u industriji.

Najbolji pokazatelj moći Instagrama jeste neverovatan uspeh Belle Hadid koja ima 15 miliona pratilaca i prošle je godine zaradila šest miliona dolara.

 Bella je jako aktivna na Instagramu i njena marketinška moć je neupitna. Sa svojim pratiocima deli omiljene proizvode, brendove i savetuje ih šta da kupe da bi izgledali poput nje. Ako 10% ljudi s Bellinog Instagrama kupi proizvod koji im je predložila, brend koji ju je angažovao može smatrati ulog uspešnim.

Zamislite onda kolika je reklamna moć Kendall Jenner koja ima preko 85 miiliona pratilaca?! Po čistoj marketinškoj logici brend poput Estée Lauder čije je Kendall zaštitno lice, uložiće više novca u nju i njen Instagram nego u reklamu u nekom mediju.

Kendall ima više pratilaca od svih Vogue izdanja globalno, korisnicima se obraća direktno, izaziva emociju i podstiče na delovanje, sama kreira svoju reklamu i tako najbolje prodaje proizvod. Konkretno, za Estée Lauder to vredi više od generičke reklame s Kendall Jenner u Vogueu.

A post shared by Kendall (@kendalljenner) on Jul 18, 2017 at 9:34am PDT

Promenu reklamne moći osetili su i agenti modnih agencija koji su počeli organizirati kurseve društvenih mreža za modele i savetovati ih kako da vode svoje Instagram profile, kako da od sebe prave javnu ličnost, u koje vreme da postavljaju fotografije i kakve opise da pišu.

Modni agenti rade ono što holivudski rade godinama - koriste javni alat za stvaranje zvezde s A liste. Agenti su svesni da će mnogi klijenti prebaciti budžet u direktno oglašavanje na Instagramu nekog modela, što znači veći novac/postotak za njih.

Danas nije dovoljno da devojke budu lepe, napisali su u Forbesu, devojke moraju da budu sopstveni menadžeri i da imaju zanimljiv i jak karakter kako bi se dodvorile milionskom auditorijumu koji ih prati i kako bi naplatile upravo koristeći njega svoj deal sa klijentom.

Modne kuće takođe vode računa o Instagram vrednosti poznatih modela koje angažuju.

Jedna objava Gigi Hadid sa Chanelove revije vredi više nego Chanelova objava, s obzirom na to da Gigi ima više pratilaca nego Chanel. Iz tog razloga Fashion Week izgleda kao neprekidan niz reklama koje se vrte na Insta Storiesima poznatih modela, a na kojima mlade dame pokazuju torbe, šminku i odeću koje im ti brendovi šalju.

 

A post shared by Gigi Hadid (@gigihadid) on Sep 23, 2017 at 7:03am PDT

Promena na tržištu se ne događa, ona se dogodila, a tome svedoči Forbesova lista na kojoj je tek nekoliko veteranki poput Gisele Bundchen i Adriane Lime.

Pod veterankama mislimo na modele koji su svoju karijeru izgradili isključivo na ugovorima i licu, pre nego je Instagram postao relevantan alat za dobivanje poslova u modelingu. Nedavno je izašla i lista najpopularnijih modela na Instagramu koju predvodi gore pomenuta Kendall Jenner.

Lista najpopularnijih se dobro podudara s listom najplaćenijih magazina Forbesa, što je jasan pokazatelj stanja na tržištu. Biće zanimljivo pratiti kako će se razvijati karijera modela generacije Z koje predvode Kaia Gerber i Francuskinja Thylane Bandeau.

Na primer, Kaiju Gerber (ćerku Cindy Crawford) na Instagramu prati 2,4 miliona ljudi. Govorimo o devojci od 16 godina koja je tek odradila jednu sezonu revija i snimila nekoliko manjih modnih kampanja. Kaia već ima milion pratilaca više od britanskog Voguea magazina.

Ako ove godine snimi neku veću kampanju broj pratilaca će joj se udvostručiti i njena će marketinška vrednost sigurno porasti.

izvor: Buro247.hr

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> https://www.instagram.com/elleserbia/


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...