Šta zajedničko imaju Cate Blanchet i Paris Hilton? Britney Spears i Diana Kruger? Ili ako ćemo u potpuni ekstrem, šta to povezuje Kim Kardashian West i Kirsten Stewart?

Na prvo čitanje gotovo je nemoguće rešiti ovu komplikovanu i ujedno najapsurdniju kombinaciju imena koja se međusobno povezuju. Koliko god da su spomenute dame različite, sve one imaju strastvenu vezu s Hervé Léger haljinama, najslavnijim haljinama na svetu koje od 90-ih pa sve do danas još uvek vladaju crvenim tepihom bez obzira koja je sezona i gde se taj magični tepih nalazio.

Léger, pravog prezimena Leroux, nije revolucionarni dizajner ali su njegove kreacije prešle kilometre crvenog tepiha i po tom pitanju niti jedna druga modna kuća u istoriji nije mu ni prići.

Zanimljivo, ali istinito: da nije bilo Karla Lagerfelda ne bi bilo niti Hervéa Léger jer upravo je Kaiser Karl nagovorio svog mladog prijatelja da pokrene vlastitu liniju odeće i to davne 1985.

Tada je, naime, Hervé radio za Lagerfelda i bio neizostavni deo noćnog života još uvek divljeg Pariza. U suštini, njegova misija bila je jednostavna: darovati seksepil ženama.

Ali ne onaj u Versace stilu koji je 90-ih bio sveprisutan ali estetski izuzetno "bučan" već seksepil koji je na prvi i zadnji pogled izuzetno jednostavan.

Tako je nastala njegova modna ideja “elastične” odnosno bandage haljine.

Ti vešti “zavoji tkanine” ljubili su žensko tjelo i isticali obline na pametno utegnut način. Za dobar izgled ponekad nije potrebno duboko disati. To nas nije naučio Hervé Léger već istorija kostima pa i Scarlett O Hara.

Njegove haljine bez ženskog tela možda su izgledale priprosto, nešto poput usukanog kupaćeg kostima u tvrdim materijalima pod prstima. Cela magija odjednom bi se pojavila one sekunde kada bi u istu tu koktel haljinu oprezno ali strastveno zakoračilo žensko tjelo bez obzira na veličinu ili visinu.

Dovoljno je dakle jedna sekunda i svega jedan pogled u ogledalu koji bi ženu transformisao daleko ličnije i posebnije od bilo koje haute couture kreacije. Léger među modnom zajednicom nije imao snažnu grupu poklonika ali žene su ga obožavale. Ne treba zato čuditi sto je medijski eksplodirao upravo za vreme ere supermodela kada su na njegovoj pisti stanovale Cindy Crawford, Eva Herzigova i Carla Bruni.



Dva su dizajnera koja su odevala supermodele i apsolutno vladala najslavnijom erom modelinga, a to su Hervé Léger i Gianni Versace.

Kao pravi Italijan, Gianni je verovao kako je “više više” pa su njegovi zlatni lanci ukrašeni Meduzama i mini suknja baroknog printa uživale status ultimativne uniforme modnog seksa.

Léger je bio drugačiji jer njegove haljine nisu tek bile seks već “druga koža”.

Na tom području uvek se tiho sukobljavao s velikim Alaiom kog je modna klika obožavala. Légera su često znali odbaciti kao “jeftinu verziju” Alaie. Ako zatvorimo oči i pristanemo na takvu presudu onda treba otvoriti oči i zaključiti kako je Hervé Léger isto tako globalna verzija onoga sto je Alaia radio u svom malom svemiru stvorenom samo za odabrane. Alaia je još uvek aristokratija dok je Hervé Léger uvek bio demokratija i to je najvažnija razlika između velike dvojke.



Žene slede slavne žene, kako to obično, biva pa je Léger do kraja 90-ih postao nezaobilazno ime svih ormara bilo da se radilo o poznatim ili manje poznatim osobama. Puno pre nego li je skupljala Birkinke, Victoria Beckham skupljala je Légera koji je obeležio njen stil u ranim 00-ima toliko snažno da ga nikakva transformacija ne može izbrisati iz našeg sećanja.

Beckham je uvek bila jedna od ozbiljnijih modnih žrtava ali svakako nije bila jedina. Stotine i stotine slavnih zena kadtad “ušetale” su u svoju prvu Léger haljinu koju su onda pomno čuvale bez obzira nalazio se iza njih put instant ili stvarne slave.

Demokratija seksepila glavno je nasleđe Hervéa Légera koji je ženama nudio odgovor bez previše pitanja jer svaka žena ima obline s kojima se može vešto poigrati zahvaljujući “bandage” pronalasku. Izum je to koji vuče korene iz fetišističke scene Londona decenijama pre nego li će isti koncept odevanja biti “društveno prihvatljiv” odnosno zagrliće ga tek “glamazonke” nove ere.

Upravo je Léger tih 90-ih zagorčao život muškarcima s debljim ali i nešto tanjim novčanikom. Zamislite situaciju gde muškarac za večeru bira sat, kravatu, košulju, manžete, cipele… I stoji ispred ogledala duže od njegove možda buduće devojke koja će odabrati samo Légera i visoke pete. Kada bolje razmislim, muškarci i danas gube pred Légerom baš kao što se to događa nizu dizajnera koji svoje kreacije moraju ukrašavati desecima modnih dodataka kako bi ih potom prodali javnosti.



Otac “minimalnog modnog seksa” povukao se iz sopstvene kuće 1999. kao posledica uspešno-neuspešne saradnje s konceptom BCBG i od tada je u Parizu dizajnirao samo za odabrane klijente.

Tihe i povučene prirode uvek je privlačio snažne žene koje su ga imale potrebu zaštititi ali mu se pritom potpuno prepustiti. Dok su kuće poput Chanela ili Dior plaćale po desetine miliona dolara za ugovore s glumicama, Herve Leroux to nije morao raditi jer je pokraj sebe imao jednu Amy Adams i Jessicu Chastain koje je odevao posljednjih godina.

Njegove drapirane haljine maestralno su ukrašavale tela tih slavnih dama od Los Anđelesa do Kana. Zanimljivo je primetiti kako je u drugoj fazi svog stvaralaštva žene nežno zatvarao u beskrajno usko ali nonšalantno opušteno drapirane duge haljine koje su puka suprotnost “starom Légeru” kakav se i danas nosi.

Herve Leroux preminuo je u petak, iznenada u 60-oj godini života, a najlepši pozdrav uputila mu je njegova omiljena Dita Von Teese s rečima “uživaj u glamuroznom miru”.

Tekst: Grgo Zečić za Fashion.hr

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/