Da li smo i koliko spremnida promenimo ukus? Moda je uvek bila važna stavka našeg postojanja, ali je poslednjih godina toliko neuhvatljiva da nam se čini da se gotovo svake nedelje na policama high street brendova pojavljuju nove kolekcije.

Trendovi se konstantno menjaju, modni svet je kovitlac ideja koje se svakog proleća i jeseni magično transformišu u must have za predstojeću sezonu. U poslednje vreme odluka brojnih modnih kuća jeste ne samo da pomeraju granice, već i da, spajajući ne tako davnu prošlost i novo doba, nađu izlaz iz sigurnih okvira i izbegnu pogubnu predvidljivost i smrtonosnu dosadu.

Gotovo da nas na svakom koraku vrebaju trendovi za koje smo mislili, pa čak se i nadali, da se više nikada neće vratiti. Kuće Balenciaga i Marc Jacobs na poslednjim revijama predstavile su čizme sa takvim platformama da izgledaju kao da su došle iz crtanog filma Scooby-Doo.

One su ključni par obuće, ma koliko se na prvi pogled činile nenosivim. Vogue je zbog toga na svojim internet stranicama objavio detaljno uputstvo kako se u njima hoda. Cipele su oduvek bile najbolji pokazatelj kolika je moć mode.

Gucci je prošle sezone uznemirio, ali i raspametio sve one koji su spremni da jure za trendovima u koje spadaju i papuče obložene krznom kengura, koje su sold out u rekordnom roku, što se ponovilo i sa sledećim modelom, „tapaciranim“ kozijom dlakom.

Već je izvesno da je brend Dolce&Gabbana na milanskom Fashion Weeku izvukao džokera iz plakara. Anna Vintour, kao što se od nje i očekivalo, otkrila je šta će biti najtraženiji piece sa te revije. Ni haljine, ni blejzeri, ni suknje, već hotelske natikače za koje čelična urednica kaže da izgledaju odlično.

Dynasty za početnice

Tako su se pre nekoliko godina u velikom stilu u naše garderobere vratile prezrene naramenice. Hello, osamdesete! Velika, prenaglašena ramena sa kraja prošlog veka ponovo su se videla na sakoima, jaknama, pa čak i haljinama. Kao u vreme kada su svi gledali neponovljivu Dinastiju.

Balenciaga, Balmain, Lanvin i Marc Jacobs tada su prvi najavili come back naramenica, što su ubrzo prihvatile i komercijalne modne kuće Zara i H&M. I taman kada smo se obradovali da su ih svi zauvek zaboravili, Balenciaga i Saint Laurent lansirali su ih na pariskoj Nedelji mode za sezonu proleće/leto 2017.

Koliko daleko smo spremni da idemo u neudobnoj „ortopedskoj“ obući? To pitanje se više ni ne postavlja jer imamo novi it komad: dvostruke kaubojske čizme! Brend Hood By Air zaslužan je za trend o kome bruje blogeri, modni magazini i čitava internet zajednica.

Čini vam se da tako nešto nikada nećete obuti? Razmislite ponovo.Zaista je logično zapitati se kako nešto čak i nenosivo postaje must have? Možda, at the end of the day, odgovor mogu dati samo braća koja stoje iza francuskog brenda Vêtements. Oni su baš pomrsili račune mnogim modnim kućama i pomešali živce fashionističama širom sveta.

Razvučena XL majica sa logom firme DHL rasprodata je u rekordnom roku. Kao i njihove već nezaobilazne kišne kabanice. O predimenzioniranoj dukserici sa kapuljačom u kojoj izgledate kao da ste se „skupili“ od pranja ne treba ni govoriti. Ona je već u rangu klasičnog odela.

Ako se ovde zaustavimo, jasno je da je moć mode postala vrlo velika. S jedne strane omogućava nam da se vratimo u neko drugo vreme, a sa druge da koncipiramo budućnost kakvu želimo. Da li to znači da svesno prihvatamo trendove, ma koliko nam oni na prvi pogled izgledali nemogući i čudni. Ali, samo na prvi pogled. Vrlo brzo ono što smo mislili da više nikada nećemo obući, počinje da nam se dopada.

Neko će reći kako svesno pristajemo na manipulaciju, dok će dizajneri objašnjavati kako svoje snove pretvaraju u stvarnost. Ipak, ne treba zaboraviti da su i noćne more - snovi.

Tekst: Nemanja Kutlešić 

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/ellesrbija/