Tokom kasne 1800. i početkom 1900. godine, kreatori koji su i isto vreme bili i krojač, ali i sopstveni PR menadžeri, način za reklamiranje su našli su u vrlo jednostavnom i domišljatom triku. Oblačili su devojke u svoje modele i plaćali im da se u njima šetaju promenadom, naročito u vreme kada je u to vreme šetnja bila uobičajena, u poslepodnevnim satima i predveče.

Na ovaj način one bi bile zapažene i neretko upitane u kom salonu je sašivena haljina koju nose, ali isto tako bile bi i fotografisane, a potom bi se njihova slika pojavila i u lokalnim novinama. 

U to vreme, jedan od načina da kreatori promovišu svoje modele, koji su uglavnom imali redovne i po pravilu dobrostojeće kupce, bio je i taj da kada pripreme novu kolekciju, pozovu klijente na čaj u svoj prodajni salon. Kreator bi razgovarao sa klijentima, opisivao novu kolekciju, a devojke (tačnije manekenke) bi šetale salonom u novim modelima i sipale čaj, donosile posluženje ili jednostavno samo sedele tu.

Ubrzo, već u periodu između 1908. i 1910. godine ove "privatne revije" postale su i javne, nazvane su "modnim paradama" i postale su vrlo popularne među damama. 

Trenutak kada  su ove mini modne parde prerasle u veći i značajniji događaj, koji podseća najviše na ono što se dešava danas na najznačajnijim Nedeljama mode, jeste onaj kada su kreatori Paul Poiret i Lucile (Lady Duff-Gordon) promovisanje svojih novih modela postavili na jedan još viši nivo.

Lucile je svojim klijentima za ove događaje slala specijalne pozivnice (imajte na umu da tako nešto do tada niko nije radio), zbog kojih su se oni naravno osećali privilegovano i još posebnije, a sam događaj je dobijao na dodatnom značaju.  

Tako je običan šoping odeće postao nešto mnogo više, jedna vrsta društvenog događaja i to ne bilo kakavog, već onog na kome su se okupljali samo oni koji sebi mogle da priušte ovakvu vrstu odevanja, uspešni i bogati ljudi.

I to nije sve, dovitljiva kreatorka se u želji da što bolje reklamira svoje proizvode, dosetila načina na koji bi modele izdvojila i predstavila kao nešto više od običnih komada odeće, dala im je imena, a imena su bila poput onih iz bajkovitih ljubavnih romana "haljina istkana emocijama", "ljubav u magli" i slično. I vi biste se osećali posebno, zar ne?

Iako bismo ovo mogli nazvati pronicljivim ženskim darom za modni biznis, ime čuvenog Poireta tu je da posvedoči kako su i muškarci doprineli važnim izmenama u modnom svetu u kome je moda danas predstavljena na toliko značajnom nivou.

Naime, ovaj svojevremeno najcenjeniji majstor za kroj, tokom predstavljanja svoje nove kolekcije organizovao bi specijalne kostimirane žurke od koje bi svaka imala posebnu tematiku, a jedna od najspektakularnijih bila je ona pod nazivom "Hiljadu i druga noć", po uzoru na čuvene priče "Hiljadu i jedna noć". 

Već do 1918. godine zbog pristiyanja inostranih kupaca u Evropu, koji su dolazili ne bi li videli najnovije stilove i moderne krojeve, modne kuće su utanačile dva datuma godišnje (pred kraj i početkom godine) ne bi li predstavili svoje modele, a ovi događaji su (pogađate sigurno) nazvani Nedeljama mode.

Do 1947. kada je Christian Dior izbacio svoju čuvenu “The New Look” kolekciju, Nedelje mode su postale mnogo ozbiljniji i značajniji događaji. Sada su prvi redovi u publici već uveliko bili rezervisani za poznata novinarska imena, kupce i klijentelu.

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija