"Možda su se žene zasitile od gledanja garderobe čija veličina iznosi XS, a samim tim izgleda da je skrojena isključivo za modele", kaže Karley Sciortino, čija veličina S je uspela da je dovede do dve Kate Spade New York kampanje, u kojima se pojavila zajedno sa ikonama stila kao što su Iris Apfel, filmski producentom Tracy Antonopoulos i kompozitorom Jon Batiste.

Spisateljica i osnivač Slutevera koja je afektivno nazvala sebe nodelom ( naziv je nastao od kombinacije No i Model), pravi je primer normalne devojke koja sa svojim neobičnim izgledom i popularnošću na društvenim mrežama, uspela da zameni top modele i pojavi se ispored najvećih modnih kampanja. 

Od Hailey Gates (bivše urednice Paris Reviewa) koja je bila model Miu Miu kampanje za jesen 2015, do Camille Deterre (iz njujorškog Mimi restorana) koja je ulepšala Sophie Buhai prolećnu kampanju za 2016. godinu i Lise Przystup (osnivač James's Daughter Flowers) koja je pozirala za brend Banana Republic, čini se da sve veći broj brendova bira tzv. nodele. 

Foto: Instagram / karleyslutever

Pri tome, nemojte da zaboravite na Lanvin jesenju kampanju iz 2012. godine u kojoj se pojavio 82-godišnja Jacquie 'Tajah' Murdock, kao ni upečatljivu Barneys reklamnu kampanju za proleće 2014. u kojoj se pojavljuje 17 transrodnih individualaca, kao i nezaboravne Diesel kampanje u kojoj su prikazani modeli sa Tumblra. 

"U vreme društvenih mreža, mi više ne gledamo u ljude zato što su lepi! Mi ih gledamo zašto nas iz nekoga razloga interesuju, i želimo da čujemo njihovu priču", otkriva Karley Sciortiono. 

I zaista, brend Kate Spade New York je umesto atraktivne plavuše odabrao spisteljicu, a glavni razlog je upravo taj- "ona je interesantna" kako kaže glavni predstavnik kreativnog dela, Kristen Naiman.

"Karley je moćna, ženstvena dama koja pozira sa puno radoznalosti, inteligencije i jačine. U našoj kampanji, ona je uradila ono što zna najbolje: bila je svoja!"

Butik pod imenom Lisa Says Gah koja se nalazi u San Francisku, zajedno sa njujorškim buticima kao što su Maryam Nassir Zadeh, Brooklyn's Sincerely Tommy i Lonely Lingerie, dobio je pozitivnu ocene i reakcije okoline jer se takođe odlučila za obične devojke, pre nego za profesionalne modele, a to nam je potvrdila Lisa Williams. 

Foto: Instagram / sincerelytommy_

"Mi smo pre godinu i po dana imali ograničeni budžet koji nam je dozvolio samo da angažujemo obične devojke. Ali kako je naš posao rastao, pomislili smo da bi trebalo da pronađemo profesionalne modele koe bi pozirale u studiju. To smo i uradili, i ubrzo smo shvatili da je to bila pogrešna odluka. Ispravili smo grešku i nastavili da sarađujemo sa običnim devojkama i od tada ostvarili ogromne uspehe." 

Lisa je unajmila lokalne devojke za kampanju i lookbook fotografije, fotografisajući ih u što prirodnijom atmosferi. Rezultati su više nego odlični, jer su dobili neobrađene fotografije sa kojima se kupci lakše poistovećuju sa modelima jer je previše retuširan look izgubio na ceni.

"Naši potrošači ne kupuju proizvod zato što ga nosi profesionalni model, ili zato što je sniman u studiu koji poseduje savršeno osvetljenje i kasnije vrhunsku postprodukciju. Oni su zainteresovani za kvalitet robe, i način na koji je model nosi i predstavlja. Kako se on povezuje sa njihovim životnim stilom i ličnošću",  zaključila je ona. 

"Čak i najpoznatije manekenke koje osvajaju modne piste u poslednje vreme postaju mnogo prirodnije i realnije na društvenim mrežama", kaže Lisa i dodaje: "Svi mi želimo da vidimo Karlie Kloss kada koristi masku za lice, a ne sjajan završni proizvod. Stvarne žene i stvarni momenti su cenjeniji više nego ikada."

Foto: Instagram / maryam_nassir_zadeh

Sa 38 000 Instagram pratilaca, Karley Sciontino je svesna svoje vrednosti i slave koju ima na društvenim mrežama. Iako bi ona volela da kaže kako brendovi nesebično koriste više različitih modela u svojim kampanjama kako bi promovisali zdravlje i bolje prihvaćenu sliku ženskog tela, ona je svesna da nijedna odluka vezana za oglašavanje nije doneta bez određenog profita.

Foto: Instagram / maryam_nassir_zadeh

Dizajner obuće Mari Giudicelli veruje da potrošači postaju pametniji. "Oni su mnogo svesniji, i znaju šta žele", kaže ona i dodaje:" Samim tim, to uključuje odbacivanje izveštačenosti i pravu, realnu identifikaciju."

Čak se i Naiman slaže da je tradicionalna transakcija između klijenata i brendova, gde brend stvara aspiracioni look i kupac ga sledi, sada stvar prošlosti. Korisnici shvataju da se stil ne može postići kupovinom pravih stvari. Stil počinje od osobe, a ne proizvoda. 

To ima smisla, jer taj stil, ili ideja stila koje predstavljaju "stvarne" žene se sada mnogo više pojavljuje i dobija na pažnju, upravo zbog njihovih navodnih 

"Ja sam osoba koja takođe pokušava da živi od svog znoja; sa blagim nesavršenostima, prosečnom visinom, bubuljicama na licu, kao i svi ostali. Za Karley Sciortiono, iako se stalno žali da želi da izgubi tri kilograma, sam sigurna da ona nikada neće odbaciti svojie obline, kako bi bila vitki supermodel.

"To nije seksi", kaže Mari Giudicelli. A kako vidimo, izgleda da su modni brendovi počeli da se slažu sa tom tvrdnjom. 

Foto: Instagram / sophiebuhai

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija