Nenad Radujević: Sve što treba da znate o 39. BFW

foto: Privatna arhiva

28. 03. 2016.

Kao uvod u modnu nedelju koja je pred nama pričamo sa ideajnim tvorcem BFW-a, Nenadom Radujevićem....

Šta nam donosi 39. Beogradska nedelja mode? 

Prolećni, 39. Black’n’Easy Fashion Week počinje 1. aprila i to izložbom fotografija pobednika konkursa #BFWINSTASHOT, Žarka Andrejića u galeriji Štab. Uzbudljivi modni vikend nastavljamo revijama u hotelu Crowne Plaza koje otvara humanitarna revija "Produži život, oboji u crveno", kojom inače zvanično otvaramo 39. Black’n’Easy Fashion Week. Svoje nove kolekije predstaviće nam na ovom izdanju istaknuti domaći dizajneri Ivana Pilja i višetruko nagrađeni dvojac MATES. Kompletan program možete videti na zvaničnom sajtu BFW-a, ali i redovnim praćenjem naše FB stranice gde pored brojnih informacija možete osvojiti i karte za neke od revija! 

Ovogodišnji BFW posvećen je Dejvidu Boviju. Koliko je on uticao na vas lično? 

Očigledna inspiracija za ovu kampanju bio je David Bowie, a BFW će revijom Tribute to David Bowie (nedelja, 3. aprila, Crowne Plaza) odati počast ovom superstaru, koji je inspirisao mnoge modne umetnike. Tanja Nikolić Čičanović, Iva Stefanović, Maja Atanasijević – Zipa Yoma kreativni tim su ove revije, a Yoma se potrudila da napravi zanimljivi designer mix sa stvarima nasih prestižnih dizajnera. Svakako da je ovo rezultat i moje lične posvećenosti jer pripadam generaciji koja je rasla uz njegovu muziku, formirala svoj stil i ukus na osnovu njegovih kameleonskih promena, išla na koncerte i skupljala njegove ploče, pa kasete i CDove… Radujem se što sam našao u nekoj zaboravljenoj fioci i njegove originalne bedževe iz 80tih. Mslim da je sve to dovoljno da baš on bude inspiracija za ovaj BFW.  

Koje dizajnere želite posebno da najavite i zbog čega? 

Holandija je zemlja u fokusu, te će se kroz program na različite načine predstavljati brojni njihovi dizajneri. Tako nam se u okviru poslednje večeri u Crowne Plazi predstavlja novi holandski alternativni brend FUTURA, iza koga stoje Anne Bosman, Sanne Schepers, Tom Renema. Oni će predstaviti svoju zanimljivu mušku kolekciju za jesen/zimu 2016/17. Mislim da je dovođenje pre svega zanimljivih, atraktivnih i kavlitetnih novih dizajnera iz sveta vrlo važno za našu modnu publiku, ali i za sve ljubitelje mode koji žele da se upoznaju i sa nekim drugačijim viđenjem mode. 

BFW se uvek trudi da promoviše talentovane, relativno nepoznate dizajnere. Koliko ih ima sad u odnosu na prošlu godinu i po čemu se izdvajaju?

B Future se vraća na Belgrade Fashion Week, te će se poslednje večeri trodnevnog programa u hotelu Crowne Plaza predstaviti 18 finalista ovog konkursa kao deo projekta Fashion Incubator, koji je platforma za mlade dizajnere, studente i diplomce modnih akademija. Sve se to dešava u okrilju našeg udruženja BFW Design Collective koji se trudi da na profesionalan način otkriva i pomaže nove modne talente.

Koja su vaša očekivanja kada organizujete BFW. Šta vam je krajni cilj? 

Mi se uvek trudimo da damo adekvatan presek onoga što se dešava na našoj modnoj sceni. S obzirom na vreme u kome živimo i radimo pogotovo u sferi samostalnog preduzetništva gde većina naših dizajnera i pripada, mi pokušavamo da im pomognemo ne samo pri prezentaciji njihovih kolekcija već i u samoj pripremi kolekcija..

Poseban fokus uvek stavljamo na nove i mlade dizajnere, kroz programe podrške u njihovom promovisanju i osvajanju tržišta. Takođe, radi razvoja mladih dizjanera, ali i podizanja kapaciteta onih afirmisanih, BFW kontinuirano organizuje edukativna predavanja i radionice, omogućavajući na taj način stalno usavršavanje naših dizajnera. Neki od naših najvažnijih ciljeva rada su: stalna edukacija svih činilaca modne scene kroz umetničke i edukativne projekte, domaća i međunarodna promocija srpskog autorskog modnog dizajna, uspostavljanje modela promocije modnog dizajna kao kapacitativne kulturne delatnosti, održive u umetničkom i ekonomskom smislu, promocija mode kao elementa kulturnog i ekonomskog razvoja zajednice i umrežavanje u međunarodno značajne organizacije i udruženja iz modnog sektora.  

Udruženje BFW Design Collective koje smo pokrenuli 2014. brzo se izdvojilo kao relevantan pregovarač u kontekstu stvaranja povoljnog poslovnog ambijenta za samostalne modne dizajnere ali sve više postaje inkubator kreativnosti, ideja i inicijativa. Naročito značajno je to što obim Udurženja, kao i veze stvarane unutar njega, pružaju daleko veće mogućnosti u relizaciji inicijativa pojedinaca, grupe ili mreže u celini.

Članovi BFW Design Collective-a u saradnji sa Hemofarm fondacijom održaće humanitarnu modnu reviju „Produži život, oboji u crveno“. Da li možete da nam kažete nešto više o toj reviji? 

Ovom revijom pokušavamo da utičemo na podizanje svesti o potrebi donacije organa. Ova revija će okupiti 29 istaknutih domaćih dizajnera, među kojima su Verica Rakočević, Dragana Ognjenović, Igor Todorovic, Boško jakovljević, Ines Janković, Marko Mitanovski, Sonja Jocić, Aleksandra Lalić, Jelena Stefanović i mnogi drugi… Tema će biti vrlo simbolična – crvene haljine, te se nadam da ćemo svakako privući pažnju i medija i šire publike i preneti im poruke kroz ovaj važan i društveno angažovan projkat jer je Srbija u vrhu smrtnosti od kardiovaskularnih bolesti s jedne strane i jedna od zemalja sa najslabije razvijenim sistemom donatorskih kartica. Drago mi je da ćemo svojim radom i kvalitetom moći da pomognemo ovaj projekat na kome Hemofarm fondacija radi skoro već 2 godine, a tokom trajanja BFW biće postavljen punkt na kome će zainteresovani moći da potpišu donatorske kartice ili saznaju nešto više o ovoj akciji, brojnim problemima i načinima kako mogu da pomognu.

Aktuelan je i konkurs za fotografe koji će imati priliku da fotografišu iza modne piste, možda i najzanimljiviji deo Beogradskog Fashion Week-a. Kako je osmišljen koncept? 

Neizostavne društvene mreže, koje su važan medij za promociju svakog događaja, pa i ovog našeg, inspirisale su nas da ustanovimo ovu nagradu na prethodnom BFW-u, a i da damo priliku mladim fotografima koje zanima modna fotografija da učestvuju u ovom konkursu, koji pored saradnje sa brojnim relevantnim domaćim modnim magazinima, donosi pobedniku i organizaciju samostalne izložbe. Pobednik prethodnog konkursa bio je Žarko Andrejić koji se istakao svojim fotografijama iz bekstejdža. Nadam se da će njegova izložba pokazati koliko je zapravo aktraktivna ova akcija # BFWINSTASHOT 

Koja je najiščekivanija zvezda ovogodišnjeg BFW-a? 

Pored pomenutih holandskih dizajnera u KC Grad će biti priređena izložba ‘’Exploring Inspirations’’ sa nekolicinom njihovih dizajnera koji su radili na temu kulturnog nasleđa iz naših krajeva, pa će biti vrlo zanimljivo videti kako su oni realizovali neke modele u našem Sirogojnu ili u saradnji sa našim opančarima.

“Domaći Holanđanin” Branko Popović predstaviće FASHION CLASH – internacionlnu, interdiciplinarnu platformu za mlade umetnike i dizajnere iz čitavog sveta. On je kao jedan od osnivača i direktora ovog festivala već i ranije pomagao našim dizajnerima da se predstave na ovom festivalu pa su svoje prve uspešne revije tamo imali i Ivana Pilja i George Styler, Milica Vukadinović…, sada već prizanti dizajneri naše modne scene. 

Značajno mesto Branko će imati i na modnoj konferenciji ''Nasleđe i kreativno oblikovanje savremenog odevanja'' koja će kao tema bitii i na njhovom festivalu Fashion Clash gde će se predstaviti i naši dizajneri, tako da će Branko uz naše stručnjake i iskustvo holandskih dizajnera govoriti o ovoj temi koja je vrlo bliska i našim dizajnerima.

Među gostima iz inostranstva izdvajamo i Antona Della iz Londona, koji će imati predavanje na temu najbolje izvozne prakse, u ponedeljak, 4. aprila u Crowne Plaza hotelu, što predstavlja sledeći razvojni korak u radu BFW-a i našeg Udruženja.

Redovno prezentujete naše dizajnere na internacionalnim Nedeljama mode. Kako ste zadovoljni predstavljanjem srpske modne scene na svetskom nivou? 

BFW je odavno počeo da otvara internacionalna vrata našim dizajnerima, a u poslednjih nekoliko godina to je sve češće i kvalitetnije jer praktično stalno unapređujemo našu saradnju sa internacionalnim partnerima. 

Ove sezone Ivana Pilja je nastupila na Berlin Alternative Fashion Week-u koji je poznat po predstavljanju alternativnih modnih koncepta. Njeni modeli predstavljeni su kao deo Alchemy programa, koji važi za najsvetliju tačku tog Fashion Week-a. Ovo je Ivanin već treći nastup u Berlinu, a pošto je Berlin vrlo liberalan i otvoren ka umetnosti, dizajnerka smatra da je to pravo mesto za fashion show, naročito jer događaj okuplja kreativne ljudi iz različitih oblasti.

George Styler je kao redovan učesnik Beogradske nedelje mode, nakon uspešnih nastupa u Londonu tokom proteklih godina, predstavio svoju kolekciju i u Los Anđelesu, na LA Fashion Week-u 17. marta. Styler se američkoj publici predstavio najkvalitetnijim komadima iz svojih kolekcija Fairytales, Ethno Pop, NetWork i Captivity. 

U aprilu će Svetlana Jaćović biti gost u Ljubljani na njihovom FW-u kao deo programa Zona 45, a prošli smo i konkurs za učešće na holandskom Fashion Clash festivalu u julu mesecu.

Ako svemu ovome dodamo i sjajan nastup naših 5 dizajanra prošle godine na London Fashion Week-u, onda možemo govoriti o sve ozbiljnijem proboju naših dizajnera na internacionalnom planu, tako da nas očekuje na jesen još jedan ozbiljan projekat sa London Fashion Week-om.

Da li se već znaju neki planovi za narednu godinu?

Naredni BGD Fashion Week je 40. po redu, što je 20 godina postojanja ove modne manifestacije kod nas, a podsetiću vas da je to prvi Fashion Week u celoj istočnoj i jugoistočnoj Evropi.

Pored tog jubileja, Modni studio Click ovog leta slavi 25 godina postojanja. To su važni i značajni datumi ne samo za nas kao organizatore već i za celu modnu javnost jer je upravo BG Fashion Week pokrenuo mnoge stvari, otkrio skoro sve sad afirmisane dizajnere autorske mode i pozicionirao Beograd kao modni centar našeg regiona.

Upravo osmišljavamo brojne programe koji će se na ozbiljan način baviti ovim jubilejima i odlučili smo da to radimo sa vrlo ozbiljnim institucijama kao sto su Etnografski muzej, Kulturni Centar Beograda i Muzej primenjene umetnosti – institucije s kojima smo radili razne projekte tokom naše karijere i koje su vrlo važne za razvoj naše mode. Na taj način želimo da pokažemo koliko smo se zapravo ozbiljno bavili našim poslom svih ovih godina i da podsetimo staru ali i novu publiku o nekim dostignućima. Biće tu još raznovrsnih iznenađenja, ali o tom, potom. 

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> http: //www.viber.com/ellesrbija


Bonus video
KOMENTARI
POVEZANE VESTI
Inicijalizacija u toku...