Naslovna | Moda | Dizajneri | Dizajner u fokusu: 6 činjenica koje treba da znate o Simonu Porte Jacquemusu

Dizajner u fokusu: 6 činjenica koje treba da znate o Simonu Porte Jacquemusu

Foto: Profimedia

Svoju modnu etiku postavio je 2009. godine kada je osnovao sopstveni brend u dobi od samo 19 godina starosti.

Radeći skoro 10 godina u modnoj industriji, 28-godišnji Jacquemus "razvio" je i na pravi način promovisao gallic—think-breton štafte i za ovaj francuski motiv dobio prestižnu LVMH nagradu. Njegov umetnički opis se nalazi između konceptualnog i komercijalnog, lebdi između asimetričnih, dekonstuisanih krojeva i damskih linija...

Početkom 2018. godine Simon je uveo mikro torbe na mega vrata koje su oduševile slavne ličnosti između ostalog i planetarno popularnu Rihannu. Uvereni smo da će Simon postati novi John Galliano ili Riccardo Tisci, te definitivno vodeći stvaralac u modi i zato smo istraživali njegov život i dosadašnji radi i otkrili činjenice koje su definitivno uticale na njegovu karijeru. 

1. Omiljena muza - majka

Jacquemus odaje počast stilu i duhu svoje mame. Simonova mama bila je njegov prvi model, a danas je i dalje njegova najvažnija muza. Kao dečak, napravio joj je haljinu od bež platna, koju je ponela sledećeg dana kada ga je vodila u školu. Njena prerana smrt u 42. godini, navela ga je da započne sopstveni brend. 

2. Želeo je da postane sveštenik

"Iako moji roditelji nisu išli u crkvu, insistirao sam na crkvenoj zajednici i hteo sam da postanem sveštenik. I to, ne zato što sam verovao u Boga, već što sam bio opsednut uniformom sveštenika. Išao sam toliko daleko da sam primoravao svog oca da me svake nedelje vodi u crkvu. Posle sam želeo da budem u vojsci, pa da radim kao advokat. I to sve zbog uniformi. Obožavam taj komad odeće."

3. Studije mode završio u prestižnoj školi Comme des Garcons

Iako je kratko pohađao školu École Supérieure des Arts et techniques de la Mode, pravo modno obrazovanje je stekao u prestižnoj modnoj kući Comme des Garçons: "Ovde sam dosta naučio o odeći i kako da budem siguran u sebe."

4.  Voli što je komercijalan

"Moda je poezija. Ona je način da ispričate svoju priču i pošaljete svoju poruku svetu. Zato prodajem poeziju i za mene moda nema smisla ako nije nosiva, ako se ne prodaje."

5. Minimalizam 

"Kada sam počeo svoj brend, minimalizam je bio više neophodan nego planirani koncept garderobe. Nisam imao puno novca, ali sam morao da uradim najbolje što mogu. Jednom sam krojačicu zaveza zamolio da sašije suknju sa visokim strukom, ali bez džepova i dugmadi, jer je to bio dodatan materijal u tom trenutku za mene veoma skup. Dakle, minimalizam je bio jasna referenca i nastao je iz nedostatka sredstava."

6. Dete online generacije

Dete digitalne ere je iskoristio pogodnosti socijalnih mreža i mnoga poslovna i privatna poznanstva je stekao u sajber prostoru. Čak i svog dečka fotografa Gordona von Steinera prvo je kontaktirao online: "Bitno je da u ovakvim slučajevima ne taktiziramo, već da budemo praktični."

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> https://www.instagram.com/elleserbia/


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...