Od kada je lansirao svoju liniju muške garderobe Гоша Рубчинский, moskovski autor, nije prestao da privlači pažnju.

Inspiraciju kao i svojevrsnu dokumentaciju crpi iz novog talasa kulture ruske omladine koju sačinjavaju autsajderi, dajući im mesto na pijadestalu mode, čime se sasvim izdvojio na modnoj sceni. Svoj brend Gosha je stvorio direktno iz ličnog iskustva, to jest kulturnog miljea i estetike postsovjetske Rusije u kojoj je živeo i na toj osnovi počeo da gradi svoje ime.

Podržan od  modne kuće Comme des Garçons, njegov brend povezuje dva sveta stila: sofisticiranu i uličnu mušku modu, dok je i on sȃm mnogo više od modnog dizajnera - i spaja modu, fotografiju, film i uličnu kulturu. Predstavljamo vam brzi kurs kroz ključne pojmove koji čine svet savremenog genija.

ALEXANDER RODCHENKO

Tokom svoje dizajnerske karijere Gosha je kao svoju inspiraciju koristio radove ruskih avangardnih umetnika. Konkretno, Alexander Rodchenko i on imaju dosta toga zajedničkog, pre svega to što njihovi radovi objedinjuju mnoštvo medija, a oni sami imaju više od jednog „zanimanja“.

Slikar, fotograf, režiser, scenski dizajner, učitelj, a na kraju i metalo-varilac, Rodchenko je prvenstveno poznat kao jedan od osnivača konstruktivizma, a njegovo ime stoji iza nekih od najuticajnijih radova sovjetske Rusije, kao što je to na primer poster Knjige iz 1924. godine. Njegov uticaj na ovogodišnju Goshinu kolekciju za proleće/leto više je nego evidentan - odeća ispisana ćirilicom, ukrašena simbolima srpa i čekića, kao i skulpture koje su neki modeli nosili oko glava-oživljavaju duh masterminda ruske avangarde.

ALTERNATIVNE LOKACIJE

Još od prvog njegovog događaja 2008. godine, Rubchinskiy je birao neobične lokacije i prostore za svoje revije. Njegova druga revija odigrala se u pravoslavnoj crkvi u predgrađu Moskve koja je u međuvremenu postala teretana. Prvo prikazivanje u Parizu bilo je u jedanaestom arondismanu u zgradi pod rekonstrukcijom, revija za proleće/leto 2016. bila je održana u protestantskoj crkvi, a jedna od najskorijih na jednom od najstarijih košarkaških terena Pariza. Ove sezone za Pitti Uomo reviju izabrao je firentinsku autobusku stanicu  Manifattura Tabacchi - koja je nekada bila fabrika duvana.

BUTTECHNO

Pored toga što su njegove kolekcije predstavljane uvek na različitim lokacijama, mora se spomenuti i da sve imaju i nešto zajedničko: muziku. Već nekoliko sezona, kreator je u svoje događaje uključio i moskovskog muzičara koji nastupa pod pseudonimom BUTTECHNO i pravi muziku specijalno za njegove revije. Svake sezone on stvara drugačiji zvuk u zavisnosti od „raspoloženja“ kolekcije, kao i od estetike koja je prati. Dok je kolekcija „1984“ (proleće/leto 16) bila veoma povezana sa sovjetskim rokenrolom osamdesetih, i estetikom novog talasa, soundtrack prošlogodišnje sezone bio je više industrijski i mračan.

COMME DES GARÇONS

Gosha je u bliskoj saradnji sa modnom kućom Comme des Garçons. Zapravo, Rei Kawakubo bavi se proizvodnjom, prodajom i marketingom njegovih kolekcija još od 2012. godine - i to ga postavlja na poziciju jedinog dizajnera za kog je ovako nešto urađeno, a da je van kreativnog tima modne kuće Comme des Garçons. 

DOVER STREET MARKET

Saradnja između Goshe Rubchinskiyog i Comme des Garçons se ne zaustavlja tu. Ovaj brend takođe vrši distribuciju njegovih kolekcija u Dover Street Market radnju u Londonu. Sve Goshine stvari iz kolekcije prodaju se u podrumu na ovoj lokaciji, rame uz rame sa brendovima kao što su Good Design Shop i linija koju je izbacio kreativni tim kuće Comme des Garçons. Takođe, tu su i Junya Watanabe, Undercover, Craig Green, Nike Lab, Palace Skateboards. Gosha namerava da ovaj prostor iskoristi kao odskočnu dasku za druge mlade umetnike u usponu, što pokazuje i svojom saradnjom sa tinejdž umetnikom Valentinom Fufaevim koga je pozvao da ovde izlaže svoje zinove, kao i nekolicinu dizajniranih majica.

IZLOŽBE

Rubchinskiy je u toku svoje karijere održao više izložbi. Dve 2010. godine - jednu u Londonu, drugu u Berlinu, a treća je održana prošle godine u istoj galeriji u Berlinu. Sam je svoju poslednju izložbu ocenio kao „globalni projekat“, „Gosha pogled od 360 stepeni na moje ideje“. U junu na reviji muške garderobe Pitti Uomo, otvorio je još jednu svoju izložbu pod nazivom Dan kada ću umreti, gde je predstavio još fotografija iz svoje knjige Preobraženje kao i još fotografija iz serije Hotel za mlade.

FASHION EAST

Kao i mnogi proslavljeni modni dizajneri, uključujući Craiga Greena, J.W. Andersona, Meadhama Kirchhoffa, i Gosha Rubchinskiy povezan je sa imenom Lulu Kennedy i sa njenim londonskim brendom podrške dizajnerima pod nazivom Fashion East. Kada je 2010. godine prezentovao svoju četvrtu kolekciju pod nazivom РАБ (Rob) kao deo plana za mušku kolekciju na London Fashion Weeku, on i Aleksej Tarutz, umetnik koji se bavi prevashodno performansima i zvukom, napravili su film pod istim nazivom koji je propratio celu reviju. Fokusirajući se na decu koja su ga inspirisala, film dokumentuje moskovsku skejt ekipu i njihov svakodnevni život.

GRAFIKE

Njegove grafike gotovo uvek su povezane sa ruskom istorijom i kulturom i dokaz su da vizuelni materijal može da dogura daleko. Dizajnerske majice sa logom možda su najtraženiji komadi odeće koje je on ikada kreirao. Kao i čekić i srp - stvoreni za vreme Ruske revolucije, simboli na njegovim dizajniranim komadima sve sa ćiriličnim pismom postali su prepoznatljivi za Goshu. Oni najnoviji za sezonu jesen/zima 2016. ukrašeni su rečima „СПАСИ И СОХРАНИ“ (Spasi i odbrani) i predstavljaju čestu pravoslavnu molitvu u Rusiji koja se gravira i na krstove kako bi oterala zlo, i u znak vere.

FANOVI

Rubchinskiy često govori o svojim poklonicima koji su stvorili nešto poput kulta. Ovo su najčešće mladi muškarci opsednuti uličnom modom, i u tom smislu njegov brend uživa velikopoštovanje kao i kultni brendovi ulične mode. Kao i njima, lansiranje nove Goshine kolekcije ili takozvani „drop“ (izbacivanje) dolazi uz red ljudi - često veoma dugačak i vrlo nervozan. Zapravo, potražnja za njegovom odećom toliko je velika da se čitave kolekcije rasprodaju neverovatnom brzinom- ona za proleće/leto 2016. rasprodata je u Dover Street Market radnji u roku od dva dana. 

ISTOČNI BLOK

Kao još jedan izvor inspiracije Gosha neretko navodi Istočni blok, objašnjavajući na taj način svojevrstan sovjetski stil koji je utihno kada se Gvozdena zavesa podigla i Rusija se otvorila ka svetskim modnim uticajima. Iako ovo može zvučati nostalgično, zapravo je veoma savremeno jer prikazuje način na koji se ruska omladina ponovo opredeljuje za izgled iz tog razdoblja. Ovaj uticaj  mogao se videti i u njegovoj kolekciji za proleće/leto 2016. koja se sastojala iz sportske odeće sa primesama sovjetskog stila 80-ih: majice, jakne, kratki šortsevi i trenerke.  

JULIAN KLINCEWICZ

Svet ovog ruskog kreatora više je od mode i fotografije - to je jedan kompletan kružok istomišljenika. Jedna od osoba iz tog kruga jeste multidisciplinarni umetnik i skejter Julian Klincewicz iz Kalifornije, koji je sa njim sarađivao rame uz rame na više projekata. „Goshu sam u početku poznavao samo preko Instagrama”, izjavio je Julian. „Nisam bio mnogo upoznat sa njegovim fotografijama, a osetio sam inspiraciju i povezanost sa njegovim radom u domenu mode pa smo počeli da razgovaramo o tome da radimo zajedno na nekom projektu.“ Ispostavilo se da će taj projekat postati film koji kadrira proces stvaranja njegove modne revije za sezonu jesen/zima 2015. u saradnji na kolekciji ograničene serije sa brendom Vans. ЖУРНАЛ (ŽURNAL), nedavno izdata knjiga koju je napisao Julian, bavi se njegovim putem u Rusiju i vremenom koje proveo sa kreatorom i njegovom skejt ekipom.

MLADI

Rubchinskiy neretko kaže kako su mu mladi ljudi i njihova „energija“ velika inspiracija. Štaviše, u tom smislu on ne gleda svoj interes, već kreira za njih ne bi li ih osnažio kroz ono što radi: „Klinci koja me inspirišu jesu cilj mog rada. Oni su mi uvek na prvom mestu.“ Dok ih fotografiše, radi i kastinge na svojim modnim revijama - na reviji jesen/zima 2016, na primer, skoro svi njegovi modeli bili su odabrani sa uličnog kastinga ili su to bili ljudi koje već na neki način poznaje.

PageBreak

LOTTA VOLKOVA

Za genijalnost Goshinih modnih revija zaslužna je i Lotta, stilistkinja, koja sarađuje i sa modnim kućama Vetêments i Balenciaga. Rubchinskiy i ona upoznali su se na snimanju u Parizu. „Osećali smo kao da se poznajemo oduvek“, rekla je Lotta za intervju za magazin Vogue. „Oboje smo rođeni iste godine, 1984, tako da poznajemo iste reference, a imamo i sličan mentalitet. Razumemo dobro jedno drugo.“ Njihova saradnja ide i iza samog Goshinog brenda budući da je on otvorio reviju modne kuće Vetêments noseći sada već sveprisutnu DHL majicu. 

MUZE

Još jedna krucijalna ličnost u univerzumu ruskog kreatora jeste njegova muza - Tolya Titaev. On je jedan od ruskih profesionalnih Vans skejtbordera. Njihov odnos počeo je da se razvija vrlo rano. Tolya je imao samo četrnaest godina kada je bio na Goshinoj prvoj reviji i predstavlja veliku inspiraciju za dizajnera.

NOVA RUSIJA

Kako u modnoj, tako i u fotografskoj industriji, kreatorov rad obeležen je predstavljanjem i proslavljanjem nove, postsovjetske Rusije i njenih mladih ljudi. On smatra da su se mladi ljudi njegove generacije, kao i iz prethodnih, osećali izolovano, i da se tako osećaju i dalje. Nova generacija mladih ima internet, osećaju da pripadaju nečem većem; žele da budu glas ljudi i da prošire reč o svojoj kreativnosti i o tome kako mogu da stvore kul muziku, kul umetnost, a Gosha je sam ključ ovog pokreta. Baca svetlo na rusku kreativnu renesansu i mlade talente na pročelju - odbacujući na taj način zapadnjačke stereotipe o naciji koja je zapela u procesu razvitka. 

ORWELL GEORGE

Svakako da je inspiracija i Orvel i njegovo distopijsko delo „1984“, čije je teme crpeo iz života ljudi u SSSR-u. U foto-knjizi izdatoj 2014. godine (Youth Hotel), napravio je paralelu između totalitarnog sistema Velikog brata koji se spominje u autorovoj knjizi i svoje zemlje u današnjici. Čak je i kolekciju proleće/leto 2016. ukrasio brojem „1984“. 

PACCBET

Natpis na njegovim majicama po kojima je definitivno najpoznatiji predstavlja rusku izreku - РАССВЕТ НЕ ЗА ГОРАМИ (Zora se prelama preko planina). Prvi put predstavljene javnosti 2012. godine, ove već amblematične majice propratile su nekoliko kolekcija, a nedavno su i ponovo izbačene kao deo specijalnog programa relansiranja arhivskih modela modnog brenda DSM – ali su, naravno, gotovo odmah bile i rasprodate.

PRVA REVIJA

Dok je radio revije u Moskvi pre nekoliko godina (prva mu je bila 2008. godine), Gosha je napravio debitantski ulazak i na internacionalnu scenu na Fashion weeku u Parizu, juna 2014. Tema kolekcije bila je Arktida, ostrvo koje je pripadalo Rusiji, ali više ne postoji. Od tada je nastavio da nastupa u Parizu, izuzev ove sezone kada je nastupio u Firenci.

SKEJTING

Rubchinskiy je u neraskidivoj vezi sa skejtingom, njegovi modeli većinom su skejteri, a njihov stil je njegova večna inspiracija. Projekat pod nazivom Preobraženje lansirao je 2011. godine na ostrvu u Sankt Petersburgu - svojevrstan „kulturni centar“ koji je postao galerija, radionica za fotografiju i skejtbording prostor koji je korišćen i za izložbe, događaje uživo i skejtbording takmičenja.  

TOM EMMERSON

Među umetnikovim muzama i saradnicima nalazi se takođe jedan londonski tinejdžer, Tom Emmerson. S obzirom na to da je fotograf i skejter, njegova interesovanja se umnogome prepliću sa interesovanjima ruskog dizajnera - koga je mladić i naveo kao veliki uticaj i postavio na Instagram svoje fotke u Goshainim stvarima. Posle sastajanja na potpisivanju knjige Youth Hotel održanom u Dover Street Market radnji prošle godine, Rubchinskiy ga je „zapratio“ na Instagramu, i nekoliko meseci kasnije kastingovao za njegovu reviju jesen/zima 2016. U bekstejdžu, ovaj opušteni mladić izjavio je kako mu se veoma dopada celokupan dizajn kolekcije, štaviše kako ga „gotivi“. 

UNDERGROUND

Supkulture su još jedan izvor inspiracije za Goshau - od skejtera preko autsajdera do skinheda koji su početkom devedesetih visili ispred kluba TaMtAm u Sankt Petersburgu. Ovo je bilo najočiglednije u njegovoj najnovijoj kolekciji za jesen/zimu 2016.

WORLDWIDE

Gosha je postao globalni sindrom. Osam godina nakon prve revije, njegov brend je globalni modni fenomen. Njegove kolekcije se mogu nabaviti po buticima u celom svetu, od radnje Dover Street Market do Njujorka, Novog Zelanda, Španije, Južne Koreje, i naravno - Rusije.

GOSHA RUBCHINSKIY X

Uspevši da dobije status kultnog u modi, on je mnogima neizbežno postao izbor za saradnju. Do danas je sarađivao sa brendovima kao što su Supreme, Reebok  i Vans, ostavljajući svoj znak na svakom od njih. Takođe je dizajnirao kolekciju koju opisuje kao vrstu omaža radikalnom ruskom umetniku Timuru Novakovu, za koga smatra da je najinteresantnija osoba iz sovjetske umetničke generacije osamdesetih, čija energija ide lepo uz ono što radi. 

YOUTH HOTEL

Prošle godine je Rubchinskiy izbacio svoju drugu knjigu fotografija na 118 strana pod nazivom Youth hotel (Hotel za mlade). Većim delom sačinjena od fotografija mladih muškaraca koji ga inspirišu i predstavlja portret nove ruske generacije. „Nije uopšte reč o hotelu za mlade kao takvom“, rekao je, „više je reč o ta kulturi mladosti. Po mom mišljenju to je nešto kao hotel, možeš da provedeš malo vremena tamo, ali onda moraš da nastaviš svoj put, energija se menja i treba da odrasteš.“  Napravljeno je samo petsto kopija i prema rečima izdavača, rasprodale su se za manje od dva dana.

ZINES ZAJNOVI

Zine: skraćenica od magazine (magazini malog formata, obično veoma malog tiraža koji se bave raznim pitanjima, od politike do mode, mogu biti i ručno ispisani.)

Pored toga što je uradio dve knjige, stvorio je i nekoliko zajnova uključujući Aglec (2010) i Crimea/Kids (2014). Prvi u vezi sa izložbom u Berlinu, a drugi je obeležio njegovu saradnju sa izdavačkom kućom IDEA. Kao i većina njegovih fotografija, kasniji zajn fokusiran je na rusku omladinu uz prateće slike gde mladići i devojke sede, skejtuju, puše, i u jednom posebnom slučaju - sviraju ksilofon. Dok se ovo specifično izdanje prodavalo za 10 funti, kopija je nedavno na mreži eBay prodata za 500 funti, što je 50 puta više nego njegova originalna vrednost - još jedan dokaz da se ovaj dizajner definitivno upisao na stranice modne istorije. 

Priredili: Teodora Jeremić i Milan Đačić

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija