One su upečatljive, otmene i unikatne na tržištu.

Predmet zelja na aukcijskim prodajama, uprkos basnoslovmnim cenama dovešće do prave borbe među kolekcionarima.

Neka od velikih kreatorskih imena koji potpisuju dizajn ovih torbica mogu se naslutiti, ali svaka od njih nadograđena je na jedinstveni način, ponekad do neprepoznatljivosti osnovnog modela.

Ovde najviše mislimo na kraljicu svih svetskih listi čekanja, Hermesovu Birkin torbu. Sama po sebi, vredna je toliko da i neke od najpoznatijih slavnih ličnosti doživljavaju ekstazu svaki put kada je priušte i "ugoste" u svojim garderoberima.

A, šta onda da kažemo za Birkinku od matirane kroko kože koja drži suvereni rekord u sumi za koju je prodata? 

U pitanju je Himalaya Niloticus, kod koje su kopče i preostali tvrdi detalji izrađeni od dijamanata i belog zlata od 18 karata, a koja je dosegla vrednost od  236,750 funti što je 60 puta više od procenjene cifre.

Louis Vuitton kofer od aluminijuma?

Ne samo da smo sada sve čuli, već ga i želimo za naredni vikend getaway.

Explorer Trunk model iz 1892. godine od neverovatne je dragocenosti za modnu istoriju.

Cena od 162,500 funti sugeriše da je zaista reč o primerku dostojnom muzeja.

Jasno vam je da ovi primeri torbica nisu samo aksesoar: one su bliže posedovanju nekretnine, i to one skupljeg cenovnog ranga. Njihova cena samo će rasti, te je tvrdnja ženskog dela planete da je skupa torba investicija - u ovom slučaju bespogovorno tačna.

Koji je princip utvrđivanja ekskluziviteta jedne torbe?

Zvanična pravila ne postoje, ali evo kategorija koje su značajne.

Retkost je na prvom mestu.

Stanje predmeta se čak ocenjuje skalom od 1 do 6, pri čemu je jedinica uglavnom nedostižna, jer označava nov komad. Gleda se koji je model u pitanju, materijal, marka, veličina. Kupci su različiti, a najekstravagantniji među njima spremni su da plate bilo koji iznos kako bi bili u vlasništvu torbe za kojom su deceniju tragali.

Takođe, postoji red skupocenih dizajnerskih torbi koje će uvek biti popularne.

Vrednost kultnih Chanel torbica ne samo da ne opada, već progresivno raste: potražnja je sve veća, a cena se na godišnjem nivou diže bez nekog posebnog objašnjenja. Međutim, francuskom gigantu sve se prašta, te će većina ljudi zanemariti da je legendarna 2.55 nekada koštala 220 dolara.

Sada je za nju potrebno izdvojiti oko 5000 dolara, a posmatramo li algoritam, više će nam se isplaititi učinimo li to što pre.

&script src="//www.instagram.com/embed.js"> >

Priredila: Natalija Knežević

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/