Ne brinite, nećemo vas kritikovati ako ste u grupi koja je imala jednu od navedenih stvari, jer pretpostavljamo da ste tu fazu prevazišli zajedno sa periodom adolescencije. Međutim, istraživanja pokazuju da ima nekih (mnogih), koji i dalje nisu, a to nas mnogo više brine.

Vlasnici (bez)vrednih kopija najčešće su oni koji brendove smatraju nasušnom potrebom, a modne komade statusnim simbolima. Upravo zbog toga, moda je ustupila mesto pomodarstvu, umetnost kiču, a kvalitet kvantitetu.

Ekonomija kopiranja: Štete li kopije modnoj industriji ili je pokreću?

Britanski portal OnBuy sproveo je studiju koja je pokazala čije su se kopije najviše kupovale u 2020. godini. Oni su analizirali prosečnu mesečnu pretragu luksuznih brendova, uz reči kao što su lažni, fejk, falš, i sl.

Ovo su najprodavanije kopije modnih brendova u 2020.
Foto: Shutterstock

Top lista izgleda ovako:

5. Chanel
4. Supreme
3. Louis Vuitton
2. Gucci
1. Kanye West x Adidas x Yeezy

OnBye je takođe ispitivao i šta ljudi generalno misle o falš garderobi i ispostavilo se da 22% njih već ima kopiju određenog brenda, 54% ima pozitivan stav o kupovini iste, a samo 24% ne poseduje i ne planira da je kupi. Najinteresantnije je što je čak 67% ispitanika poklonilo nekome kopiju, bez njegovog znanja.

Da li mislite da biste umeli da prepoznate razliku između originalnog i fejk modnog komada?