Ikea nam donosi nevidljivi dizajn

Foto: Press

Otkrijte priču o jednom novom konceptu i novoj kolaboraciji koja dolazi u novembru da oplemeni naše domove.

U saradnji sa vodećim stručnjakom u svetu mirisa Benom Gorhamom, osnivačem brenda Byredo, IKEA istražuje novi pojam pod nazivom nevidljivi dizajn. Iza naziva invisible design stoji ideja da na naša osećanja u vezi sa domom ne utiče samo njegov izgled, već i mirisi, zvukovi...

Koncept Invisible Designa ističe da nije izgled kuće jedina stvar koja utiče na to kako ćete se tu osećati. Rezultat je OSYNLIG („nevidljivo“ na švedskom), kolekcija od 13 sveća koje evociraju sećanja i pojačavaju iskustvo doma. S obzirom na to da imaju moć da pokrenu najdublja sećanja, mirisi snažno utiču na raspoloženje i osećanja ljudi.

Aroma cimeta budi u nama božićno uzbuđenje. Miris borova i logorske vatre priziva uspomenu na nezaboravne letnje avanture. Dašak tek opranog veša vraća nas u roditeljski dom. Zaključci u poslednjem IKEA Izveštaju o životu kod kuće ukazuju da postoji značajna veza između doživljaja doma i osećaja koji u ljudima bude mirisi.

Kako miriše dom?

„Mirisna sijalica“ - deo mozga zadužen za čulo mirisa - usko je povezana sa emotivnim sistemom, što znači da u trenutku može da evocira sećanja na to gde smo bili i na ljude koje smo upoznali. Istraživanja kažu da je miris čulo koje najčešće podseća na kuću i da preko 40 odsto ljudi smatra da njihov dom ima svoj prepoznatljiv miris.

Kakva je moć „nevidljivog dizajna“?

IKEA ovom kolekcijom želi da demokratizuje miris i da ga predstavi kao pristupačan luksuz za sve, a mirisi su podeljeni na tri osnove - floralnu, drvenastu i svežu.

Interesantno je da su studenti sa Royal College of Art učestvovali u istraživanju potencijala „nevidljivog dizajna“ i zajedno pravili prototip proizvoda. „ ,Nevidljivi dizajn’ je ona finesa kojom se zaokružuje funkcionalnost doma, to su nematerijalne stvari poput osvetljenja ili atmosfere koje podstiču prijatno raspoloženje i omogućavaju da izgradite emotivan odnos prema svom okruženju“, kaže James Futcher, kreativni direktor kompanije IKEA za OSYNLIG. „Razumevanje tog koncepta podstaklo me je da i o sopstvenom domu počnem da razmišljam drugačije.

Rad na stvaranju OSYNLIG kolekcije nijednog trenutka nije bio sveden na pravljenje mirisnih sveća - suština je u inspirisanju i ohrabrivanju mnogih da apstraktne stvari, poput sećanja, iskoriste za uređenje svog životnog prostora i tako mu daju čitavu jednu novu dimenziju.“

Ostatak teksta pročitajte u aktuelnom broju ELLE magazina koji je u prodaji do 21.11.2020.


Bonus video
Još iz kategorije magazin
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...


Magazin