Second Hand: Fenomen polovne odeće

Foto: Press

Fenomen polovne odeće ne prestaje da intrigira pojedince širom sveta. Kako i to gde se mogu iskopati dizajnerski komadi stari nekoliko sezona po ceni jednog običnog ručka, i šta sve kompanije čine kako bi opravdale svoje loše postupke prema planeti, od ovog broja, u okviru projekta „Održiva moda za zaštitu životne sredine“ potpomognutog od Ministarstva kulture i informisanja, magazin ELLE pokreće lanac tekstova koji će uticati na podizanje svesti o važnosti odgovorne kupovine i potrošnje

Istraživanja su pokazala da be se, ukoliko bi se jednom komadu garderobe produžio život tako što bi se nosio još dve godine, na taj način  smanjilo zagađenje za 24 odsto.

Čak 70 odsto odeće koju poseduje prosečni stanovnik Zemlje uopšte se i ne nosi. Studije su pokazale da pojedinci razmišljaju u okviru svog vidnog polja, tačnije oblače ono što uoče čim otvore garderober. 

Profesor Scott Galloway sa Njujorškog univerziteta predviđa da će fast fashion biti „uništen“ u narednih 10 godina. Jedan od njegovih argumenata jeste činjenica da su ovakvi brendovi, kako bi smanjili troškove, dosta uticali na pogoršanje kvaliteta odeće koja se već posle nekoliko nošenja pohaba i biva neupotrebljiva, pa su stoga mladi ljudi spremniji da kupe neki vintage komad koji traje već 20 godina, nego neku novu krpicu.

Tržište thrift shopova i polovne odeće u Americi vredi 24 milijarde dolara, dok je fast fashion procenjen na skoro 35, što ukazuje na to da se ova dva antipoda polako približavaju jedan drugome. Znamo da Macklemore i Princess Nokia pevaju o njima, ali kada su tačno ovi butici doživeli procvat, i kada je ljude prestalo da bude sramota da nose nešto što je neko pre njih već oblačio?

Legenda kaže da u svakoj second hand radnji postoji Sveti gral. Ne, to nije čaša iz koje je pio Isus na Tajnoj večeri, već onaj drugi - modni.

To je komad koji bi, kada bi znali da ga imaju, vlasnici radnje mogli da prodaju po mnogo, mnogo višoj ceni. Lično nikada nisam naleteo ni na šta slično, ali čuo sam neverovatne priče ljudi koji su uspeli da se domognu nekih.

Od The Row haljine za 1.000, Fendi pantalona za 500, pa sve do Ralph Lauren košulja za 200 dinara. I svaki put kada bih saznao da je neko uspeo u toj skoro nemogućoj misiji, odvojio bih popodne za obilazak ovih radnji, međutim još mi se nije posrećilo.

Ostatak teksta pročitajte u aktuelnom broju ELLE magazina koji je u prodaji do 21. septembra 2020. 


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...