Elle cover priča: Mali korak za planetu, veliki za čovečanstvo

Foto: Marko Vulević

Svake godine svetski poznati brend H&M sa svojim timom dizajnera predstavi novu Conscious Exclusive liniju. Papuče od algi, koža od ljuske i peteljki grožđa, novi nakit napravljen od starog recikliranog cinka i mesinga samo su neke od ideja koje je ovaj tim uspeo da realizuje, a koji su njihovi planovi za naredni period, otkriva Dunja Đokić

Prvi put predstavljena 2012. sa fokusom na razvoj i inovacije, Conscious Exclusive je H&M premijum kolekcija ženske svečane odeće i statment komada izrađenih od materijala nastalih na održiv način.

Kolekcije Conscious Exclusive tradicionalno krče put za nove, inovativne materijale i načine održivog razmišljanja koji se primenjuju u celoj kompaniji što zatim doprinosi ambicioznom cilju da do 2030. koriste isključivo reciklirane materijale i materijale nabavljene na održiv način. 

Cilj kompanije H&M je da do 2040. lanac snabdevanja ima pozitivan uticaj na životnu sredinu.

To znači da se stalno moraju postavljati pitanja da li će ova haljina odgovarati svim ljudima i prilikama. Da li je emotivno trajna? Da li će biti nosiva i u narednim sezonama? To takođe predstavlja odgovornost za životni ciklus komada koji se proizvode.

Take Care jeste naziv inicijative osmišljene da se produži životni vek odeće i pomogne kupcima da poprave, čiste i održavaju svoju.

U nekim radnjama u svetu postoje usluge prepravljanja, a web stranica nudi korisne savete za popravku i osvežavanje odeće.

Cilj je postizanje koncepta cirkularnosti, u stvari dodavanje vrednosti odeći koju već imate.

Dizajn tim H&M-a fokusiran je na kreiranje odeće koja će trajati godinama. Pred svaku sezonu, oni isprobavaju nove materijale i procese kreiranja. 

Ostatak teksta pročitajte u aktuelnom aprilskom broju Elle magazina, koji je u prodaji do 22.04.2020.


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...