Da li je nova prolećna sezona kopija prethodnih?

Foto: Press

Mart kao početak nove sezone stavlja u etar kolekcije koje donose novine ispod fashion neba. Da li je zaista tako ili se samo vrtimo u začaranom krugu poznatih formi i silueta, dešifruje Elle insajder Veljko Gavrilović

Nenašminkana Freja Beha Erichsen otvorila je Pradu u poluprovidnoj modrosivoj tankoj majici sa kragnicom, dugih rukava, upasanoj u poluprovidnu midi suknju od bele svilene gaze. That’s it, that’s the tweet, što bi rekla deca.

Stvarno bismo mogli da stanemo i da se zagledamo u ovaj neprolazni izgled, ni u šta drugo, pa da se setimo Amber Vallette iz neke 1996. ili 1997. dok je Glen Luchford slikao kampanje, i da prepoznamo onu istinsku antimodnu Pradinu suštinu kojoj smo mogli da pribegnemo kad god je sve drugo bilo previše… moderno.

Koliko su ta majica i ta suknja lagane i vazdušaste, toliko su braon cipele sa debelom štiklom i velikom metalnom šnalom zemljano teške. Ali, bez preteranog tumačenja i traženja skrivenih poruka, nastavimo da posmatramo kolekciju do kraja. Nekoliko strožih odela i kaputa podsećaju na sedamdesete, (prvi put se ona tu vratila za jesen 1996), kožne čizme podsećaju na gumene (jesen 2009), lanene drapirane bež haljine na leto 2009.

Nerazumljivi nedefinisani šeširi sa visećim trakama nikada ne mogu prevazići one kape i šešire za leto 2005. Ali, ovom prilikom ta amorfna masa tekstila sa glave transformiše se i u par lepršavih, isto tako bezobličnih topova koji se drže na ramenima upravo tim trakama crne boje (opet leto 2009).

Tu su i čudni ornamenti koji liče na list paprati. Negde su realističniji, odštampani ili vezeni šljokicama, a negde naivno pojednostavljeni poput dečjih crteža spiralnih grančica. Deluju potpuno nasumično, za razliku od minimalnog baroka iz 2011, kada su slične linije bile osnova kolekcije.

Međutim, detaljnijim pogledom na sandale uočava se slična vrsta linijskih uvijutaka. A spirala se krije i na ogrlicama od morskih školjki i puževih kućica. Reviju zatvara Sara Blomqvist sa istom sivom providnom bluzom, ali je suknja sada na preklop, od neravnomerno isečene pastelno ljubičaste kože, zavezana u struku crnom trakom, sa zlatnom liskom paprati od šljokica, i sa srebrnim Mary Jane cipelama.

Nastavljamo da razmišljamo da li se u tim zavijenim linijama kriju neki tajni srebrni i zlatni preseci, ili nam Miuccia poručuje kako se moda vrti ukrug koji nas hipnotiše dok ga netremice gledamo. A možda je to prosto dvodimenzionalno lišće samo njen minimalistički odgovor na preovlađujući trend džungle nastupajućeg leta.

Ostatak teksta pročitajte u novom martovskom broju koji je u prodaji 20. marta!

Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...