Me Too

Da li je hešteg MeToo ideja o boljem svetu ili tek globalni ready-to-wear stav, pokazaće njegova evolucija u narednom periodu: ukoliko čovečanstvo ne uvidi da rodna ravnopravnost nije žensko pitanje, ubrzo će se pojaviti novi ideal za štampanje na majicama - kako je istražila Anja Paspalj...

Krajem 2017. godine Alyssa Milano na Twitter je okačila prvi MeToo hešteg, sa ciljem da se svaka žena koja je doživela nasilje oglasi kako bi se stekao realan utisak o opsegu ovog problema. Do kraja dana, #MeToo korišćen je više od 200.000 puta, i to samo na Twitteru.

Statistika kaže da je jedna od pet žena doživela nekakav vid zlostavljanja u svom životu. To znači da svako od nas poznaje barem neku od njih. #MeToo je pokrenuo talas ambivalentosti - tragovi olakšanja u spoju sa iznenađujuće velikom tugom. Neočekivani društveni fenomen pružio je sa jedne strane veliku utehu mnogima, ali sama spoznaja o tome koliko ih je jeste tragična. Internet je ubrzo doživeo belo usijanje i Hollywood je stao na stranu MeToo pokreta.

Do tada prikriveno ponašanje režisera, ili bolje rečeno javna tajna, komičara i glumaca obelodanilo se kao direktna posledica novonastale društvene svesti.

Prateći dugogodišnju osudu Harveyja Weinsteina, Kevin Spacey takođe se suočio sa zakasnelim posledicama svog ponašanja, kao i Louis C. K. Ubrzo je MeToo manija počela da prelazi na druge sfere - politiku, sport, akademske krugove, medicinu. Ispostavilo se da niko nije bio imun.  

Kompletan tekst pročitajte u januarskom broju koji je u prodaji od 22. decembra.


Bonus video
KOMENTARI
Još iz kategorije magazin
Inicijalizacija u toku...