Naslovna | magazin | Komandant estetske velesile

Komandant estetske velesile

Naizgled preskupo, nepraktično i netaktično, dizajnerska imperija Chanel pod svojim okriljem održava ogroman broj malih radnji zaboravljenih zanata, poput veza, šivenja rukavica ili kovrdžanja i ušivanja nojevog perja na haljine, ali izgleda da upravo zahvaljujući toj "lošoj" strategiji i uspeva da ostane na vrhu - piše Ivan Lozić.     

Karl Lagerfeld kaže da mu se ideje za nove scenografije revija koje tek treba održati ukazuju u snu, obično pred zoru, nakon čega ovaj nesvakidašnji radoholik i u devetoj deceniji života ustaje iz kreveta i skicira ono što je sanjao a što, kao što praksa pokazuje, već na prvoj sledećoj Nedelji mode postaje dosanjani san. I dok aplauzi još traju, a narudžbe za pokazanu kolekciju pljušte, on već sanja dalje.

Tako ni tek prikazana šetnja „duž obale Sene“ pod staklenom kupolom Grand Palaisa, gde već duže vreme tradicionalno održava revije, nije razočarala - kolekcija visoke mode za jesen i zimu prikazana u Parizu opet je podjednako obilovala iznenađenjima, od imenovanja glumice Penélope Cruz za novu ambasadorku Chanela sa kojom će se snimiti kampanja za Cruise 2018/19 kolekciju, do novih kreacija koje oduzimaju dah kako zbog dizajnerove kreativnosti, tako i zbog specifične skupocenosti po kojoj je rad Chanelovih radionica poznat. I, mora se naglasiti,  jedinstven, jer ono što je ta modna institucija uradila za očuvanje tradicije haute couture nije učinio ama baš niko drugi. 

Vlasnici kuće Chanel, porodica Wertheimer, (čiji je predak Pierre bio investitor Gabrielle Coco Chanel kod pretvaranja njenog ateljea i butika u pravu pravcatu modnu imperiju još u periodu između dva svetska rata, te je potom naveo da se iz samonametnutog azila u Švajcarskoj modi vrati nakon sedam godina odsustva) od 1985. do danas kupili su i unutar svog carstva od 1997. objedinili u Paraffection Group čak tuce krhkih, vremešnih radionica čije rukotvorine i umešnost svedoče o raskoši i sjaju minulih vremena te slave jedinstvenu ekskluzivnost gotovo izumrlih obrta. Svih dvanaest studija ima pravo da sarađuje i sa drugim kućama visoke mode, ali im je, logično, Chanel na prvom mestu. Samo ime grupe (par affection znači iz osećaja, kroz emociju) i simbolički govori kako se poštuje nasljeđe i umeće ovih majstora svog zanata.

Kompletan članak pročitajte u avgustovskom broju koji je u prodaji od 23. jula.

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> https://www.instagram.com/elleserbia/

 


Bonus video
KOMENTARI
Inicijalizacija u toku...