Svetski znamenit muzej umetnosti “Albertina” u Beču - u čijoj su kolekciji i dela Mikelanđela, Direra, Rafaela, Rubensa, Pikasa, Kokoške, Klimta, Šilea... - uvrstio je u svoju kolekciju grafiku “Kapi i senke” novosadske umetnice dr Jelene Sredanović. Ta je grafika deo autorkinog ciklusa “Otisci prirode“. Urađena je u tehnici drvoreza, a nagrađena je 2009. godine na međunarodnoj izložbi u Beču “Nagradom Valtera Košackog”.

Jelena Sredanović je diplomirala (2005. godine) i magistrirala (2009. godine) na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi profesora Zorana Todovića, a doktorske studije umetnosti završila na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu (2016. godine) u klasi prof. Biiljane Vuković.

Zaposlena je u zvanju docenta, na Akademiji umetnosti u Novom Sadu.

Pored učešća na mnogim izložbama u zemlji, uspešno se predstavila na izložbama u inostranstvu koje uživaju međunarodni ugled - u Njujorku, Pekingu, Madridu, Budimpešti, Rimu, Londonu, Beču, Temišvaru, Solunu, Jerevanu i dr...

Sa zapaženim uspehom priredila je samostalne izložbe u Galeriji Elizabet Mihitš u Beču (2010. godine), u Galeriji Bilbaoarte u Bilbau (2012. godine) i mnoge druge.

O visokom kvalitetu umetničkog stvaralaštva Jelene Sredanović pisali su istaknuti likovni kritičari u prestižnim publikacijama:

“Jelena Sredanović je uzorni primer čiji rad potvrđuje iskreno uverenje u grafiku, demonstrirajući neiscrpne mogućnosti klasičnog medija kao što je drvorez. Njen likovni koncept i rukopisna ortografija nastavljaju linijom velikih uzora iz istorije umetnosti, pa su drevni japanski drvorez i njegove evropske verzije samo primereno integrisani u savremenu recepciju dela.”. (Ljiljana Ćinkul, Politika, 2008)”

“Očaravajući su prefinjeni drvorezi Jelene Sredanović, minuciozne izrade, čija višebojna štampa dominira briljantnom osetljivošću transparentnih boja.” (Ula Jirgenson, Kölner Stadt-Anzeiger, 2008)

“Tehnika drvoreza, koja se ispitivanjem i u kombinaciji sa drugim grafičkim tehnikama razlaže, u slučaju Jelene Sredanović predstavlja uspeo pokušaj da se viđeno i doživljeno artikuliše u jednoj od najsloženijih tehnika grafičke umetnosti, i to pomoću prepleta boje koji daju izuzetno pikturalan rezultat. Svojstva umetničke grafike nalaze se u domenu istraživačkog, motivsko polazište postaje isključivi razlog za demonstraciju doživljenog/visinskog.” (Danilo Vuksanović, Katalog izložbe Dunavski dijalozi, 2020).

Istaknuti likovni teoretičar savremene grafičke umetnosti uvrstio je (u svojoj knjizi ”Kritična masa - grafika iza ivice”, A&C Black, London, 2010) Jelenu Sredanović među 52 umetnika (iz celog sveta) čije grafike najbolje izražavaju iskorake i visoka dostignuća u savremenoj grafici.

Dr Jelena Sredanović je dobitnik najznaćajnije nagrade za grafiku u Srbiji - Nagrade veliki pečat Grafičkog kolektiva (2010. godine), Nagrade Novosadskog salona (2009. godine), Iskre kulture za savremeno staralaštvo u Vojvodini (2015. godine) i Prve nagrade na Međunarodnom trijenalu grafike u Beogradu (2017).

U inostrastvu, je pored nagrade “Valter Košacki” dobila i počasnu povelju na Prvom međunarodnom trijenalu grafike u Jerevanu (2017. godine).