"Težnja za dostizanjem i realizacijom onih, po Radinim rečima, "najviših formi", bila je uslovljena promenom strategije, kako bi se kumulativni naboji osećanja i intelektualnih potencijala, sakriveni konkretnošću figuralnih projekcija, izvukli u prvi plan i prezentovali u svom esencijalnom obliku.

Autorka je to ovako objasnila: "Osetila sam želju da naslikam erotizovano stanje bez prikaza telesnog, bez ikakvog pakovanja ili nekog drugog konteksta", što je proisteklo iz ličnog uverenja da je sve prenaglašeno fizički i prenaglašeno materijalizovano, da je telo, kao ljuštura emotivnog i mentalnog, suviše eksponirano, dominantno i agresivno.

Za nju je konkretna figura postala prejaki eksponent i distributer iste te realnosti, te je prevođenjem predmetnog diskurzivnog iskaza u apstraktnu formu oslobodila put ka reprezentaciji one potisnute, sublimirane snage subjekta.

Oslobađanjem slike od realnog, figuralnog iskaza, a samim tim i od bilo kakve deskripcije, koristeći geometrijske forme i boje, Rada Selaković je otvorila prostor za novu komunikacijsku sintaksu, na kojoj će bazirati svoje kasnije stvaralaštvo - uodnošavanje emocije i energije kao primarnih pokretačkih elemenata sveta.  Intelekt je u tom odnosu korektivni faktor, najviša instanca spoznaje. "
Iz teksta kataloga, autor Sava Ristović.